  • 1. Data: 2011-01-21 22:32:13
    Temat: Suma kwot netto z umów, to przychód/dochód w formularzu PIT?
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    Witam uprzejmie,

    W ubiegłym roku pracowałem wyłącznie na umowy
    o dzieło (część z nich była z 20% kosztami uzyskania,
    a część z 50%). Niestety, ale nie mogę znaleźć wszystkich
    umów (jednej w ogóle nie odesłał mi zleceniodawca -- potem
    jedynie przysłał PIT). Chciałem sprawdzić, ile zarobiłem.
    Normalnie, zsumowałbym kwoty netto z umów, ale niestety
    tego nie mogę zrobić, bo nie mam wszystkich umów.
    Czy to co znajduje się w polu przychód w moim rocznym
    formularzu PIT, który złożyłem do Urzędu Skarbowego jest
    tożsame z sumą kwot netto na umowach?

    Pozdrawiam,
    Robbo

  • 2. Data: 2011-01-21 22:57:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/21/2011 4:32 PM, Robbo wrote:
> [...]
    > a część z 50%). Niestety, ale nie mogę znaleźć wszystkich
    > umów (jednej w ogóle nie odesłał mi zleceniodawca -- potem

    jaki pit?

    numerek.

> [...]
    > Czy to co znajduje się w polu przychód w moim rocznym
    > formularzu PIT, który złożyłem do Urzędu Skarbowego jest

    a skąd my mamy wiedziec co wpisałeś w swoim rocznym formularzu pit, w
    którym polu i czy to sie zgadza z kwotami z umów czy nie.
    to ty używałeś kalkulatora

    wiec napisz jeszcze raz o co ci chodzi, ale przemysl i przeczytaj przed
    wysłaniem.

  • 3. Data: 2011-01-22 13:44:02
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 21 Jan 2011 23:32:13 +0100, "Robbo" <y...@m...com> wrote:

    >Normalnie, zsumowałbym kwoty netto z umów,
    Netto to dochód.

    >Czy to co znajduje się w polu przychód w moim rocznym
    >formularzu PIT, który złożyłem do Urzędu Skarbowego jest
    >tożsame z sumą kwot netto na umowach?
    Przychód to brutto z umów.

    WAM

  • 4. Data: 2011-01-23 11:55:47
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości
    > Netto to dochód.

    od dochodu w sensie podatkowym rozniacy sie przede wszystkim pomniejszeniem
    o kwote pobranej zaliczki.

    > Przychód to brutto z umów.

    Dodajmy jeszcze, ze kwot netto nigdzie na formularzu sie nie wpisuje.
    Wpisuje sie kwoty brutto, koszty uzyskanai przychodu, kwoty skladek oraz
    zaliczki na podatek dochodowy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2011-01-23 12:07:28
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Dodajmy jeszcze, ze kwot netto nigdzie na formularzu sie nie wpisuje.
    > Wpisuje sie kwoty brutto, koszty uzyskanai przychodu, kwoty skladek oraz
    > zaliczki na podatek dochodowy.

    No i oczywiscie to co powyzej napisalem ma sens jedynie w przypadku
    "symulacji" rocznego PIT-a (np. przy okazji wyprobowywania programu "z
    gazety") albo gdy luty juz minal, my chcemy sie rozliczyc a
    pracodawca/zleceniodawca/zamawiajacy nie wystawil i nie przeslal rocznego
    PIT-a 11.
    Normalnie bowiem rozliczenie roczne wypelnia sie wlasnie na podstawie PIT-11
    a nie kwot z umow :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2011-01-23 12:15:30
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Robbo" <y...@m...com> napisał w wiadomości

    > a część z 50%). Niestety, ale nie mogę znaleźć wszystkich
    > umów (jednej w ogóle nie odesłał mi zleceniodawca -- potem

    Po co Ci umowy?
    Stosowne kwoty przeciez widnieja na rachunkach do nich, a rachunki te
    przeciez to Ty sam wystawiasz :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2011-01-23 13:03:40
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    Pytanie brzmi: czy na podstawie PIT-37 można stwierdzić, ile (netto) ktoś
    zarobił?
    Przez zarobek rozumiem kwotę, która w danym roku przybyła na koncie
    bankowym.
    Źródła dochodu były dwojakiego rodzaju: umowy o dzieło (20% koszty uzyskania
    przychodu) oraz umowy o dzieło z przeniesieniem autorskich praw majątkowych
    (50%
    koszty uzyskania przychodu)

    PS. W przypadku umów o dzieło z przeniesieniem autorskich praw majątkowych
    mamy 50%
    koszty uzyskania przychodu -- jednak nie oznacza to, że rzeczywiście 50%
    wydałem,
    żeby móc zrealizować dane dzieło.

    R.

  • 8. Data: 2011-01-23 13:05:35
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    > Stosowne kwoty przeciez widnieja na rachunkach do nich, a rachunki te
    > przeciez to Ty sam wystawiasz :)

    Wstyd się przyznać, ale mam w tych kwitach spory bałagan.
    Dlatego myślałem, że na podstawie PIT-37 jakoś da się stwierdzić,
    ile zarobiłem (ile mi przybyło na koncie/zostało mi wypłacone w gotówce).

    R.

  • 9. Data: 2011-01-23 13:18:50
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Robbo wrote:

    > Wstyd się przyznać, ale mam w tych kwitach spory bałagan.
    > Dlatego myślałem, że na podstawie PIT-37 jakoś da się stwierdzić,
    > ile zarobiłem

    A ten PIT-37 to niby kto i na podstawie jakich danych zrobił?

  • 10. Data: 2011-01-23 15:16:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/23/2011 7:05 AM, Robbo wrote:

> [...]
    > Dlatego myślałem, że na podstawie PIT-37 jakoś da się stwierdzić,
    > ile zarobiłem (ile mi przybyło na koncie/zostało mi wypłacone w gotówce).

    a po co ci teraz ta informacja ile zarobiles?
    i o ktory rok ci chodzi? 2009? 2010?