  • 21. Data: 2008-01-06 15:08:13
    Temat: Re: faktura z PDFa nie uprawnia...
    Od: Marcin Krzyżanowski <m...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    (..)

> [...]
    > że nie można oczekiwać, że *urzędnicy* będą *łamać prawo*, skoro
    > to *Sejm* nakazuje trzymać się głupot! I *o ile* widzę możliwość
    > żeby *dało się* powierzyć drukowanie f-r klientowi, to *nie widzę*
    > możliwości obronienia się przed lekkomyślnością tychże klientów.
    > Bo oni wszyscy będą argumentowali tak samo jak Ty: "a co za różnica,
    > czy ja f-rę wydrukuję i wyrzucę lub w ogóle nie wydrukuję?"
    > I to samo powiedzą kontrolerowi skarbowemu, który ich spyta czy
    > drukowali. A potem już podatnik będzie się tłumaczył, skąd wziął
    > kopię skoro "są zeznania że oryginał nie istniał".

    czyli możliwe byłoby to tylko w sytuacji gdyby klient w jakiś sposób
    potwierdzał że wydrukował sobie oryginał, wtedy można wydrukować sobie
    kopię. Zastępując tym samym pocztę jako nośnik faktury tak ?

  • 22. Data: 2008-01-06 15:29:23
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Marcin Krzyżanowski" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:

    > czyli możliwe byłoby to tylko w sytuacji gdyby klient w jakiś sposób
    > potwierdzał że wydrukował sobie oryginał, wtedy można wydrukować sobie
    > kopię. Zastępując tym samym pocztę jako nośnik faktury tak ?

    W sumie chyba nie ma problemu żeby zamiast wystawiać faktury w pdf,
    wystawiać je w postaci appletu w Javie, który będzie wiedział czy klient
    dokonał wydruku (zwłaszcza jak to będzie jedyna możliwa opcja) i od tego
    uzależni drukowanie kopii u wystawcy.

  • 23. Data: 2008-01-06 16:28:46
    Od: Marcin Krzyżanowski <m...@g...pl>

    Cavallino pisze:
> [...]
    > wystawiać je w postaci appletu w Javie, który będzie wiedział czy klient
    > dokonał wydruku (zwłaszcza jak to będzie jedyna możliwa opcja) i od tego

    to są techniczne sprawy, i ciekawe w jaki sposób udowaniał będziesz
    urzędnikowi że twój applet jest dla niego wiarygodny, tzn. bardziej
    wiarygodny niz zeznania klienta ;)

  • 24. Data: 2008-01-06 16:46:05
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > to są techniczne sprawy, i ciekawe w jaki sposób udowaniał będziesz
    > urzędnikowi że twój applet jest dla niego wiarygodny, tzn. bardziej

    A program księgowy jest dla niego wiarygodny?

  • 25. Data: 2008-01-06 20:01:56
    Od: Marcin Krzyżanowski <m...@g...pl>

    Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Marcin Krzyżanowski" <m...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:

    > A program księgowy jest dla niego wiarygodny?

    no chyba właśnie nie skoro chodzi o fizyczny papier z drukarki na
    kartce. Tu jest raczej słowo przeciwko słowu. Chyba że wyślesz ten
    papier i będziesz miał wiarygodne potwierdzenie, lub jak ktos tutaj
    przytoczył dokument będzie podpisany tym całym podpisem kwalifikowanym.

  • 26. Data: 2008-01-06 20:55:08
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > będziesz miał wiarygodne potwierdzenie, lub jak ktos tutaj przytoczył
    > dokument będzie podpisany tym całym podpisem kwalifikowanym.

    Chyba nie zrozumiałeś co pisałem.
    Chodzi o FIZYCZNE drukowanie kopii PO wydruku oryginału duplikatu u klienta.
    Czyli - nie było wydruku, nie ma kopii.

  • 27. Data: 2008-01-06 22:09:29
    Od: Marcin Krzyżanowski <m...@g...pl>

    Cavallino pisze:
> [...]
    > wiadomości news:

    > Chyba nie zrozumiałeś co pisałem.
    > Chodzi o FIZYCZNE drukowanie kopii PO wydruku oryginału duplikatu u

    moim zdaniem gra nie jest warta świeczki w większości przypadków. Taki
    applet musiałby kontrolować czy fizycznie drukarka ten papier
    wydrukowała u klienta, czy była włączona, czy był w niej papier, czy to
    wyszło z kolejki printserwera w przypadku duzych drukarek. To jest już
    zawracanie za przeproszeniem tyłka klientowi ;) W dodatku należałoby się
    upewnić że gdzieś poza twoim systemem pozostanie ślad że klient to
    wydrukował, bo on zawsze może powiedzieć że akurat miał awarię
    komputera. To jest oczywiście wszystko chore. Z jednej strony nie trzeba
    podpisu na fakturze, a z drugiej trzeba dostarczyć papier który przecież
    można bezstratnie wygenerować w dowolnym miejscu.

  • 28. Data: 2008-01-07 04:52:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 6 Jan 2008, Marcin Krzyżanowski wrote:

    > czyli możliwe byłoby to tylko w sytuacji gdyby klient w jakiś sposób
    > potwierdzał że wydrukował sobie oryginał, wtedy można wydrukować sobie kopię.

    Skreślić "sobie", zastąpić "dla wystawcy".
    Ów klient występuje wtedy w dwu *różnych* rolach - jako wykonawca
    zlecenia podatnika (i drukuje ją *podatnikowi*, a nie sobie!) oraz
    otrzymujący tę fakturę (którą w imieniu podatnika owemu podatnikowi
    wydrukował).
    Reszta się zgadza :)
    Zauważ: jak ktoś pyta US (lub zaskarża decyzję do WSA) i argumentuje,
    że klient SOBIE drukuje fakturę, to odpowiedź MUSI BRZMIEĆ: "tak
    nie wolno". Kropka.

    > Zastępując tym samym pocztę jako nośnik faktury tak ?

    Nie. NIJAK!

    Faktura to jest *PAPIER* (wyłączając f-rę z certyfikowanym
    podpisem cyfrowym).
    To co klient dostaje w postaci cyfrowej w omawianym przypadku,
    to są DANE DO WYSTAWIENIA FAKTURY.

    Przedstaw to sobie tak: czy jest to dziś, czy było to w czasach
    "przecyfrowych", ktoś sobie zawarł umowę z osobą X że ona będzie
    dla niego wystawiać f-ry. Pisemną!
    I teraz do niego dzwoni lub wysyła teleks z *danymi do faktury*.
    A ta osoba wystawia fakturę, ręcznie lub na maszynie do pisania
    wypisując poszczególne pozycje *wg danych* otrzymanych telefonicznie
    lub teleksem.
    DOPIERO W TYM MOMENCIE powstaje f-ra!

    W przypadku, kiedy faktura jest drukowana przez wystawcę i wysyłana
    pocztą, mamy rzeczywiście do czynienia z przesyłaniem f-ry.
    W przykładzie z propozycją wyżej faktura NIE JEST PRZESYŁANA!
    Wygląda to tak, jakby zobowiązany do wystawienia podatnik
    wysyłał upoważnionego pracownika, żeby U KLIENTA wystawił
    fakturę.
    To "upoważniony" jedzie, nie faktura!

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2008-01-07 04:53:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 6 Jan 2008, Cavallino wrote:

    > W sumie chyba nie ma problemu żeby zamiast wystawiać faktury w pdf, wystawiać
    > je w postaci appletu w Javie, który będzie wiedział czy klient dokonał
    > wydruku

    ...do wirtualnej drukarki...
    Albo "do zbioru", z zamiarem wydrukowania później (i zapomnieniu
    o tym do czasu kiedy pojawi się kontrola).

    > (zwłaszcza jak to będzie jedyna możliwa opcja) i od tego uzależni
    > drukowanie kopii u wystawcy.

    No ale jak aplet w Javie ma sprawdzić, czy wydrukowano PAPIER?

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2008-01-07 04:53:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 6 Jan 2008, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Marcin Krzyżanowski" <m...@g...pl> napisał

    > A program księgowy jest dla niego wiarygodny?

    Oczywiście że nie jest.
    Przy KPiR obowiązuje WYDRUK danych i ten WYDRUK jest podstawą niemal
    wszelkich roszczeń US, z drobnym wyjątkiem kontroli bieżącego stanu
    działalności. A wtedy raczej ograniczają się chyba do kontroli
    dziennych wpisów, włącznie z opisywanymi na grupie absurdalnymi
    wymogami typu "stan kasy fiskalnej ma się zgadzać ze stanem pieniędzy
    w kasie".
    Zna ktoś przypadek kontroli w stylu "kontrolę za bieżący miesiąc
    poprosimy"? (nie za ostatnio ROZLICZONY, lecz ten w którym kontrola
    przyszła)
    I czy US w tym przypadku bazował na danych *w programie*, czy
    jednak wolał *papiery*?
    :)

    pzdr, Gotfryd