  • 11. Data: 2015-07-03 23:22:49
    Temat: Re: Zatrudnienie na wakacje a zaliczki na podatek
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tom,

    Friday, July 3, 2015, 9:11:19 PM, you wrote:

    > No patrz, na tej samej zasadzie można udowodnić, że "kwota wolna od podatku"
    > istnieje.

    Sorry - jest istotna różnica pomiędzy synonimem a wyrażeniem
    potocznym.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2015-07-03 23:24:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tom,

    Friday, July 3, 2015, 9:33:02 PM, you wrote:

    [...]

    > I tu Cię mam:
    > Nawet do synonimów nie trzeba sięgać
    > <http://sjp.pwn.pl/szukaj/zarobek.html>
    > 3. <<zysk osiągnięty z transakcji handlowej>>

    Zysk czyli różnica pomiędzy przychodem a kosztem. Czyli podatkowo -
    dochód.

    Oj, tu chyba to Ty się czepiasz.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2015-07-04 01:41:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-03 o 21:41, (Tom N) pisze:
    > Liwiusz w

    > Tak, np. będąc na "ryczałcie" praktycznie jest tak jak napisałeś powyżej.

    Ciągle błądzisz.
    Co ma ryczałt do tego, że kupując coś za 100 i sprzedając za 110 nadal
    mam 100 kosztów i 10 zarobku?

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2015-07-04 10:13:49
    Od: <4...@1...101349.invalid> (Tom N)

    RoMan Mandziejewicz w

> [...]

    > [...]

    > Zysk czyli różnica pomiędzy przychodem a kosztem. Czyli podatkowo -

    Heh, nie ja wskazywałem na "dochód" jako synonim "zarobek" ;)

    Ale kliknijmy...

    <http://sjp.pwn.pl/slowniki/doch%C3%B3d.html>

    dochód <<suma wpływów pieniężnych w gospodarce państwa, przedsiębiorstwa,
    jednostki w określonym czasie>>

    Oj :P

    --
    'Tom N'

  • 15. Data: 2015-07-04 10:19:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Jul 2015, 6...@6...211119.invalid wrote:

    > No patrz, na tej samej zasadzie można udowodnić, że "kwota wolna od podatku"
    > istnieje.

    Tylko o tyle, o ile można mówić o sile odśrodkowej.
    Czyli albo zupełnie nie zdając sobie sprawy czym takie uproszczenie
    grozi (i zastawiając się, dlaczego w nocy nie ważymy więcej niż
    w dzień), albo przeciwnie, mając pełną świadomość że jest błąd
    i panujemy nad warunkami, niczym w zakręcie w poślizgu ;>

    Wytłumacz później komuś "wersji pierwszej" że rzeczona
    "kwota wolna" może się zmieniać o 5,26-krotność lub
    5,5(5)-krotność różnicy wynikłej z tytułu nadpłaty
    lub dopłaty do podatku (nie do podstawy opodatkowania!)
    Najczęściej dojdzie do wniosku że "dla niego to za
    skomplikowane" ;>

    > <https://pl.wikipedia.org/wiki/Kwota_wolna_od_podatk
    u>

    Tak, to jest klasyczne uczenie uproszczeń, najpierw dziecku
    się mówi że nie da się wykonać 2 minus 3, potem się mówi że nie
    można wykonać SQRT(-2), po to, żeby potem powiedzieć że
    problem jest, bo operacja bywa wykonalna, tylko jest
    postać fizyczna inaczej się nazywa :> (odpowiednio
    kredytem albo przesunięciem fazowym :P)

    > Dobrze wiesz, że w mowie potocznej używa sie zarówno "opodatkowania zarobku"

    A w dalej podawanych argumentach przytaczasz opodatkowanie
    które NIE JEST opodatkowaniem zarobku :]

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2015-07-04 10:36:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-04 o 10:13, (Tom N) pisze:
    > RoMan Mandziejewicz w

    > Heh, nie ja wskazywałem na "dochód" jako synonim "zarobek" ;)

    To tylko źle o tobie świadczy, jeśli na to nie wskazywałeś.

    > Ale kliknijmy...
    >
    > <http://sjp.pwn.pl/slowniki/doch%C3%B3d.html>
    >
    > dochód <<suma wpływów pieniężnych w gospodarce państwa, przedsiębiorstwa,
    > jednostki w określonym czasie>>

    Definicja ta jest niespójna z definicjami prawnymi. Znajdź sobie w
    słowniku inne, bardziej poprawne znaczenie.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2015-07-04 10:51:13
    Od: <8...@7...105113.invalid> (Tom N)

    Liwiusz w

    > To tylko źle o tobie świadczy, jeśli na to nie wskazywałeś.

    > Definicja ta jest niespójna z definicjami prawnymi.

    No masz, to że nie wskazywałem na niespójną z definicjami prawnymi źle o
    mnie świadczy...Nie bardzo wiem czemu, zapewne wyjaśnisz ;P

    Czyli miałem rację pisząc, że jak Liwiusz użyć określenia którego w
    przepisach prawnych nie ma to jest dobrze, jak kto inny użyć to jest źle.

    --
    'Tom N'

  • 18. Data: 2015-07-04 10:59:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-04 o 10:51, (Tom N) pisze:
> [...]
    >

    > Czyli miałem rację pisząc, że jak Liwiusz użyć określenia którego w
    > przepisach prawnych nie ma to jest dobrze, jak kto inny użyć to jest źle.

    Jaki "ktoś inny"? Dochód jest zdefiniowany w definicjach prawnych. A
    zarobek jest synonimem słowa dochód. Wszystko jest jasne.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2015-07-04 11:09:27
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-07-03 o 21:37, Liwiusz pisze:
    > Uważasz, że można liczyć zysk nie licząc kosztów???
    Można. Przykładowo w urzędzie przyznającym dopłaty do czynszu oczekują
    wypełnienia tabelki z kolumnami bodajże: przychód, koszt uzyskania,
    ubezpieczenia społeczne, dochód. I wypełniasz np. tak:

    przychód, koszt uzyskania, ubezpieczenia, dochód
    1000, 500, 1000, -500
    0, 500, 1000, -1500
    5000, 500, 1000, 3500

    I wydawałoby Ci się, że Twój łączny dochód z trzech miesięcy to 1500, a
    średni 500. Nic bardziej mylnego, gdyż urząd wezwie Cię do skorygowania
    dochodu w dwóch pierwszych wierszach na 0 (bo przecież dochód nie może
    być ujemny, a nie ma kolumny strata), więc Twój dochód z trzech miesięcy
    to 3500, a średni 1166 i z takiego dochodu będziesz miał liczoną
    ewentualną dopłatę :-)

    Maciek

  • 20. Data: 2015-07-04 14:20:28
    Od: <9...@5...142028.invalid> (Tom N)

    Gotfryd Smolik news w

    > A w dalej podawanych argumentach przytaczasz opodatkowanie
    > które NIE JEST opodatkowaniem zarobku :]

    Nie, nie przytaczam argumentów, tylko odpowiadam na pytania Liwiusza typu:
    "Uważasz, że można liczyć zysk nie licząc kosztów???"

    Nie widziałem sensu oznaczać jako [OT] bo już dawno wątek zdryfował :O

    --
    'Tom N'