  • 61. Data: 2014-11-10 14:07:23
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu a podatek VAT.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-10 13:44, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > No i?

    No i że już został odliczony. Przecież leasing i wykup to taka inna
    forma zakupu ratalnego.

    --
    Liwiusz

  • 62. Data: 2014-11-10 15:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > No i że już został odliczony. Przecież leasing i wykup to taka inna
    > forma zakupu ratalnego.

    Ale pytanie było gdzie sie samochody podziewają a nie jak sie rozlicza z
    nich VAT.
    Pytałem juz w innym poscie: kto je kupuje?
    Pewnie handlarze.
    I co dalej? Bo jakos nie widze wielkiej ilosci ogłoszen wktorych handlarze
    wystawiaja fakture VAT.

  • 63. Data: 2014-11-10 16:03:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-10 15:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Ale pytanie było gdzie sie samochody podziewają a nie jak sie rozlicza z
    > nich VAT.

    Może i było, ale nie na nie odpowiadałem, co widać w cytatach ;)

    --
    Liwiusz

  • 64. Data: 2014-11-10 16:57:40
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-11-10 o 13:45, Budzik pisze:

    > Znaczy gdzie konkretnie?
    > I kto to kupuje?

    Takich z wykupem za 1% to nie ma, bo ktokolwiek uprawniony
    weźmie, to i tak po 6 miesiącach sprzeda z zyskiem przy którym
    nawet zawracanie sobie głowy VAT nie miało by sensu.
    Kiedyś chciałem nabyć takie coś poleasingowe -
    ale po podmiotach upadłych - nie spłącających -
    trudnią się tym firmy córki/siostry tych leasigowych.
    Oferty, które zostały dla zwykłego Kowalskiego są takie sobie,
    łatwo znaleźć coś ciekawszego. Kiedyś byłem nawet na tym
    parkingu (za Bielanami w stronę Kłodzka z Wrocławia)
    ale tam już same takie zajechane stoją.
    Wniosek: jak na każdym rynku - miód zbierają Ci
    najbardziej zorientowani i blisko żłoba - dla gawiedzi, to tylko
    opowieści o cud autach za 100zł zostają. Taka prawda.

  • 65. Data: 2014-11-10 17:53:26
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-10 o 16:57, cef pisze:

    > Takich z wykupem za 1% to nie ma, bo ktokolwiek uprawniony
    > weźmie, to i tak po 6 miesiącach sprzeda z zyskiem przy którym
    > nawet zawracanie sobie głowy VAT nie miało by sensu.

    Za 1% odkupuje ew tylko dotychczasowy leasingobiorca. Bo ma to
    zapewnione w umowie leasingu.

    > Kiedyś chciałem nabyć takie coś poleasingowe -
    > ale po podmiotach upadłych - nie spłącających -
    > trudnią się tym firmy córki/siostry tych leasigowych.

    To nie tylko pojazdy po 'upadłuch' podmiotach. Wiele firm nie interesuje
    wykup po zakończeniu leasingu. Wolą brac kolejne auto w leasing.

    > Oferty, które zostały dla zwykłego Kowalskiego są takie sobie,
    > łatwo znaleźć coś ciekawszego. Kiedyś byłem nawet na tym
    > parkingu (za Bielanami w stronę Kłodzka z Wrocławia)
    > ale tam już same takie zajechane stoją.

    Może po prosu dotychczasowi użytkownicy nie są zainteresowani odkupem
    auta z tego względu, że wiedzą że to szmelc jest.
    Albo po przejściach.

    > Wniosek: jak na każdym rynku - miód zbierają Ci
    > najbardziej zorientowani i blisko żłoba - dla gawiedzi, to tylko
    > opowieści o cud autach za 100zł zostają. Taka prawda.

    Większość nie jest głupia.
    Jak towar jest wart więcej niż jego cena, to odkupi go dotychczasowy
    leasingobiorca.

    --
    Pete

  • 66. Data: 2014-11-10 17:54:46
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-10 o 14:06, Liwiusz pisze:

    > Oczywiście, że mają, bo dzięki nim odkupuje się samochód za 1% wartości,
    > a nie za 100%.

    A odróżniasz 'odkupienie' od 'odsprzedaży'?

    --
    Pete

  • 67. Data: 2014-11-10 17:56:06
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-10 o 13:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Ale w tej częsci wątku było: co sie dzieje z tymi samochodami.
    > O odliczeniach było w innej podgałęzi.

    Trafiają za symboliczną 1PLN do dotychczasowego dzierżawcy albo trafiają
    na aukcję za cenę rynkową. W obu przypadkach ze stawką 23%.

    --
    Pete

  • 68. Data: 2014-11-10 17:58:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-10 17:54, Pete pisze:

    > A odróżniasz 'odkupienie' od 'odsprzedaży'?

    Stroną.

    Ale ocb?

    --
    Liwiusz

  • 69. Data: 2014-11-10 17:58:13
    Od: Pete <n...@n...com>

    http://aukcje.efl.pl/ListaAukcji.htm#/_1_1_3__4_0_0

    > I kto to kupuje?
    Kto chce

    --
    Pete

  • 70. Data: 2014-11-10 17:59:57
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-10 o 17:58, Liwiusz pisze:

    > Stroną.
    >
    > Ale ocb?

    Czynsz leasingowy nie jest kosztem zakupu pojazdu. Teraz jaśniej?

    --
    Pete