  • 1. Data: 2007-03-04 19:59:23
    Temat: czym sie roznia podklasy PKD
    Od: "master" <m...@m...pl>

    50.10.A Sprzedaż hurtowa pojazdów samochodowych
    50.10.B Sprzedaż detaliczna pojazdów samochodowych

    Co sie kryje pod sprzedaza hurtowa?

    m.

  • 2. Data: 2007-03-04 20:37:32
    Temat: Re: czym sie roznia podklasy PKD
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 4 Mar 2007 20:59:23 +0100, "master" <m...@m...pl> wrote:

    >50.10.A Sprzedaż hurtowa pojazdów samochodowych
    >50.10.B Sprzedaż detaliczna pojazdów samochodowych
    >

    >Co sie kryje pod sprzedaza hurtowa?
    Odpowiedź nie wprost:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Sprzeda%C5%BC_detaliczn

    Przy okazji polecić też można:
    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=podklasa+50.10.A
    ++Sprzeda%C5%BC+hurtowa+pojazd%C3%B3w+samochodowych&
    btnG=Szukaj&lr=

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 3. Data: 2007-03-05 06:14:47
    Od: "master" <m...@m...pl>

    czyli jak nie mam 50.10.A Sprzedaż hurtowa pojazdów samochodowych, to nie
    moge sprzedawac pojazdow na rzecz innych firm? czy tylko osobom prywantnym?
    jak to rozumiec?

    M.

  • 4. Data: 2007-03-05 08:08:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Mar 2007, master wrote:

    > czyli jak nie mam 50.10.A Sprzedaż hurtowa pojazdów samochodowych, to nie
    > moge sprzedawac pojazdow na rzecz innych firm? czy tylko osobom prywantnym?
    > jak to rozumiec?

    IMO:
    1. "osoba prywatna" jak najbardziej może byc firmą
    2. IMO opis w wikipedii nienajszczęśliwiej powołuje się na
    konsumenckość, bo z okazji istnienia definicji konsumenta
    w rozumieniu przepisów cywilnoprawnych rozpowszechnione
    jest właśnie *to* rozumienie konsumenckości, a nie jako
    "ostatecznego odbiorcy towaru" (którym może byc firma,
    jeśli kupuje na *własne potrzeby*)
    3. czy uważasz, że firma która ma we wpisie "hurtową sprzedaż
    samochodów" sprzeda kilka kilogramów marchewki (a sprzedaży
    warzyw i owoców nie ma we wpisie), to popełni przestępstwo?
    Co to znaczy "nie mogę"?
    Owszem, umowa z dostawcą może czegoś-tam zabraniać.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-03-05 13:32:23
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 5 Mar 2007 07:14:47 +0100, "master" <m...@m...pl> wrote:

    >czyli jak nie mam 50.10.A Sprzedaż hurtowa pojazdów samochodowych, to nie
    >moge sprzedawac pojazdow na rzecz innych firm? czy tylko osobom prywantnym?
    Ja ten zapis "konsument finalny" zinterpretowalem nie w rozumieniu
    "nie firma" tylko w rozumieniu "podmiot ktory nie odsprzedaje dalej".
    Przeciez "firma" moze kupic samochod dla *swojego* uzytku. I to bedzie
    detalicznie w tym rozumieniu. Moze tez kupic 1000 samochodow dla
    swojego uzytku. I to wciaz bedzie detalicznie ;)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 6. Data: 2007-03-05 21:21:55
    Od: "master" <m...@m...pl>

    W takim wypadku jak moge udowownic kiedy ktos mi zada pytanie czy to byla
    sprzedaz hurtowa czy detaliczna? To praktycznie nierealne!!?? Bo nalezaloby
    miec wzglad co ktos robi z tym towowarem dalej...

    m.

  • 7. Data: 2007-03-05 22:09:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Mar 2007, master wrote:

    > W takim wypadku jak moge udowownic kiedy ktos mi zada pytanie czy to byla
    > sprzedaz hurtowa czy detaliczna? To praktycznie nierealne!!??

    A musisz?

    > Bo nalezaloby
    > miec wzglad co ktos robi z tym towowarem dalej...

    Ambitniejsi biorą oświadczenie nabywcy: "towar nabyłem w celu dalszej
    odsprzedaży lub przerobu" :>

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-03-05 22:27:59
    Od: "master" <m...@m...pl>

    To wszystko wyjasnia :-))) Dzieki za pomoc.

    M.