  • 1. Data: 2002-10-20 13:21:21
    Temat: Rok podatkowy a amortyzacja
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    Dokładnie to chodzi o ten punkt:
    "4. Podwyższenia stawek dla środków trwałych wymienionych w ust. 2 pkt 3,
    bądź rezygnacji z ich stosowania, podatnicy mogą dokonać począwszy od
    pierwszego miesiąca następnego roku podatkowego."

    Sprzęt amortyzowany przez 3 m-ce 2002 r (październik-grudzień)
    Ja w przypadku prowadzącego kpir i powyzszego wygląda początek roku
    podatkowego ? skłądam PIT-5 za rok 2002 więc niby od stycznia 2003 r ale jak
    się ma do tego termin złożenia owego zeznaia przezemnie a moze decyduję ów 30
    kwiecień ? a może muszę odczekać 12 m-cy nim będę mógł tą stawkę ponieść ?

    Pozdr.

    Sark

  • 2. Data: 2002-10-20 13:23:23
    Temat: Korekta
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    Oczywiście z a2002 r złożę PIT32 a nie PIT-5 :-)
    Sark

  • 3. Data: 2002-10-20 13:30:13
    Temat: Re: Rok podatkowy a amortyzacja
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Sark napisał:
> [...]
    > kwiecień ? a może muszę odczekać 12 m-cy nim będę mógł tą stawkę ponieść ?
    Rok podatkowy kończy się 31 grudnia a nastepny zaczyna 1 stycznia (chyba
    że go sobie przesunales, jest taka mozliwość) a nie w dniu złożenia
    zeznania rocznego.
    Skąd Ci cos takiego przyszło do głowy?
    Skoro juz masz w ręku ustawę, to zajżyj, co to jest wg niej rok podatkowy.

    Maddy

    ps. Ciagle jeszcze zadziwia mnie talent ludzi to komplikowania sobie
    życia...

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-10-20 16:09:04
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Skoro juz masz w ręku ustawę, to zajżyj, co to jest wg niej rok podatkowy.

    I krótku cytat z innego posta Maddy:
    "" Poczytaj może słownik języka polskiego. Np. po hasłem "skromność".
    Polecam też "mimoza"... ""

    Karol

  • 5. Data: 2002-10-20 17:30:19
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    Maddy <m...@e...com.pl> napisał(a):
    > Skąd Ci cos takiego przyszło do głowy?

    A po przejrzeniu kilku stronek podrzuconych przez google :-)

    > Skoro juz masz w ręku ustawę, to zajżyj, co to jest wg niej rok podatkowy.

    A wcisnąłem ctrl+F i wpisałem "rok podatkowy" .. odwołań mnóstwo ale defincji
    jako takiej nie zauwazyłem a na czytanie całości czasu brak :)

    > ps. Ciagle jeszcze zadziwia mnie talent ludzi to komplikowania sobie
    > życia...

    :-))) no widzisz a ja do takiego wniosku doszedłem czytając powyższy
    paragraf, nie mogłem zrozumieć po jaka cholerę taki zapis "Podwyższenia
    stawek (...) mogą dokonać począwszy od pierwszego miesiąca następnego roku
    podatkowego." skoro ktoś może zacząć amortyzację od grudnia a od stycznia już
    ze stawką zwiększoną. Jeżeli budżet miałby cos na tym zarobić to należło
    podatnika przystopować na 12 m-cy. Ale THX :-)

    Pozdr.
    Sark

  • 6. Data: 2002-10-21 06:47:05
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Sark napisał:

> [...]
    > ze stawką zwiększoną. Jeżeli budżet miałby cos na tym zarobić to należło
    > podatnika przystopować na 12 m-cy. Ale THX :-)

    Może trudno w to uwierzyc, ale naprawdę rozpoczynając amortyzację
    środka trwałego w grudniu można zacząć amortyzowac go metoda
    przyspieszoną już w styczniu, czyli po miesiącu.
    Jest jeszcze parę przepisów które nie służą jedynie wyciąganiu
    pieniędzy z kieszeni podatnika.
    Wprawdzie coraz ich mniej, ale...

    maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-10-21 07:39:59
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    Maddy <m...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > przyspieszoną już w styczniu, czyli po miesiącu.
    > Jest jeszcze parę przepisów które nie służą jedynie wyciąganiu

    A czy udało ci się znalaeźć usasadnienie (może domyślić się :) dlaczego
    wprowadzono taki warunek ? czemu to ma słuzyć ?

    Sark

  • 8. Data: 2002-10-21 08:18:16
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Sark wrote:

    > A czy udało ci się znalaeźć usasadnienie (może domyślić się :)
    > dlaczego wprowadzono taki warunek ? czemu to ma słuzyć ?

    Bo poprzednio można było już od 1-ego miesiąca
    A czemu ma służyć? Jak zwsze wyciąganiu kasy od podatnika