  • Data: 2007-11-05 12:22:01
    Temat: Większe zarobki bez ryzyzka
    Od: "Jarek Macierski" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam, pytałem już na pl.soc.prawo, ale odesłali mnie tu. Casus jest
    następujący: z zawodu jestem dziennikarzem i pracuję w wydawnictwie jako
    redaktor na umowę o pracę. Pensję mam stałą, niezależnie od ilości
    wyprodukowanych tekstów. Niedawno fiskus zaczął mi zabierać 30% dochodów w
    formie podatków. Do tego oczywiście dochodzą składki na ubezpieczenie,
    chorobowe, emerytalne itp. W związku z powyższym trafia mnie jasny szlag.

    Dlatego chciałbym rozwiązać umowę o pracę, założyć firmę i świadczyć usługi
    na rzecz mego wydawcy, jako podmiot gospodarczy, płacąc 19% podatku i ZUS na
    własną rękę. Formalnie nie ma przeszkód &#8211; wydawca się zgadza. Słyszałem
    jednak o tym, że US może taki manerw potraktować jako zatrudnienie i policzy
    mi podatek progresywny. Co musiałbym zrobić, aby tego uniknąć, jeśli w ogóle
    takie rozwiązanie wchodzi w rachubę.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Jarek