  • 1. Data: 2002-10-20 15:03:45
    Temat: biuro podatkowe czy rachunkowe?
    Od: "mazan-ka" <m...@o...pl>

    Witam!!

    Chciałabym aby grupowicze wypowiedzieli sie na ten temat. Jakie są różnice w
    tych nazwach?
    Spotkałam się z opinia, ze biuro podatkowe moze prowadzic tylko doradca
    podatkowy, a na prowadzenie biura rachunkowego trzba miec licencje, a co
    jesli biuro nazywaloby sie ROZLICZENIOWE?
    Co sadzicie o tym? prosze o glosy/
    pozdrawiam

    Mazan-ka

  • 2. Data: 2002-10-20 18:01:03
    Temat: Re: biuro podatkowe czy rachunkowe?
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "mazan-ka" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > jesli biuro nazywaloby sie ROZLICZENIOWE?

    A niech się nazywa nawet Biuro Kant Sp.b.o.

    Ale kto ci tam przyjdzie???
    Albo umiesz to robić, masz odpowiednie certyfikaty, albo daruj sobie i nie
    wpuszczaj naiwnych w kanał

  • 3. Data: 2002-10-20 18:55:49
    Od: "mazan-ka" <m...@o...pl>

    > Albo umiesz to robić, masz odpowiednie certyfikaty, albo daruj sobie i nie
    > wpuszczaj naiwnych w kanał

    Umiem to robić, ale nie mam odpowiednich certyfikatow, chciałabym świadczyć
    usługi księgowości, dla małych przedsiębiorców, ale nie chce działać nie
    zgodnie z prawem - słyszałam, że nazwenictwo biura może być problemem a tych
    chciałabym uniknąć:P

  • 4. Data: 2002-10-20 19:36:35
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > podatkowy, a na prowadzenie biura rachunkowego trzba miec licencje, a co
    > jesli biuro nazywaloby sie ROZLICZENIOWE?

    Zapoznaj się z Ustawą o Doradztwie Podatkowym.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-10-20 19:58:46
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > A niech się nazywa nawet Biuro Kant Sp.b.o.
    >
    > Ale kto ci tam przyjdzie???
    > Albo umiesz to robić, masz odpowiednie certyfikaty, albo daruj sobie i nie
    > wpuszczaj naiwnych w kanał

    nie rozumiem toku myslenia osoby ktora tak odpowiada
    czy pytanie bylo malo precyzyjne?
    a moze odpowiadajacy ocenia innych wedle siebie?
    przejde do odpowiedzi
    sadze ze obojetnym jest nazwa, wazne aby czynnosci wykonywane byly zgodnie z
    uprawnieniami
    w ustawie mozna sie natknac na okreslenie biuro podatkowe, nie mniej odnosi
    sie to tylko do ustawy i ustawodawca uzyl takiego okreslenia aby latwiej
    bylo ja zrozumiec
    nie narzuca okreslonych form w nazewnictwie
    jesli sie myle to prosze o poprawe

    pozdrawiam
    grzess

  • 6. Data: 2002-10-21 07:01:00
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik mazan-ka napisał:

    > Umiem to robić, ale nie mam odpowiednich certyfikatow, chciałabym
    > świadczyć usługi księgowości, dla małych przedsiębiorców, ale nie
    > chce działać nie zgodnie z prawem
    Niezgodnie z prawem będziesz działał zawsze, wykonując czynności
    doradztwa podatkowego lub usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych
    bez odpowiednich uprawnień.
    Zawsze liczy sie stan faktyczny, bez względu jak to nazwiesz.

    Teoretycznie możesz ograniczyć sie do wpisywania danych do księgi, ale
    kto Ci za taka robotę zapłaci, jeżeli za swoja pracę nie bierzesz, bo
    nie możesz wziąć, żadnej odpowiedzialności.

    > - słyszałam, że nazwenictwo biura
    > może być problemem a tych chciałabym uniknąć:P

    Nie ma żadnych przepisów określających nazewnictwo lub zastrzegających
    konkretne nazwy firm dla konkretnej dzialalności w tej branży.
    Ustawa mówi o "wykonywaniu czynności" a więc nie ważne jak się
    nazywasz, ważne czy to co robisz, robisz zgodnie z prawem i
    posiadanymi uprawnieniami.
    Możesz sobie nazwać firmę "biuro podatkowe" i nikt cie za to nie
    ukarze - nazwa nie musi oddawać rodzaju faktycznej dzialalności jaka
    zajmuje sie przedsiębiorca (pomijam zdrowy rozsądek i kwestie
    marketingowe) możesz jako "Biuro Podatkowe ABCD Jan Kowalski"
    sprzedawać pietruszkę. Ale jeżeli nie mając uprawnień będziesz
    wykonywał usługi doradztwa podatkowego, to juz jest naruszenie przepisów.

    Jest parę nazw zastrzezonych, np. nazwanie firmy "biuro adwokackie"
    podczas kiedy nie ma tam żadnego adwokata na 100% podpadnie.
    Biuro podatkowe nie jest nazwą zastrzeżoną. Zastrzeżone są "doradca
    podatkowy" i "biegły rewident".

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-10-23 19:24:07
    Od: "oltom" <o...@y...com>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podczas kiedy nie ma tam żadnego adwokata na 100% podpadnie.
    > Biuro podatkowe nie jest nazwą zastrzeżoną. Zastrzeżone są "doradca

    Zdefiniowane w przepisach jest także pojęcie "biuro rachunkowe" - w
    rozporządzeniu w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i
    rozchodów. Jest to podmiot UPRAWNIONY do usługowego prowadzenia ksiąg.
    Poza tym, tak ja napisała moja przedmówczyni, decyduje zakres faktycznie
    wykonywanych usług, a nie nazwa. Czynności doradztwa podatkowego wymienione
    są dokładnie w ustawie o doradztwie podatkowym i osoba, która takie
    czynności wykonuje bez uprawnień podlega karze dosyć wysokiej grzywny.

    Tomek