eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiWniesienie środka trwałego do spółki i kwestia składki zdrowotnej › Wniesienie środka trwałego do spółki i kwestia składki zdrowotnej
    From: "arkady" <a...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Wniesienie środka trwałego do spółki i kwestia składki zdrowotnej
    Date: Mon, 8 Sep 2008 16:36:05 +0200

    Mam do Was 2 pytania... może ktoś pomoże... bo jakoś nie mogę z tego wybrnąć

    1. Osoba prowadząca działalność gospodarczą wprowadza aportem do spółki z
    o.o. środek trwały (który nie stanowi przedsiębiorstwo) w wysokości
    1.000.000 zł. Obejmuje za to akcje o wartości 800.000 zł a róznica powiększa
    kapitał zakładowy. Czy osoba prowadząca działalność podlega wtedy podatkowi
    PIT? Czy jest to wielkość objętych akcji? A co z kapitałem zakładowym?
    Druga kwestia iż społka z o.o. dokonuje miesięcznych amortyzacji tego
    środka... a co jest jej przychodem wartość 1.000.000 zł to znaczy całego
    środka? Czy przychód jest jednorazowy w momencie wniesienia środka trwałego
    a może proporcjonalnie do amortyzacji dokonujemy przypisu przychodu?

    2. Kwestia składki zdrowotnej.. przeczytałem w PIT że nie stanowi ona
    kosztu. Ale jeżeli dobrze doczytałem to zapis taki jest tyllko w ustawie PIT
    (czy chodzi tu o składki tylko podatnika natomiast składka zdrowotna
    pracowników są kosztem) natomiast w CIT nie ma (a więc składki dla
    pracowników są kosztem?)