    From: "majer" <a...@n...ma>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: US upomial sie o podatek od sprzedazy mieszkania.
    Date: Fri, 27 Nov 2009 22:43:42 +0100

    Witam
    W 2005 roku sprzedalem mieszkanie za 100 tys zl. Mieszkanie bylo tylko moja
    wlasnoscia bo kupowalem je jako kawaler. Wtedy obowiazywalo 10% podatku od
    przychodu. Nie zaplacilem go bo napisalem oswiadczenie ze przeznacze
    pieniadze ze sprzedazy na cele mieszkaniowe w ciagu 2 lat. 50 tys zostalo
    przeznaczone na splate kredytu, ktory byl zaciagniety na zakup mieszkania -
    wiec drugie 50 tys. zostalo do wydania w ciagu 2 lat. Po 1,5 roku kupilem
    dzialke budowlana za 120 tys - 80 tys. z kredytu a 40 tys z gotowki. Dzialke
    kupowalem juz wspolnie z zona. Myslalem ze sprawe podatku mam juz z glowy
    ale jednak nie. Bylem wlasnie w US w sprawie rozliczenia sie z wydatkow.
    Zaliczyli mi 50 tys. ktore poszly na splate kredytu ale z dzialki ktora
    kupilem zaliczyli mi tylko polowe z gotowki ktora na nia wylozylem (ze
    wzgledu na malzenstwo) - czyli 20 tys a ja wydalem cale 40 tys, ktore
    zostaly mi ze sprzedazy mieszkania. Co wogole ma do rzeczy to ile za dzialke
    zaplacilem z kredytu a ile z gotowki? Czy postepowanie US jest prawidlowe -
    da sie cos w tej sprawie zrobic? Na razie chca mi naliczyc podatek od
    pozostalych 30 tys wraz z odsetkami ;-(

    Obecnie na dzialce mam juz wybudowany dom ale wszelkie wydatki na budowe
    byly juz po 2-letnim okresie od sprzedazy mieszkania.

    --
    pozdrawiam