  • 1. Data: 2009-12-29 10:06:40
    Temat: Uzywany sprzet wartosci ponizej 150 EUR, a zwolnienie.
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Jak to jest z odprawianiem przesyłek ze Stanów, np. używanago aparatu łuib używanego
    komputera?

    Obiło się o uszy, że poniżej wartości 150 EUR przysługuje zwolnienie.

    Tymczasem z telefonu do agencji celnej (bardzo chcą odprawić, żeby pobrać 270 zł
    opłaty ;)) wynika, że zwolnienie ze zgłłoszenia
    jest przy wartości poniżej $44 (upominki itp.), natomiast poniżej 150 EUR jest co
    prawda zwolnienie, ale z cła (którego akurat i tak
    by nie było), natomiast należy opłacić VAT.

    Pies drapał płacenie VAT (ok. 120 zł to nie problem), tylko gorzej z papierologią
    typu SAD - agencja za rzekomą konieczność
    wypełniania wyciąga łapy po opłaty porównywalne z wartością używanego sprzętu.

    Reasumując:

    * Jak to jest ze wzolnieniami przesyłek spoza UE?
    * Jest gdzieś jakiś poradnik np. on-line, jak szybko łatwo i przyjemnie wypełnić SAD
    przy wartości do 150 EUR?
    * Jaki jest kod (do wpisania w formularze) na używanego notebooka, ewentualnie gdzie
    znaleźć takie dane, stawki ewentualnego cła
    itp.?
    * Czy przy pozaunijnym imporcie sprzętu używanego (ponad dwa lata) VAT też
    obowiązuje?

    THX

  • 2. Data: 2009-12-29 10:18:53
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    W sieci
    www.celnicy.pl/archive/index.php/t-1861.html
    znalazłem dyskusję jak poniżej, ale dotyczy sprzętu wyprodukowanego w Chinach,
    natomiast obecnie chodzi o sprzęt wyprodukowany z USA
    (inna sprawa, że nie na firmę) - czy będzie jakaś różnica?
    THX

    -----

    Środki
    Data ważności danych: 2008/01/11
    Kod towaru
    8471300000 - Przenośne maszyny do automatycznego przetwarzania danych, o masie nie
    większej niż 10 kg, składające się co najmniej z
    jednostki centralnej, klawiatury i monitora
    Jednostka miary szt.
    Ograniczenia
    Kraj pochodzenia/przeznaczenia: ERGA OMNES - CEE
    Akt prawny R2204/99
    Stawka dla krajów trzecich: 0 %
    Kraj pochodzenia/przeznaczenia: ERGA OMNES - CEE
    Akt prawny P0535/04
    Podatek od towarów i usług (VAT): 22 %
    Czyli będziesz płacił 22 % VAT, bo stawka cła jest 0.
    22% od wartości laptopa + od kosztów transportu
    Oprócz faktury, potrzebna faktura za transport trzeba uważać by sprzęt był oznaczony
    europejskim znakiem bezpieczeństwa CE, bo
    inaczej może być zatrzymany przez celników. :)

    -----

    > Witam
    > Tak szukałem w internecie informacji jak sprowadzić notebooka z USA do Polski i
    znalazłem wiele rozwiązań - w tym najczęściej
    radzili mi ominąć cło.
    > Ja natomiast chciałbym sprowadzić sprzęt legalnie przez urząd celny aby został
    naliczony VAT i cło (przyda mi się w rozliczeni).
> [...]
    sytuacji.
    > Notebook jaki chce sprowadzić to:
    > Lenovo IBM X61 Tablet o wartości około 6000zl wyprodukowany w Chinach.
    > Kupuje sprzęt na firmę.
    > Ponieważ wysyła mi to firma zajmująca sie sprzedażą takiego sprzętu wystawia mi
    fakturę.
    > I teraz zaczynają sie pytania:
    > 1. Jakie dane maja znajdować sie na takiej fakturze?
    > 2. Czy do notebooka muszą być dodane jakieś dodatkowe dokumenty?
    > 3. Jakie cło zostanie naliczone - ile % (szukałem ale nie potrafię sie zorientować
    w tych kodach - a kalkulator mi nie działa)

  • 3. Data: 2009-12-29 10:34:06
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2009-12-29 11:06, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > itp.?
    > * Czy przy pozaunijnym imporcie sprzętu używanego (ponad dwa lata) VAT też

    "Przyjemność" samodzielnego wypełniania SAD nie zależy od wartości tylko
    od ilości pozycji. Generalnie jest to dość porąbane.

    Tak więc na Twoim miejscu odmówiłbym sobie tej przyjemności i znalazł
    agencję w której zrobią to za normalne pieniądze.

    Wypełnienie SAD w DC kosztuje 60 pln + VAT i dostajesz na to FV.

    Piotrek

  • 4. Data: 2009-12-29 12:13:13
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Wygląda nie tak źle:
    www.mf.gov.pl/_files_/sluzba_celna/dokument_sad/sad_
    sadbis_w_1_00.xls
    Doktoratów w Agencjach raczej nie robią.

    -----

  • 5. Data: 2009-12-29 12:24:29
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-12-2009 o 13:13:13 ąćęłńóśźż <j...@g...pl> napisał(a):

    > Wygląda nie tak źle:
    > www.mf.gov.pl/_files_/sluzba_celna/dokument_sad/sad_
    sadbis_w_1_00.xls
    > Doktoratów w Agencjach raczej nie robią.

    Jasne, ale jeśli twoja godzina jest warta więcej niż 5zł wtedy chyba te
    60zł
    wychodzi taniej (chyba że agencja nie bierze odpowiedzialności za
    wypełnienie)

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2009-12-29 13:20:51
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Wg cennika rżną 190 zł (drobna przesyłka o wartości $100 - $300).

    -----

  • 7. Data: 2009-12-29 21:03:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Dec 2009, ąćęłńóśźż wrote:

> [...]
    > żeby pobrać 270 zł opłaty ;)) wynika, że zwolnienie ze zgłłoszenia
    > jest przy wartości poniżej $44 (upominki itp.)

    Progi 22 lub 45 euro, dla porządku.
    Art.51.1 i art.52.1:

    pzdr, Gotfryd