  • 11. Data: 2015-01-19 18:08:03
    Temat: Re: Sprzedaż usługi niewymienionej w zakresie działalności
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-01-19 o 17:36, Liwiusz pisze:
    > Nic nie zmienia. Ani w spółce, ani w działalności, nie ma zakazu
    > wykonywania czynności spoza zgłoszonego PKD.
    Ale zaliczenie w KUP czegoś, co by było "spoza zgłoszonego PKD" już może
    stwarzać problemy?
    Jacek

  • 12. Data: 2015-01-19 18:11:41
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-01-19 o 17:36, Liwiusz pisze:
    > Nic nie zmienia. Ani w spółce, ani w działalności, nie ma zakazu
    > wykonywania czynności spoza zgłoszonego PKD.
    Zmienia odnośnie tego, co napisałem, czyli szybkości dokonania zmiany we
    wpisie (w przypadku prowadzanie 1-osobowej DG).

    Maciek

  • 13. Data: 2015-01-19 18:12:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-19 o 18:08, Jacek pisze:
    > Ale zaliczenie w KUP czegoś, co by było "spoza zgłoszonego PKD" już może
    > stwarzać problemy?

    Problemy są tylko wówczas, jeśli w KUP zaliczysz coś nie służącego do
    osiągania lub podtrzymania przychodu.

    (nie macie tam żadnego księgowego lub prawnika w tej spółce?)

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2015-01-19 18:17:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Ale zaliczenie w KUP czegoś, co by było "spoza zgłoszonego PKD" już
    > może stwarzać problemy?

    Najlepiej zamknąć biznes, bo nic nie wolno.
    Jak byś tak patrzył, to nie zrobiłbyś żadnego ruchu, bo nawet
    nie wiesz ilu wymogów nie spełniasz :-)
    Takimi drobiazgami nikt się nie przejmuje.
    Ja od lat miałem w PKD nawet nie pamiętam co -
    jakieś niekomercyjne usługi ble ble i
    kilkanaście lat różnych kontroli - żadnej to nie interesowało.
    To co masz wpisane w PKD, to oni potrzebują tak ogólnie
    wpisać do protokołu i na tym się ich zainteresowanie kończy.
    Nie wiem jak duża musi być rozbiezność czy udział czegoś czego nie ma
    żeby to kogoś zainteresowało.

  • 15. Data: 2015-01-19 18:54:59
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-01-19 18:17, cef wrote:
> [...]
    > wpisać do protokołu i na tym się ich zainteresowanie kończy.
    > Nie wiem jak duża musi być rozbiezność czy udział czegoś czego nie ma

    Zresztą co to za problem wpisać sobie do zakresu wszystkie albo
    zdecydowaną większość numerków z PKD?

    U mnie się wprawdzie nieco burzyli jak w wyniku copy & paste chciałem
    wpisać do zakresu działalność banku centralnego (i ostatecznie nie
    wpisali). Ale już 30.30.Z nie odpuściłem ;-)

    Piotrek

    PS.
    30.30.Z - Produkcja statków powietrznych, statków kosmicznych i
    podobnych maszyn

  • 16. Data: 2015-01-19 22:41:32
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-01-19 o 18:54, Piotrek pisze:

> [...]
    > wpisali). Ale już 30.30.Z nie odpuściłem ;-)

    > 30.30.Z - Produkcja statków powietrznych, statków kosmicznych i

    To jest koncesjonowane chyba, ale wpis
    a wykonywanie, to dwie różne sprawy.

  • 17. Data: 2015-01-19 22:58:22
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-01-19 22:41, cef wrote:
    > To jest koncesjonowane chyba, ale wpis

    W sensie technologii podwójnego przeznaczenia?
    Być może, nie wnikam.

    > a wykonywanie, to dwie różne sprawy.

    Dokładnie.

    Piotrek

  • 18. Data: 2015-01-20 15:30:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 Jan 2015, Liwiusz wrote:

> [...]
    frankach pyta: "Czy mamy pewność, że po 5 latach spłacania kredytu rata spłaty w
    złotych wzrośnie"?

    > ???

    Skad wiesz JAKĄ usługę chce wykonać wątkotwórca, skoro nie napisał?
    Osobiście go znasz i Ci powiedział przy piwie? ;)

    Ja np. nie mam w cache listy czynności które wymagają licencji,
    uprawnień czy choćby tylko zgłoszenia.
    A ściganie przez prokuratora za naruszanie powyższych wymogów
    bywało opisywane w prasie (inna sprawa, że można podejrzewać
    iż część to były przypadki w których ktoś po prostu CHCIAŁ
    dokuczyć bo okazja była, ale dura lex sed lex - nie każda czynność
    może być wykonywana wot tak).

    Na deser dochodzi możliwa papierkologia - np przy "skupie od ludności"
    (lombardy itp) jakieś ewidencje i inne kwitki, które przy
    "zwykłych" czynnościach potrzebne nie są. A tu jeden ruch i albo
    na siedem lat albo dożywotnio trzymanie bonusowych ewidencji :|

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2015-01-20 15:32:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Jan 2015, Liwiusz wrote:

    > Nic nie zmienia. Ani w spółce, ani w działalności, nie ma zakazu
    > wykonywania czynności spoza zgłoszonego PKD.

    Dodać można, że AFAIR ustawa o statystyce zobowiązuje do wykazania
    max 3 "głównych" rodzajów działalności, o inne nikt się czepiać
    nie powinien.
    O ile nie są "racjonowane" oczywiście :P

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2015-01-20 15:37:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Problemy są tylko wówczas, jeśli w KUP zaliczysz coś nie służącego do
    > osiągania lub podtrzymania przychodu.

    Nie bić za czepianie się poproszę ;)
    "którego koszt nabycia nie został *poniesiony* w celu".
    Przy sp.zoo praktycznie bez znaczenia, bo jakoś trzeba "wprowadzić
    do spółki", ale już przy DG OF istnieje teoretyczna możliwość
    chęci zaliczenia wydatku poniesionego w INNYM celu, a dopiero
    później "zużytego".
    Wysoce prawdopodobne że US się nie przyczepi, ale formalnie
    nie jest to zgodne z przepisem (na tej zasadzie nie można uznać
    za koszt wydatku na wyposażenie nabyte przed rozpoczęciem DG).

    Oczywiście, z wyjątkami wykazanymi w przepisach (do amortyzacji
    ST wystarczy "używanie w celu", bez względu na cel nabycia,
    dla mediów w lokalu można stosować DW wg rozporządzenia
    o KPiR itp).

    > (nie macie tam żadnego księgowego lub prawnika w tej spółce?)

    Nie byłoby takie dziwne - w małej spółce księgowość może
    prowadzić "księgowa", faktycznie mająca doświadczenie w księgowaniu,
    ale nie w kwalifikowaniu (jak pracowała kiedyś w dużej firmie
    na przykład i miała "swoją działkę").

    pzdr, Gotfryd