  • 21. Data: 2009-07-04 19:40:44
    Temat: Re: Srodek trwaly - problem z amortyzacja.
    Od: b...@i...pl

    > choc wszyscy Ci tlumacza na rozne
    > sposoby, ze masz sama kwote 2000 porownac z ustawowa granica i -
    > stwierdziwszy, ze jest nizsza - podjac stosowna decyzje.
    > SDD

    A KTO u diabla ci wmawia, ze to jest tylko 2000 zl ??? Ja napisalem ze dzieki
    tej inwestycji (2000 zl) zwiekszy mi sie wartosc tak ze bedzie ulepszenie !!!
    Przeciez to nie jest jedyne co dolozylem do auta w roku... Boze. Ja juz to
    wyzej DOKLADNIE wyjasnilem ! Dwa razy !
    No wlasnie wszyscy mi tlumacza ze sama kwota 2000 zl nie powiekszy wartosci,
    tylko CZY JA O TO PYTALEM ? Po co wszyscy mi to tlumacza ??? Po to ze ktos cos
    debilnego powiedzial i nie potrafi sie przyznac ze odpowiedzial na pytanie
    ktorego nie bylo i brnie w to dalej ?
    Naprawde nie prosze o sprawdzanie tego czy mam racje mowiac o ulepszeniu srodka
    trwalego - on JEST ulepszony.. czy musze tu zeskanowac wszystkie faktury zebys
    mi uwierzyl ?

    Jakas paranoja...

    Kuba

  • 22. Data: 2009-07-04 19:57:04
    Od: spp <s...@o...pl>

    b...@i...pl pisze:

    > No i POJAWILO MI SIE zwiekszenie wartosci srodka trwalego [naprawde,
    > przyjmijcie to do wiadomosci przeciez to nie byl jedyny wydatek na auto w ciagu
    > roku! NIE PYTALEM o to czy sie pojawi zwiekszenie, tylko informuje ze sie
    > POJAWILO!] takie, ze laczna wartosc srodka trwalego - auta - wykracza poza 3500
    > zl...
    >
    > [Pytanie bylo co zrobic teraz kiedy wartosc poczatkowa srodka trwalego WZROSLA
    > POWYZEJ 3500 zl,

    Ale Ty nic nie ulepszyłeś> :)

    http://www.podatki.egospodarka.pl/41813,Zakonczona-a
    mortyzacja-a-ulepszenie-srodka-trwalego,1,65,1.html

    "
    Środki trwałe uważa się za ulepszone, gdy suma wydatków poniesionych na
    ich przebudowę, rozbudowę, rekonstrukcję, adaptację lub modernizację w
    danym roku podatkowym przekracza 3.500 zł ....

    W związku z powyższym, za każdym razem, gdy wydatki na ulepszenie środka
    trwałego w trakcie roku przekroczą 3.500 zł, należy o nie powiększyć
    wartość początkową, od której są obliczane odpisy amortyzacyjne. Będzie
    tak nawet w sytuacji, gdy podatnik ulepszy środek trwały już w całości
    zamortyzowany, a co za tym idzie, konieczne będzie wznowienie jego
    amortyzacji.

    Art. 22h ust. 2 ustawy wskazuje, iż podatnicy co do zasady dokonują
    wyboru jednej z metod amortyzacji dla danego środka trwałego przed
    rozpoczęciem jego amortyzacji, a wybraną w ten sposób metodę stosuje się
    do pełnego zamortyzowania środka trwałego. Zgodnie z powyższym wybranej
    metody amortyzacji nie należy zmieniać przez cały okres amortyzowania
    środka trwałego. Tyczy się to także tych przypadków, w których dany
    składnik majątku ulega ulepszeniu, a więc również i w sytuacji opisanej
    we wstępie, tzn. gdy ulepszeniu zostaje poddany w całości już
    zamortyzowany środek trwały.
    "

    Teraz jasne?

    --
    SPP

  • 23. Data: 2009-07-04 20:01:04
    Od: b...@i...pl

> [...]
    > ich przebudowę, rozbudowę, rekonstrukcję, adaptację lub modernizację w
    > danym roku podatkowym przekracza 3.500 zł  ....

    No przeciez wlasnie sam zacytowales ze ulepszylem !!

    cyt:"
    > Środki trwałe uważa się za ulepszone, gdy suma wydatków poniesionych na
    > ich przebudowę, rozbudowę, rekonstrukcję, adaptację lub modernizację w
    > danym roku podatkowym przekracza 3.500 zł ...."

    no u mnie JEST WLASNIE TAKA SYTUACJA. I-DEN-TY-CZNIE.

    Kuba

  • 24. Data: 2009-07-04 20:40:49
    Od: spp <s...@o...pl>

    b...@i...pl pisze:

    > no u mnie JEST WLASNIE TAKA SYTUACJA. I-DEN-TY-CZNIE.

    od kiedy 2000>3500?

    --
    spp

  • 25. Data: 2009-07-04 20:43:18
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    b...@i...pl wrote:
> [...]
    > trwalego - on JEST ulepszony.. czy musze tu zeskanowac wszystkie faktury zebys

    Widzę, że kolega jest już rozgrzany do czerwoności ;-)

    Możesz to zrobić tak:

    1) wbrew pozorom to Ty wcale nie nie dokonałeś odpisu amortyzacyjnego
    tylko - ponieważ cena samochodu była <3500 - wydatek na zakup był KUP
    (PDOF, art. 22d)

    2) w związku z powyższym (skoro upierasz się że ulepszyłeś ŚT a nie
    remontowałeś go - przy remontach kwota nakładów nie ma znaczenia, może
    to być 1kpln, 10kpln, a jak samochód duży to i 100kpln i w dalszym ciągu
    nie ma ulepszenia, a co za tym idzie wartość początkowa *nie* zwiększa
    się) to:
    - obliczasz wartość początkową,
    - wybierasz sposób amortyzacji,
    - obliczasz ratę
    - amortyzujesz

    Amortyzujesz póki to co wpuściłeś w KUP + suma rat będzie równa wartości
    początkowej.

    Przykład masz w pierwszym linku zapytania do Pana Google, który podał Ci
    WWiesław.

    A tak z czystej ciekawości skoro, już nawet rozważałeś możliwość
    zeskanowania tych faktur ;-)

    Czy możesz podać przykład wydatków które poczyniłeś i które
    spowodowałyby przekroczenie tych 3500 pln?

    Piotrek

  • 26. Data: 2009-07-04 20:44:38
    Od: b...@i...pl

    > od kiedy 2000>3500?
    >
    > --
    > spp

    przeczytaj moje posty prosze.. juz 3 razy to wyjasnialem...
    wskaz mi prosze gdzie ja napisalem ze to jest jedyny wydatek na auto w tym
    roku ??? Ja ciagle pisalem ze ta kwota spowodowala ulepszenie (czyli
    PRZEKROCZYLA LIMIT 3500 zl), ale wszyscy mi wciskaja ze nie, tak jakby wszyscy
    mieli wglad w moje faktury :/

    Kuba

  • 27. Data: 2009-07-04 21:20:16
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <b...@i...pl> napisał w wiadomości

    > roku ??? Ja ciagle pisalem ze ta kwota spowodowala ulepszenie (czyli
    > PRZEKROCZYLA LIMIT 3500 zl), ale wszyscy mi wciskaja ze nie, tak jakby
    > wszyscy
    > mieli wglad w moje faktury :/

    Czyli, ze oprocz instalacji gazowej za 2000 zl dokonales jeszcze innych
    wydatkow na kwote wyzsza od 1500 zl, tak?
    Bo chyba nie jestes az takim idiota, zeby po tylu wypowiedziach na forum
    nadal dodawac do tej kwoty 2000 wartosc poczatkowa samochodu i na tej
    podstawie miec watpliwosci, co do dalszego toku postepowania?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 28. Data: 2009-07-04 22:46:06
    Od: b...@i...pl

    > Czyli, ze oprocz instalacji gazowej za 2000 zl dokonales jeszcze innych
    > wydatkow na kwote wyzsza od 1500 zl, tak?

    Nie wiem co mam odpowiedziec na to pytanie, bo juz kilka razy odpowiadalem.
    To raz. A dwa, ze jak powiem co zrobilem, to z pewnoscia przynajmniej czesc
    osob - patrzac po tym co sie dzialo do tej pory - zacznie sie zastanawiac, czy
    to na pewno byly rzeczy ktore moga sie zaliczac do sumy ulepszen czy nie...
    Wiec po prostu rece mi opadly i nie wiem co mam powiedziec.
    Podtrzymuje tylko to co w 1 poscie, ze MAM ULEPSZENIE i co z zrobic w zwiazku z
    tym ?

> [...]
    > nadal dodawac do tej kwoty 2000 wartosc poczatkowa samochodu i na tej
    > podstawie miec watpliwosci, co do dalszego toku postepowania?

    Mam wrazenie ze powinienem napisac ze instalacja gazowa bedzie mnei kosztowala
    5000 zl... wtedy MOZE byloby bez problemu... albo by byl, bo by ktos wyciagnal
    cenniki, ze takich instalacji nie ma...

    Kuba

  • 29. Data: 2009-07-05 00:00:32
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-07-2009 o 21:33:15 <b...@i...pl> napisał(a):

    > 100000zł, natomiast
    >

    > Zostal ulepszony, ZOSTAL.

    Z tego co pisałeś nijak to nie wynikało.
    Ale skoro ZOSTAŁ, czyli "kumasz bazę", to już wszystko
    zostało powiedziane w tym wątku.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 30. Data: 2009-07-05 10:39:49
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > Z tego co pisałeś nijak to nie wynikało.
    > Ale skoro ZOSTAŁ, czyli "kumasz bazę", to już wszystko
    > zostało powiedziane w tym wątku.

    Ale wiesz, że trudno jest uwierzyć, że ma się prawo do zachowania przyjętej
    stawki
    amortyzacji po ulepszeniu.