  • 11. Data: 2002-04-26 04:48:24
    Temat: Re: delegacja a KPiR
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Apr 2002, Sark wrote:
    [...bilety kom. miejskiej...]
    >+ > ...i kiedy wliczasz w KUP ?
    >+ > Przy zakupie ?
    >+
    >+ Tak, od razu w tym mommencie
    >+
    >+ > (myślę o zarzucie: przecież Pan jeździ prywatnie -:[ !)
    >+
    >+ A jak w takim razie odeprzesz zarzut związany z
    >+ zakupem papieru czy tuszu do drukarki "przecież

    Nijak ! Również:
    [...]
    >+ Zresztą zawsze można zdać pytanie czy aby
    >+ wszystkie rozmowy telefoniczne wychodzące z US sa
    >+ związane z działałnośią tej "firmy" i czy nie ma

    ..jest oczywiste, takoż:
    [...]
    >+ jasne jeszcze na tym bilecie każ sobie postawić
    >+ pieczątke firmową usługobiorcy z datą i jego
    >+ podpisem oraz oświadczeniem że to TY byłeś u niego

    ...jest przesadą, argument:
    [...]
    >+ podpisana umowę to kupuję od razu bloczek biletów
    >+ (15-20 szt) "na firmę". Zreszta tak mi kiedyś
    >+ powiedziała pani z US.

    ...wygląda sensownie, natomiast - mimo że:

    >+ Inna sprawa że te wsszystkie powyższe obawy są
    >+ śmieszne w konfrontacji np. ze sp. z o.o. których
    >+ właściciele wykorzystuja samochody firmowe do
    >+ prywatnych celów bez ograniczeń i zachamowań w tym
    >+ wyjazdy na zagraniczne wakacje (i jest to norma).
    >+ Czy którakolwiek tego typu firma rozlicza się z
    >+ rozmów telefonicznych na podstawie bilingu
    >+ (mieliśmy tyle tyle rozmów firmowych a tyle
    >+ prywatnych) a czy tak robią US'y :-) ?

    ...sprawa wygląda tak:
    samochód - tak
    taksówka - tak (ale rachunek)
    bilety KM do delegacji - tak
    biletów "na bloczki" .... NIE ! (nie wiem czemu !)

    Czy ktoś zna sp.z o.o. która kupuje bilety na bloczki
    i wrzuca w koszty ? No i najlepiej jakby jakaś kontrola już
    kiedyś była.
    (nie, nie wiem czemu - ale...nie widziałem :> a *nawet* bilety
    KM "do delegacji" potrafiły tu i ówdzie wzbudać *pewne* opory
    oparte o "w przepisach nie pisze")

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2002-04-26 12:42:16
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne"
    <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    .stanpol.com.pl...

    > Czy ktoś zna sp.z o.o. która kupuje bilety na
    bloczki
    > i wrzuca w koszty ?

    Pracowałem w takiej firmie, parę razy jechałem na
    koniec miasta przy użyciu komunukacji miejskiej,
    pani w biurze oderwala z BLOCZKA kilka biletów
    ("żeby pan miał i na powrót" :) no a ja musiłaem
    na jakimś papierku postawic parafkę że je pobrałem
    (chyba chodziło tylko o rozliczenie wewnętrzne) po
    powrocie biletów skasowanych nie musiałem oddawać
    :-)

    > No i najlepiej jakby jakaś kontrola już
    > kiedyś była.

    Byłam i to vat i ta od dochodowego .... i do
    niczego się nie przyczepili i były panie z us
    bardzo grzeczne acz wnikliwe, pelna kultura z obu
    stron :-)

    > a *nawet* bilety
    > KM "do delegacji" potrafiły tu i ówdzie wzbudać
    *pewne* opory

    No to juz chyba polska klasyka, nie tylko co
    województwo, miasto ale nawet w tym samym mieście
    co us to inna interpretacja przepisów (fakt że
    miłościwie panujący min-fin ma w tym spory udział
    :-)

    Używasz ciągle slowa delegacja ale rozumien nie
    masz na mysli konkretnego druczka i jego
    potwierdzania (może mieć to znaczenia w dużej
    firmie (do rozliczeń wewnętrznych) ale nie w
    przypadku firmy jednoosobowej ?

    Sark

  • 13. Data: 2002-04-26 20:13:55
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Apr 2002, Sark wrote:
    [...bilety - przyąłem...]
> [...]
    >+ masz na mysli konkretnego druczka i jego
    >+ potwierdzania (może mieć to znaczenia w dużej
    >+ firmie (do rozliczeń wewnętrznych) ale nie w

    Mam na myśli dowód księgowy pt. "dowód wewnętrzny",
    a dokładniej jego odmianę pt. "delegacja". Bynajmniej
    nie "urzędowy wzór", ale formularz pozwalający wpisać
    i rozliczyć jednym wpisem do KPiR podróż służbową
    z przyległościami.

    Cytuję z "objaśnień do KPiR" (mam toto wydrukowane
    na "drukowanej" sztuce KPiR, chyba jest również
    na stronie MF (mofnetu - www.mofnet.gov.pl a nie
    "reklamowej" mf.*):
    ++++
    14. Kol. 14. jest przenaczona [...duuuuużo rzeczy...]
    zapisów dot. kosztów podróży służb., w tym również
    diet właściciela [i współpracujących] dokonuje się
    na podstawie rozliczenia [...] na [...] polecenie
    wyjazdu służbowego {moje: samemu sobie ;>} lub
    na *dowodzie wenętrznym*, zwanym rozliczeniem
    delegacji służbowej. Do rozliczenia należy (faktury)
    potwierdzające poszczególne wydatki. [i: pracownik
    może złożyć 'oświadczenie', właścicieli nie wymieniono]
    ----
    Skróty i wtręty moje, ponadto należy mi się ;) aby piwo
    za przepisanie :) oraz zwrot piwa :] za lenistwo (jakbym
    poszukał to cut&paste...)

    Rozumiem że usiłujesz mnie przekonać że powinienem
    koszt podróży wpisywać "wprost" ? Nic z tego :)
    (na początek: zbyt niewygodne, za dużo wpisów)

    Pozdrowienia, Gotfryd