    From: t <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: UoD-rachunek, PIT-4
    Date: Sat, 15 Jul 2006 17:30:04 +0200

    Witam

    Mam proste pytanka - bo zgłupiałem :)

    1. Jest sobie umowa o dzieło pomiędzy osobą fizyczną a mną,
    czyli "działalnikiem gospodarczym". Kwota brutto przykładowo
    2345,67zł.

    Osoba ta wystawia mi rachunek z 50% KUP. Jak to powinno wyglądać,
    czy poniższe jest poprawne?

    brutto: 2345,67zł
    KUP 50%: 1172,84zł
    podstawa: 1172,83zł
    podatek 19%: 222,84zł
    do wypłaty: 2122,83zł

    Pytanie wzięło się stąd że ktoś mi namieszał w głowie
    że podstawę i/lub zaliczke na podatek należy zaokrąglać,
    do 10gr/1zł (jeśli już to chyba do 1zł jak deklaracje?).

    Tyle że nie mogę nigdzie znaleźć podstawy, bo zaokrąglanie do 1zł
    to się przy deklaracjach stosuje chyba tylko?
    Inaczej faktury też by się zaokrąglało co jest bzdurą.
    A może do takich rachunków są jakieś przpeisy o zaokrąglaniu?

    2. Załóżmy że mam tylko tą jedną umowę w danym miesiącu.
    Na PIT-4 mam tą zaliczkę zaokrąglić czy nie?
    Pytam gdyż w programie którego używam do drukowania deklaracji
    akurat pola od zaliczek od umów o dzieło nie są zaokrąglane,
    występują tam miejsca po przecinku - a formularze z tego roku
    i niby zgodne z przepisami.

    pozdrawiam