  • 1. Data: 2009-08-11 07:46:00
    Temat: Kupno samochodu od firmy
    Od: Luke <l...@w...pl>

    Witam, chciałbym zakupić auto od człowieka prowadzącego działalnośc
    gospodarczą. Auto kupił kilka lat temu i używał go do prowadzenia
    swojej dziłalności. Obecnie chce go sprzedać i oglosił na allegro że
    cena netto to 25 tys zł. Czy teraz sprzedając auto osobie nie
    prowadzacej działalności wystawia fakturę z naliczonym pełnym vatem?
    czy może z 0% vat?

  • 2. Data: 2009-08-11 08:16:43
    Temat: Re: Kupno samochodu od firmy
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Luke pisze:
> [...]
    > cena netto to 25 tys zł. Czy teraz sprzedając auto osobie nie
    > prowadzacej działalności wystawia fakturę z naliczonym pełnym vatem?

    Tylko sprzedawca wie jaki VAT musi naliczyć i to nie zależy od tego,
    komu sprzedaje. Spytaj go.
    Nie ma stawki 0% na samochody, może być 22% albo zw.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2009-08-11 08:31:28
    Od: Luke <l...@w...pl>

    On 11 Sie, 10:16, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    > Tylko sprzedawca wie jaki VAT musi naliczyć i to nie zależy od tego,
    > komu sprzedaje. Spytaj go.
    > Nie ma stawki 0% na samochody, może być 22% albo zw.
    >
    > --
    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***
    >
    > Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    > JID m...@e...com.pl
    > GG: 5303813

    rzeczywiście nie ma 0 % stawki vat, miałem na mysli zwolniony z vat.

  • 4. Data: 2009-08-11 08:41:12
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 11 Aug 2009 00:46:00 -0700, Luke napisał(a):

> [...]
    > to 25 tys zł. Czy teraz sprzedając auto osobie nie prowadzacej
    > działalności wystawia fakturę z naliczonym pełnym vatem? czy może z 0%

    Zgłoś naruszenie regulaminu allegro

    Załącznik nr 2. Zasady tworzenia opisu Aukcji

    20. Zabronione jest umieszczanie przez Sprzedającego w opisie Aukcji
    informacji, że cena Towaru jest ceną netto. Ceny Towarów sprzedawanych na
    Aukcjach muszą być cenami podanymi w wysokości brutto.

  • 5. Data: 2009-08-12 20:05:05
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 11.08.2009 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał/a:

    > Zgłoś naruszenie regulaminu allegro
    otomoto ma inny regulamin. I podejrzewam że tam wystawi(ł) aukcje.

    A co do pytania - jak kupując auto odliczył od niego vat, to teraz musi
    ten vat doliczyć podczas sprzedaży. I tyle.

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    Linux && Unix && Network administrator

  • 6. Data: 2009-08-13 20:00:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Aug 2009, Andrzej 'The Undefined' Dopierała wrote:

    > A co do pytania - jak kupując auto odliczył od niego vat, to teraz musi
    > ten vat doliczyć podczas sprzedaży. I tyle.

    Hm... a to minister wycofał zwolnienie, czy skądś wiadomo że chodzi
    o samochód nieosobowy?

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-08-14 09:17:06
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 13.08.2009 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:

    > Hm... a to minister wycofał zwolnienie, czy skądś wiadomo że chodzi
    > o samochód nieosobowy?
    a w przypadku samochodu osobowego od którego firma vat(znaczy się 60% z
    vatu) odliczyła - nie ma obowiązku wystawienia faktury vat?

  • 8. Data: 2009-08-14 09:19:06
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    > Hm... a to minister wycofał zwolnienie, czy skądś wiadomo że chodzi
    > o samochód nieosobowy?
    a w przypadku używanego samochodu osobowego od którego firma vat(znaczy

  • 9. Data: 2009-08-14 15:54:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Aug 2009, Andrzej 'The Undefined' Dopierała wrote:

    > a w przypadku używanego samochodu osobowego od którego firma vat(znaczy
    > się 60% z vatu) odliczyła - nie ma obowiązku wystawienia faktury vat?

    Ależ jest - faktura "VAT zwolniony" to jest jak najbardziej faktura VAT!
    Tyle że kwota VAT na niej "nie wychodzi" :)
    Dla samochodu osobowego stanowiącego majątek wykorzystywany w firmie
    był (być może nadal jest) wyjątek od zasad ogólnych opodatkowania
    sprzedaży ST.

    Moje pytanie proszę rozumieć dosłownie - *nie sprawdzałem*, czy
    zwolnienie z VAT sprzedaży używanych ("w rozumieniu VAT") samochodów
    osobowych jest obowiązujące.

    Ale było (i być może nadal jest), stanowiło wyjątek od ogólnej
    zasady że "zwolnienie sprzedaży ST dotyczy tylko zakupów zwolnionych"
    oraz było powodem komplikacji (po stronie sprzedawcy, który *mógł*
    podpaść pod obowiązek korekty odliczenia VAT - niby skutek
    w postaci "zwrotu VAT" podobny, ale *nie* dotyczyło to
    faktury *sprzedaży* lecz faktury *zakupu* u sprzedawcy i niemal
    zawsze było tylko częściowe - znaczy "część od części odliczonej").

    pzdr, Gotfryd