  • 21. Data: 2015-04-13 22:45:00
    Temat: Re: darowizna SD-Z2
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    platformowe głupki wrote:
    > to nie na moją głowę... po prostu będę informował US...

    kazda nastepna darowizne od rodzicow zglaszaj na sd-z2, nawet jakby byla
    najmniejsza, ale pozostał po nie ślad.

  • 22. Data: 2015-04-13 22:50:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    platformowe głupki wrote:

    > jaką datę wpisuje się na tym druku?
    > data wypełnienia czy data przelewu?

    Na tej umowie darowizny?
    Zadna. Bo to taka bzdura, ze nie wiem czy ten kto to spłodził skończył
    chociaż podstawówke.
    Taka umowa jest niewazna, bo nie ma formy notarialnej.
    Na czyms takim to ja ci moge nawet milion podarowac i mozesz sobie ja co
    najwyzej zuzyc jako podpałkę.

    Na sd-z2 masz za to dwie daty.
    data nabycia i data powstania obowiązku podatkowego bedzie ta sama.
    Dzien przelewu na twoje konto.

    No chyba, ze macie umowę notarialną, wowczas data z umowy notarialnej.
    Sama data przelewu nie ma wowczas zadnego znaczenia.

  • 23. Data: 2015-04-13 22:50:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ????? wrote:
    > Jak podrośniesz, to się dowiesz jak się robi zstępnego.

    :)

    dobre.

  • 24. Data: 2015-04-13 22:57:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał Jankowski wrote:

    > Jak się wyśle pocztą, to wzywają listem poleconym, żeby im donieść
    > umowę, wyciąg z konta i udowodnić pokrewieństwo. I upierają się, że bez
    > tego zeznanie jest niekompletne. I co im zrobisz?

    A to niech wzywają. Ale to bedzie pozniej.
    Najprosciej im wowczas wyslac ksero tego czego chca i sobie poczekac.

    Jak ktos chce podgrzac atmosfere to mozna grzecznie poprosic o decyzję o
    wszczeciu postepowania kontrolnego.

    Dlatego najlepiej jest wyrobic sobie podpis cyfrowy i wyslac wszystko w
    wersji elektornicznej. Panie w US ciągle lubią papierki i to lokalnych
    klientow.

    FAkt, ze jak sie ma znajomosci w US to sie opłaca zaniesc osobiscie
    usmiechnac podziekowac i spadac.

  • 25. Data: 2015-04-13 23:33:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-13 o 22:50, witek pisze:

    > Na tej umowie darowizny?
    > Zadna. Bo to taka bzdura, ze nie wiem czy ten kto to spłodził skończył
    > chociaż podstawówke.
    > Taka umowa jest niewazna, bo nie ma formy notarialnej.

    Znowu zaczynasz bredzić?

    > Na czyms takim to ja ci moge nawet milion podarowac i mozesz sobie ja co
    > najwyzej zuzyc jako podpałkę.

    I nawet nie łapiesz, że tu chodzi o pisemne sformalizowanie już
    dokonanej darowizny.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2015-04-14 00:08:11
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-04-13, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > Dlatego najlepiej jest wyrobic sobie podpis cyfrowy i wyslac wszystko w
    > wersji elektornicznej.

    Od jakiegoś czasu można bez podpisu przez e-Deklaracje Desktop.

    > Panie w US ciągle lubią papierki i to lokalnych klientow.

    Ja tak zrobiłem. [1] Pani w US przez 2 miesiące mi odmawiała wydania
    zaświadczenia związanego ze złożonym SD-Z2, bo twierdziła że nie można
    złożyć papierów elektronicznie, że "wyprzedziłem przepisy" (ja wtedy
    wysłałem z podpisem, a ona miała na myśli e-Deklaracjach ;). I w ogóle
    że byłem jedynym który wysłał takie coś do urzędu i ona nie wie co
    z tym zrobić.

    I dwa miesiące, czy coś "konsultowała się z radcą", a ogólnie cała sprawa
    od złożenia pierwszego papierka, do uzyskania zaświadczenia (w dodatku
    z błędem) trwała pół roku.

    [1] Wprawdzie nie darowizna, a spadek ale druk ten sam.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 27. Data: 2015-04-14 03:47:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:
    > I nawet nie łapiesz, że tu chodzi o pisemne sformalizowanie już
    > dokonanej darowizny.

    a co to za twor?

  • 28. Data: 2015-04-14 06:26:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-14 o 03:47, witek pisze:

    > a co to za twor?

    Którego słowa nie rozumiesz?

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2015-04-14 07:28:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Którego słowa nie rozumiesz?

    kazdego z osobna i wszystkich razem.

    F-ORG/OB4/02
    http://www.is.waw.pl/Download/PlikiDoPobrania/23/414
    /Umowa_darowizny.pdf

    Na czym ma niby polegac to pisemne sformalizowanie juz dokonanej
    darowizny na tym druku?

    To jest jakas nieudolnie sformulowana bzdura, której ewentualnie po
    wypelnieniu zarzucilbym antydatowanie.

    Kierunek dobry tylko wykonanie nie to.

    Jak juz, to szybciej postawilbym na oswiadczene darczyncy, ze dokonal
    darowizny.

  • 30. Data: 2015-04-14 09:50:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-14 o 07:28, witek pisze:

> [...]
    /Umowa_darowizny.pdf

    > Na czym ma niby polegac to pisemne sformalizowanie juz dokonanej

    To znaczy przelanie dokonanej czynności na papier. Choćby po to, aby za
    rok darczyńca nie twierdził, że to jednak nie była darowizna, tylko
    pożyczka. Albo omyłkowy przelew.

    > To jest jakas nieudolnie sformulowana bzdura, której ewentualnie po

    To, że nie rozumiesz nie oznacza od razu, że coś jest bzdurą.

    > wypelnieniu zarzucilbym antydatowanie.

    Zarzut chybiony. Jeśli już, to podpisanie umowy z datą dzisiejszą
    (pomijając brak sensu) byłoby właśnie antydatowaniem a rebours.

    > Kierunek dobry tylko wykonanie nie to.
    >
    > Jak juz, to szybciej postawilbym na oswiadczene darczyncy, ze dokonal
    > darowizny.

    A obdarowanego, że darowiznę przyjął. Bingo, właśnie to tu mamy.

    Czasem nie warto się upierać.

    --
    Liwiusz