  • 41. Data: 2015-06-25 17:14:04
    Temat: Re: Zakup samochodu od osoby fizycznej nie prowadzącej DG
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-06-25, <2...@5...084216.invalid> (Tom N) <2...@5...084216.invalid>
    wrote:

    > [...]
    >
    > Nie, Tristan napisał jak wyżej " w firmie znajduje się moje imię i
    > nazwisko", a Ty sam przytoczyłeś "Firmą osoby fizycznej jest jej imię i
    > nazwisko"
    > Zdanie drugie (o dodatkach) nie zmienia znaczenia zdania pierwszego.

    Ależ zmienia. To znaczy, że firmą nie musi być *wyłącznie* imię i nazwisko.
    Ergo, że zbiór MUSI zawierać imię i nazwisko, ale MOŻE dodatkowo zawierać
    inne określenia. I wszystko się zgadza.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 42. Data: 2015-06-25 19:28:57
    Od: <6...@6...192857.invalid> (Tom N)

    Wojciech Bancer w

    > Ależ zmienia. To znaczy, że firmą nie musi być *wyłącznie* imię i nazwisko.

    Oczywiście, że tak.

    > Ergo, że zbiór MUSI zawierać imię i nazwisko, ale MOŻE dodatkowo zawierać
    > inne określenia. I wszystko się zgadza.

    Zgdza się tyle, że "Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko" Dodanie
    ozdobników do firmy nie zmienia nic w tym, że "Firmą osoby fizycznej jest
    jej imię i nazwisko"

    --
    'Tom N'

  • 43. Data: 2015-06-25 21:24:02
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.06.2015 o 19:28, (Tom N) pisze:
    > Zgdza się tyle, że "Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko" Dodanie
    > ozdobników do firmy nie zmienia nic w tym, że "Firmą osoby fizycznej jest
    > jej imię i nazwisko"

    Gdyby tak było, proszę pana, to jaki sens miałby art Art. 43(3)? Taki,
    że jak ktoś ma popularne nazwisko to nie może założyć działalności? Albo
    że jak ktoś się nazywa Jan Drwal, to nie może założyć działalności w
    zakresie sprzedaży buraków?

  • 44. Data: 2015-06-25 21:25:35
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.06.2015 o 21:24, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

> [...]
    > że jak ktoś ma popularne nazwisko to nie może założyć działalności? Albo
    > że jak ktoś się nazywa Jan Drwal, to nie może założyć działalności w

    Dodam jeszcze, że ,,włączenie [czegoś więcej] do firmy'' jednoznacznie
    znaczy, że włączona rzecz staje się częścią firmy.

  • 45. Data: 2015-06-26 00:18:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Jun 2015, J.F. wrote:

    [...]
> [...]
    [...]
    > No, watek zdryfowal na to czy to "firma i ja", "ja i firma" czy tylko "ja".
    > A tu dodatkowe fakty, ja sie na tych nowych przepisach juz nie znam
    > ale jak sie ma b7 dg do b7 sc ? Formalnie chyba nijak ..

    Ależ ma.
    Standardowo skutek zależy od ustawy, w konkretniej od definicji DG
    w danej ustawie.
    DG OF do SC tejże samej OF w zakresie VAT ma się nijak (odrębny podmiot),
    jednak w zakresie sporej części pozostałych przypadków ma się per
    "#include" ;)
    Znaczy wymienione osoby są przedsiębiorcami (obie, odrębnie), i np.
    podatek dochodowy rozliczają "z udziału" jako oni.
    Przedsiębiorcami w myśl KC i "swobody" też są oni (a nie SC), zaś
    przedsiębiorstwo jest we współwłasności łącznej.

    pzdr, Gotfryd

  • 46. Data: 2015-06-26 10:52:12
    Od: <7...@3...105212.invalid> (Tom N)

    Przemysław Adam Śmiejek w

> [...]

    Z czego to wywnioskowałeś, że nie może założyć?

    > Dodam jeszcze, że ,,włączenie [czegoś więcej] do firmy'' jednoznacznie
    > znaczy, że włączona rzecz staje się częścią firmy.

    Taaaa... Rzecz. Może pozostańmy przy określeniu "ozdobnik" Czy zawinięcie
    pasztetowej w papier powoduje, że papier staje sie częścią pasztetowej?
    [1]

    --
    'Tom N'

  • 47. Data: 2015-06-26 11:31:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tom,

    Friday, June 26, 2015, 10:52:12 AM, you wrote:

    [...]

    > Taaaa... Rzecz. Może pozostańmy przy określeniu "ozdobnik" Czy zawinięcie
    > pasztetowej w papier powoduje, że papier staje sie częścią pasztetowej?
    > [1]

    Według legend, w składzie pasztetowej JEST papier ;) Złośliwi
    twierdzą, że toaletowy. Obrzydliwcy, że używany.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 48. Data: 2015-06-26 11:55:25
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-06-25, <6...@6...192857.invalid> (Tom N) <6...@6...192857.invalid>
    wrote:

    [...]

    > Zgdza się tyle, że "Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko" Dodanie
    > ozdobników do firmy nie zmienia nic w tym, że "Firmą osoby fizycznej jest
    > jej imię i nazwisko"

    W przepisie występuje słowo "włączyć". Wobec braku jak rozumiem definicji słowa
    włączyć w K.C., proponuję zajrzeć do SJP:

    http://sjp.pwn.pl/sjp/wlaczyc;2536903.html

    3. <<połączyć coś z jakąś większą całością>>

    Czyli *włączony* do firmy ozdobnik *jest* jej częścią.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 49. Data: 2015-06-26 12:53:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Jun 2015, 7...@3...105212.invalid wrote:

    > Przemysław Adam Śmiejek
    [...]
    > Z czego to wywnioskowałeś, że nie może założyć?

    Jako mniemam, z tezy, że *przyjęta firma* ma się odróżniać.
    Po przyjęciu założenia, że firmą jest *tylko* imię i nazwisko, wyszedł
    mu taki wniosek właśnie.
    A błąd leży w założeniu że firmę stanowi tylko imię i nazwisko.

    BTW: jak już owo imię lub (bardziej) nazwisko stanie się częścią
    firmy, może stać się źródłem dochodu, niejaki MacIntosh całkiem
    nieźle zarobił na sprzedaniu firmy - czyli de facto swojego
    nazwiska "wraz z przedsiębiorstwem" - firmie Apple :D
    (uwaga: "wraz z przedsiębiorstwem" nie dlatego, żebym mylił
    przedsiębiorcę - czyli firmę - z przedsiębiorstwem, lecz
    dlatego, że tylko wtedy można "sprzedać firmę", również
    wg polskiego KC!)

    > Taaaa... Rzecz.

    E tam. "coś". Pewnie nie chciał napisać że "dings" albo
    "wihajster" bo by sięrmiężnie zabrzmiało, a polskiego
    określenia (innego niż "coś", bo z kolei odmiana "cosia"
    też brzmi mocno nieformalnie) brakuje.

    > Może pozostańmy przy określeniu "ozdobnik"

    Nie.
    "Dodatek".

    > Czy zawinięcie pasztetowej w papier

    Ale przepis nie wskazuje, że ów dodatek stanowi "opakowanie", lecz
    wyraźnie wskazuje że (stanowi) *część*. Wchodzi w skład.

    pzdr, Gotfryd

  • 50. Data: 2015-06-26 12:56:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Jun 2015, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Według legend, w składzie pasztetowej JEST papier ;) Złośliwi
    > twierdzą, że toaletowy.

    Weź pod uwagę, że nie wszyscy zdają sobie sprawę, iż owa legenda
    pochodzi z czasów kiedy masowo dostępny był tylko jeden rodzaj
    papieru toaletowego - i dziś do kupienia, ale trzeba się
    rozejrzeć (bo na "promocyjnych" półkach raczej nie stoi).

    I jakby złośliwie na to nie patrzeć, to właśnie ten szary
    i podatny na "rozpad w wodzie" papier nadaje się do robienia
    takich numerów.
    Taki biały, wielowarstwowy, w miarę się trzymający, zostałby
    natychmiast wykryty :>

    pzdr, Gotfryd