  • 11. Data: 2015-04-13 15:59:32
    Temat: Re: darowizna SD-Z2
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-04-13, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > formalnie darowizna jest od osoby (z konkretnym peselem)
    > wiec jak "rodzice" to darowizny byly dwie (po polowie od lebka) i druki
    > sd-z2 tez dwa.

    A jak przyszedł przelew (a powinien!, bo gotówka ZTCW nie podlega pod
    pewne zwolnienie), to zazwyczaj jest tam jedna osoba wymieniona.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2015-04-13 16:20:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    platformowe głupki wrote:
    > darowizną ma być kasa,
    > w US wcześniej babka powiedziała, że darowizna od rodziny nie jest
    > objęta opodatkowaniem...

    http://poradnik.wfirma.pl/-formularz-zgloszenia-otrz
    ymania-darowizny-z-omowieniem

    A) twoj urzad skarbowy

    B) twoj adres (zamieszkania, nie zameldowania). No w ostatecznosci ten
    co zawsze wpisywales na pit-37

    c)

    na jednym druczku dane jednego rodzica, na drugim druczka dane
    drugiego rodzica.

    No chyba, ze maja rozdzielnosc majatkowa i kase darowuje jeden z nich tylko.

    D)
    6 - darowizna

    E)
    43 - umowa, jesli masz umowe na papierze
    45 - jesli nie masz pisemnej umowy, a kase juz przelewm na konto dostałeś.

    Zwykle urzedy chca tej umowy, dlatego lepiej nie pojawiac sie w urzedzie
    tylko wysłać druk poczta. Na listonosza nie nawrzeszczą.
    Umowe owszem moga dostac, na wniosek w trakcie kontroli.
    Nie ma obowiazku ani przepisu nakazujacego dołączanie jej do druku sd-z2
    w trakcie jego składania.
    Chec zobaczenia umowy wynika, tylko i wylacznie z ulatwienia sobie
    zycia, panie sobie odptaszkowują, ze nie nałgałeś na sd-z2.

    F)
    7
    80 - ptaszek
    81 - 1/1
    82 - nazwa banku rodzicow lub wpisac "przekaz pocztwy". Generalnie
    nikt nie wie co tu wpisac.
    83 w kazdym z druczków połowę otrzymanej kwoty z zestrzezeniem tego co
    powyzej, czyli rodzice darowuja wspolnie , z majątku wspolnego, nie maja
    rozdzielnosci majatkowej, czy nie wiem co jeszcze nietypowego moze sie
    trafic.

    jak przelew poszedł z konta jednego z rodzicow, to panie przymykaja oko
    i akceptuja jeden druk sd-z2 z całością kwoty i danymi tylko jednego
    rodzica i nie dochodzą jaki jest stosunek majątkowy rodziców.
    No ale to juz na twoje własne ryzyko.

    G)
    2 - zstepny

    H) - sam wiesz najlepiej.
    Mam nadzieje, ze to nie była gotówka z reki do reki, bo jak tak to od
    razu zabieraj sie za wypełnianie Sd-3 i zapłatę podatku. Masz tylko 30
    dni, zamiast 6 miesiecy.

    nie zapomnij sie podpisac.

  • 13. Data: 2015-04-13 16:23:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Wojciech Bancer wrote:
> [...]
    >
    > A jak przyszedł przelew (a powinien!, bo gotówka ZTCW nie podlega pod
    > pewne zwolnienie), to zazwyczaj jest tam jedna osoba wymieniona.

    i zwykle US sie nie czepia, bo nie ma pojecia jaki jest stan faktyczny,
    Bo niby skad.
    Musieliby przeczytac umowe, ktorej nie maja, doczytac, ze darowizna jest
    od obojga rodzicow a nie jednego.

    Ale jak dojedzie do kontroli i beda chcieli ugryżć to beda mieli niezłą
    podstawę.

  • 14. Data: 2015-04-13 16:43:11
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    dzieki,
    a babeczka w US dała mi jeszcze taki druczek:

    F-ORG/OB4/02
    "Umowa darowizny kwoty pieniężnej"

    co to za "wytrych"?

  • 15. Data: 2015-04-13 18:11:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    platformowe głupki wrote:
    > dzieki,
    > a babeczka w US dała mi jeszcze taki druczek:
    >
    > F-ORG/OB4/02
    > "Umowa darowizny kwoty pieniężnej"
    >
    > co to za "wytrych"?

    Chyba po to, zeby ludziom ułatwic zebranie danych.
    Przeciez taka umowa i tak nie jest nic warta, bo umowa darowizny musi
    miec forme notarialna, zeby byla wazna.

    Przydatne, ze sobie ludzie uświadomili, ze jak nie podpadają pod
    zwolnienie z art $A czyli SD-Z2 to musza uwazac na sumy darowizn z
    ostatnich pieciu lat.

    Tak apropos ty tez uwazaj.

    Dam ci przykład.

    Przepis o naliczeniu podatku od darowizn jest taki,

    Sumuje sie wszystkie darowizny po tej samej osobie, oblicza nalezny
    podatek od takiej sumy darowizn i odejmuje od tego podatek juz zaplacony.

    Teraz z polskiego na nasze.

    Dostajesz dzisiaj 100 tys zl. Składasz druk SD-ZD2 i podatek wynosi zero.

    Jutro dostajesz od mamy "złotówkę" i nic z tym nie robisz, no bo
    przeciez....

    Mija 6 miesiecy od darowania tej złotówki i wzywa cię US w celu złożenia
    deklaracji podatkowej i zapłacenia podatku od darowizny.
    Pomijam fakt, jak sie US o tej darowiznie dowiedział. Zyczliwy?

    No wiec US nalicza ci podatek.
    Suma darowizn z ostatnich 5 lat wynosi 100 001 zł. (Czyż nie?)

    OD tego naliczasz podatek wynoszacy (np.) 7000 zł i odejmujesz podatek
    zapłacony od poprzednich darowizn (czyli zero złotych, bo przeciez
    zlozyles SD-Z2 poprzednio)

    Razem od "złotówki" pozostaje ci do zapłacenia 7000 zł.

    Wniosek:
    Przez najblizsze 5 lat zgłaszaj wszystkie darowizny o ktorych US moze
    sie niechcacy dowiedziec, (nawet darowanego loda) aż ta "duza"
    darowizna wypadnie z 5letniego okienka sumowania.

    No chyba, ze suma dorwizn nie odbiega znacznie od 9637 zł, czyli tak czy
    sik zwolnionych podatku niezaleznie od zglaszanie tegoz.

    Gdzie twi błąd w rozumowaniu?
    Otóż nigdzie.
    Brakuje przepisu zwalniajacego z "sumowania" darowizny uprzednio
    złgoszone na SD-Z2.

    No mozna by sie czepiac, ze darowizna na SD-Z2 nie miała w ogole
    naliczonego podatku w wysokosci zero złotych bo art 4A mowi o
    zwolnieniu z podatku a nie naliczeniu podatku w wysokosci zero zł (no
    ale nie niepodlegaiu pod podatek)

    Ale jak chcesz sie przeczołgać przez wszystkie instancje sądowe, aż do
    TK, który orzeknie, że ze wzgledu na dobro budzetu państwa nie może
    przyznać ci racji to proszę bardzo.

  • 16. Data: 2015-04-13 18:22:47
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    to nie na moją głowę... po prostu będę informował US...

  • 17. Data: 2015-04-13 18:34:47
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-04-13 15:59, Wojciech Bancer wrote:
    > [...] gotówka ZTCW nie podlega pod
    > pewne zwolnienie [...]

    NSA ma na ten temat odmienne zdanie (sygn. II FSK 1628/11).

    Ale oczywiście jeśli ktoś nie jest miłośnikiem kopania się z koniem to
    lepiej, ażeby przelew zrobił darczyńca a nie obdarowany.

    Piotrek

  • 18. Data: 2015-04-13 19:19:47
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    > F-ORG/OB4/02
    > "Umowa darowizny kwoty pieniężnej"

    jaką datę wpisuje się na tym druku?
    data wypełnienia czy data przelewu?

  • 19. Data: 2015-04-13 19:35:00
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Jak podrośniesz, to się dowiesz jak się robi zstępnego.

    -----

  • 20. Data: 2015-04-13 20:02:33
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2015-04-13 o 16:20, witek pisze:

> [...]
    > Chec zobaczenia umowy wynika, tylko i wylacznie z ulatwienia sobie
    > zycia, panie sobie odptaszkowują, ze nie nałgałeś na sd-z2.

    Jak się wyśle pocztą, to wzywają listem poleconym, żeby im donieść
    umowę, wyciąg z konta i udowodnić pokrewieństwo. I upierają się, że bez
    tego zeznanie jest niekompletne. I co im zrobisz?

    MJ