    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Tue, 20 Jan 2015 01:39:45 -0800 (PST)
    Subject: Zmiana formy opodatkowania po 20 stycznia
    From: j...@g...com

    Mam jeszcze czas do dzisiaj na zmianą formy opodatkowania z podatku dochodowego
    liniowego na ryczałt, ale nie mam pewności czy będzie to zgodne z z prawem, ponieważ
    za kilka dni (około 22-23 stycznia) przyjdzie mi przelew za sprzedaż, która należy
    rozliczyć wg. podatku dochodowego (liniowego). Więc jeżeli dzisiaj zmieniłbym formę
    opodatkowania na ryczałt, to czy ten ryczałt zacznie obowiązywać już od dzisiaj, czy
    dopiero od 1 lutego? Bo jeżeli od dzisiaj to pewnie nie powinienem zmieniać formy
    opodatkowania zważywszy na ten przelew?

    Wobec tego, czy są jakieś inne sposoby zmiany formy opodatkowania po 20 stycznia?

    "Zamknąć firmę i otworzyć ją na nowo?

    Przedsiębiorca, który zamyka firmę, dokonuje jej wyrejestrowania a następnie otwiera
    nową ponownie wybiera formę opodatkowania dla nowo utworzonej działalności. Taką
    możliwość potwierdza również interpretacja organu podatkowego
    (IPPB1/415-292/11-4/JB). Do takich działań należy jednak podejść ostrożnie by nie
    spotkać się z zarzutem obejścia prawa podatkowego. Może za tym przemawiać np. zmiana
    profilu prowadzonego biznesu. Nie należy zatem traktować możliwości zakończenia i
    rozpoczęcia na nowo prowadzonej działalności gospodarczej jako standardowego sposobu
    na zmianę formy opodatkowania."

    http://www.pit.pl/aktualnosci-podatkowe/2411-zmiana-
    formy-opodatkowania-pit-jest-mozliwa-10814/

    U mnie właśnie zmienia się profil prowadzonego biznesu. Rozumiem, że mogę więc np.
    zamknąć działalność 31 stycznia i tego samego dnia ją otworzyć z taką samą nazwą?
    Czy są jakieś inne rozwiązania, które pozwalają na zmianę formy opodatkowania po 20
    stycznia? Nie wiem, może zmiana właściciela, czy coś w tym stylu?