  • 31. Data: 2014-07-04 14:27:06
    Temat: Re: jak teraz (po 2014.04.01) opłaca się kupować samochód?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-07-04 10:53, Pete pisze:
    > I przede wszystkim wszystkie czynności wymagające później wizyty w
    > urzędzie (aktualizacja danych pojazdu w DR):
    > 1. montaż haka
    > 2. montaż LPG
    > 3. założenie kratki
    > 4. wywalenie kratki.
    >
    > itepe
    > za każą taką usługę leasingodawca kasuje odpowiednią prowizję.
    Albo np "odpowiedź o tym, kto jest użytkownikiem pojazdu, na zapytanie
    uprawnionego organu" (czyli każde zapytanie straży miejskiej, fotoradaru
    czy innego dziadostwa) - 50zł netto.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 32. Data: 2014-07-07 11:08:21
    Od: BartekK <s...@d...org>

    > Możesz pro publico bono wskazać link do OWU, w którym "pozwalają
    > na wszystko"?
    > Bo to w tę stronę działa, nie na odwrót.
    > Leasingobiorca "prawie na wszystko" potrzebuje zgody z mocy przepisów,
    > poza "używaniem i pobieraniem pożytków w sposób ujęty w umowie".
    > KC art.709 z indeksami.
    > http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,204,6602
    ,20090101,umowa-leasingu.html

    > 709[10], 709[12], to konkretnie "swap silnika" czy pożyczenie szwagrowi,
    > o czym zdaje się wspomniano.
    >
    > W to że nie pytasz akurat wierzę, chyba każdemu zdarzyło się naruszyć
    > przepisy prawa :> (tudzież umowy), ale to nie znaczy, że Ci wolno.
    Otóż to. Wiele osób "nie przejmuje się", bo przecież bank auta nie
    ogląda co tydzień ,a potem się je wykupi i też spokój. Ale dopiero
    ciekawe rzeczy znajduje (lub odpowiednio interpretuje) bank w swoim OWU,
    gdy np wystąpi jakaś poważna szkoda (już nie mówiąc że całkowita) w
    trakcie trwania leasingu, albo inne zdarzenie losowe (odpukać, np śmierć
    leasingobiorcy lub inna niewypłacalność).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 33. Data: 2014-07-07 11:14:36
    Od: BartekK <s...@d...org>

    > Dla samochodu nie ujętego w majątku DG jest konkretnie określona wersja
    > zaliczania w koszty znana pod nazwą "kilometrówka", czy ona zniknęła?
    > (nie, dalece nie dlatego żebym polecał)
    Jakbym chciał/miał czas robić prawdziwą kilometrówkę - to bym vat-26
    wypełnił.
    "Porady zaradnych" mają przeważnie podtekst "jak potrzeba, to wygeneruje
    się taką kilometrówkę, tyle wyjazdów do potencjalnych klientów, których
    nie zastałeś, na drugi koniec kraju, że w koszty pójdą prawie wszystkie
    możliwe wydatki i cale paliwo" ... ale mi nie o to chodzi, by kombinować
    lewą ręką pod prawym kolanem by się w ucho podrapać i liczyć że nikt się
    nie kapnie...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173