  • 81. Data: 2014-11-10 23:19:49
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu a podatek VAT.
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-11-10 o 22:54, Pete pisze:

    > Ale o co Tobie chodzi?

    Ja też nie wiem o co Tobie chodzi.
    Okazja to okazja - jak jest auto "za pół darmo"
    w relatywnie w dobrej cenie, w dobrym stanie,
    to w pierwszej kolejności bierze je ktoś znajomy.
    Mnie tak firma od znajomego dealera kupiła
    kilkuletniego passata z niskim przebiegiem
    za cenę korzystną: nikt nie płakał i wszyscy zadowoleni.
    Taka oferta nie trafia po prostu na rynek.

    A już jak patrzę jak usiłujesz Liwiuszowi obok
    wyłożyć, że cena sprzedaży 1% nie ma związku z
    wcześniej zapłaconymi ratami, to nie wiem jak tłumaczyć.
    Chcesz na siłę traktować rzeczy podatkowo, że co innego
    dzierżawa a wykup jest bez związku.
    Kombinacji trochę jest w zależności od stanu samochodu
    i skali (dla danego podmiotu).
    Co zyskuje podmiot, który wziął w operacyjny auto
    za 123 tys (100plus VAT) - w kosztach utopił przez dwa lata 100tys,
    i teraz po pół roku może popchnąć ten wózek za
    cenę rynkową dwulatka?
    Tylko mi nie pisz, że nie można, bo przepisy, bo coś tam,
    od tego są pośrednicy.

  • 82. Data: 2014-11-10 23:24:10
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-10 o 23:13, Liwiusz pisze:

    > Tego VATu w tym 1%?

    Tak.

    --
    Pete

  • 83. Data: 2014-11-10 23:41:59
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-10 o 23:19, cef pisze:

    > Ja też nie wiem o co Tobie chodzi.
    > Okazja to okazja - jak jest auto "za pół darmo"
    > w relatywnie w dobrej cenie, w dobrym stanie,
    > to w pierwszej kolejności bierze je ktoś znajomy.

    Ale rozmawiamy o firmach leasingowych czy znajomych handlarzach.
    Owszem, zdarza się, że firmy sprzedają swoim pracownikom auta po nieco
    niższej cenie, ale to jest działanie celowe i świadome.
    Jak już auto ma być wystawione na aukcję, to już pozamiatane i wygrywa
    najlepsza oferta.

    > Mnie tak firma od znajomego dealera kupiła
    > kilkuletniego passata z niskim przebiegiem
    > za cenę korzystną: nikt nie płakał i wszyscy zadowoleni.
    > Taka oferta nie trafia po prostu na rynek.

    Skoro 'znajomy' tak uznał, to jego sprawa. Ale 'znajomy' to nie to samo
    co S.A. typu EFL.

    > A już jak patrzę jak usiłujesz Liwiuszowi obok
    > wyłożyć, że cena sprzedaży 1% nie ma związku z
    > wcześniej zapłaconymi ratami, to nie wiem jak tłumaczyć.

    A ma?

> [...]

    > za 123 tys (100plus VAT) - w kosztach utopił przez dwa lata 100tys,
    > i teraz po pół roku może popchnąć ten wózek za

    może. Kto bogatemu zabroni?

    > Tylko mi nie pisz, że nie można, bo przepisy, bo coś tam,
    > od tego są pośrednicy.

    Czy są już przepisy zabraniające dysponowania swoim mieniem? Coś przespałem?

    --
    Pete

  • 84. Data: 2014-11-10 23:43:11
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-10 o 22:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Znaczy handlarz kupuje po czym sprzedaje bez VAT?

    Nie mam pojęcia. Czy jest na sali handlarz?
    --
    Pete

  • 85. Data: 2014-11-11 00:01:29
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-11-10 o 23:41, Pete pisze:

    > Skoro 'znajomy' tak uznał, to jego sprawa. Ale 'znajomy' to nie to samo
    > co S.A. typu EFL.

    Mechanizm ten sam.
    Tu jeszcze więcej możliwości bycia znajomym, a EFL czy inne SA
    sobie już zarobiło.

    > A ma?

    A nie ma?
    Skąd zatem zapis o możliwości wykupu za cenę z umowy tylko dla
    uprzedniego dzierżawcy a klient z ulicy musi dać rynkową?

    > A ma?

    Patrz wyżej. Znasz zapis czy mam jutro poszukać?

    > moĹźe. Kto bogatemu zabroni?

    Ale to jest odpowiedź pytaniem :-) i do tego nie na temat.
    Pytanie było co zyskuje podmiot.

    > Czy są już przepisy zabraniające dysponowania swoim mieniem? Coś
    > przespałem?

    Przepisy moze czegoś tam nie zabraniają, ale nakładają podatki.
    Najbliżej samochodów zostając: nikt nie zabrania Ci
    sprzedawać nabytych pojazdów co miesiąc, ale jakoś dziwnie każdy
    woli poczekać pół roku. Niby mieniem możesz dysponować
    w myśl zasady - kto bogatemu zabroni - ale się nie opłaca.

  • 86. Data: 2014-11-11 00:05:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-10 23:24, Pete pisze:

> [...]

    Zatem VAT, który odlicza się w związku z tym samochodem, to nie tylko
    cena odkupu, ale też i raty leasingowe, zatem nieprawdą jest, że "więc

  • 87. Data: 2014-11-11 10:32:21
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-11 o 00:05, Liwiusz pisze:

    > Zatem VAT, który odlicza się w związku z tym samochodem, to nie tylko
    > cena odkupu, ale też i raty leasingowe, zatem nieprawdą jest, że "więc
    > vat odliczony jest minimalny"

    Czyli nic nie zrozumiałeś.
    EOT.

    --
    Pete

  • 88. Data: 2014-11-11 10:40:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-11 10:32, Pete pisze:

    > Czyli nic nie zrozumiałeś.
    > EOT.

    EOT oznacza zazwyczaj brak argumentów.

    A jak tylko negowałem bzdurne twierdzenie, jakoby:

    "A jeśli wykupione, to i tak zazwyczaj za 1% wartości, więc vat
    odliczony jest minimalny."

    Ale cóż, jeśli są ludzie myślący, że od operatora kupują telefon za 1zł.
    Nic nie poradzę na to, że ktoś widzi wszystko osobo, "że koń, że drzewo".

    --
    LIwiusz

  • 89. Data: 2014-11-11 10:41:31
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-11 o 00:01, cef pisze:

    > Mechanizm ten sam.
    > Tu jeszcze więcej możliwości bycia znajomym, a EFL czy inne SA
    > sobie już zarobiło.

    Mamy wolny kraj, jeśli ktoś nie chce zarobić 2 razy na jednym
    samochodzie - jego decyzja.

    > A nie ma?
    > Skąd zatem zapis o możliwości wykupu za cenę z umowy tylko dla
    > uprzedniego dzierżawcy a klient z ulicy musi dać rynkową?

    Zapomniałeś, że rozmawiamy w kontekście konsekwencji podatkowych kupna
    'na firmę'?

    > Patrz wyżej. Znasz zapis czy mam jutro poszukać?

    Poszukaj.

    > Ale to jest odpowiedź pytaniem :-) i do tego nie na temat.
    > Pytanie było co zyskuje podmiot.

    tyle co każdy inny - pozbywając się dwuletniego auta. Jego równowartość
    w walucie.

> [...]
    > woli poczekać pół roku. Niby mieniem możesz dysponować
    > w myśl zasady - kto bogatemu zabroni - ale się nie opłaca.

    Ograniczenie 6mies nie dotyczy firm.

    --
    Pete

  • 90. Data: 2014-11-11 10:47:12
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-11 o 10:40, Liwiusz pisze:

> [...]
    > Nic nie poradzę na to, że ktoś widzi wszystko osobo, "że koń, że drzewo".

    Miałem nie kontynuować, ale się złamię, bo piszesz nie na temat ni
    kompletne głupoty.

    Teraz będzie jak krowie na rowie:
    1. Wykup auta za 1% wartości poczatkowej 100tys - czyli 1tys + 230VAT do
    odliczenia.

    2. 3 miesiące później sprzedaż tego auta za 30tys.

    3. Korekta VAT odliczonego -230 PLN.

    Dalej twierdzisz, że leasing ma coś z tym wspólnego?
    --
    Pete