  • 21. Data: 2014-06-30 10:44:37
    Temat: Re: jak teraz (po 2014.04.01) opłaca się kupować samochód?
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Zgubiłem się.
    > Proponujesz odliczać pół VATu od VATu czy zaliczać w koszty, czy zakładać
    > że "idzie na prywatę" i nie odliczać ani zaliczać? ;)
    > Formalnie, o ile nie ma innych wyjątków, fakt obowiązku ryczałtowego
    > dla VAT nie przekłada się na dochodowy, czyli konieczność podzielenia
    > wydatków na "gospodarcze" KUP i "niegospodarcze" :)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    paliwo:
    0% VAT w VAT
    100% VAT w KUP
    100% netto w KUP

    analogicznie pozostałe wydatki samochodowe:
    50% VAT w VAT
    50% VAT w KUP
    100% netto w KUP

    --
    Pete

  • 22. Data: 2014-06-30 13:00:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Jun 2014, Pete wrote:

> [...]
    [...]
    > paliwo:
    > 0% VAT w VAT
    > 100% VAT w KUP
    > 100% netto w KUP
    >
    > analogicznie pozostałe wydatki samochodowe:
    > 50% VAT w VAT
    > 50% VAT w KUP
    > 100% netto w KUP

    OK, jasne.
    Prawdę powiedziawszy, kontroler powinien spytać "to po co wybrał Pan
    częsciowe odliczanie VAT" :>
    To nie jest IMO tak, że "można" 100% wydatków zaliczać w KUP[1], zasada
    wyłączenia wydatków "nie służących celowi" raczej nie przestaje działać :)
    (to, że jest bardzo trudno udowodnić *ile* "nieprzeznaczono", to inna
    sprawa).
    [1] poza wersją z kilometrówką, w której rzecz jasna może tak się zdarzyć.

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2014-06-30 21:06:09
    Od: Pete <n...@n...com>

    > [...]
    >
    > OK, jasne.
    > Prawdę powiedziawszy, kontroler powinien spytać "to po co wybrał Pan
    > częsciowe odliczanie VAT" :>

    "Nie mam czasu ani ochoty prowadzić ewidencji pojazdów, dlatego odliczam
    jedynie 50% VAT. Ustawodawca dał mi takie prawo"

    Auto oczywiście służy jedynie DG. ;)

    --
    Pete

  • 24. Data: 2014-07-01 23:10:25
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 25.06.2014 12:07, BartekK pisze:
> [...]
    > pojedziemy na wakacje - to nie warte to kopania się z koniem/z US...
    > Koszt zakupu pojazdu (używanego) powiedzmy 100 tys zł brutto. Możliwość
    > uzyskania faktury vat na zakup.
    >
    > Jak teraz opłaca się to zrobić? Jak to się powinno zrobić?
    > Zakup na DG, 50% vat (50% z 23tys = 11.5tys) i 50% (50tys zl) ceny
    > zakupu w koszty, w dodatku amortyzowane przez 3 lata?
    >
    > Przy sprzedaży tego auta - np za 3 lata - będzie do oddania już 100%
    > vatu ze sprzedazy, czyli np sprzedając za 50tys, będzie 11.5tys vatu do
    > oddania (czyli wychodzimy na zero całkowite). Plus dochodowy z

    Niestety. Ale właściwie w czym problem, koszty i tak przerzucasz na
    klientów. Tych wszystkich miałczących o tym, że to, że cokolwiek możesz
    odliczyć to grzech i jawne oszustwo (z tym, że oni tego nie rozumieją).

    > Znajomy mi tu radzi, że zakup "prywatnie" a potem jakieś kombinacje w
    > użyczenia na cele prowadzenia działalnosci "jak wynajem" i koszt
    > "własnego wynajmu" w całości lub w 50% w koszty (ale to jakaś karkołomna
    > konstrukcja)...

    A ja Ci radzę leassing z pierwszą wpłatą i kwotą wykupu w wielkości
    raty, z tym, że na końcu odkupujesz auto jako prywatna osoba i
    sprzedajesz też jako osoba prywatna. Należy się dobra wódka.

    anacron
    aba/

  • 25. Data: 2014-07-03 09:28:32
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-07-01 23:10, anacron pisze:
    > A ja Ci radzę leassing z pierwszą wpłatą i kwotą wykupu w wielkości
    > raty, z tym, że na końcu odkupujesz auto jako prywatna osoba i
    > sprzedajesz też jako osoba prywatna. Należy się dobra wódka.
    Wódka szkodzi bo zawiera akcyzę ;)
    Mam alergię na leasingi i inne bankowe mecyje, może dlatego że "robię w
    tym fachu" ;) Auto moje ma być moje, tak bym mógł z nim zrobić co chcę,
    a nie pytać się leasingu, czy aby na ukrainę mogę wyjechać albo zrobić
    swap silnika ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 26. Data: 2014-07-03 21:57:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Jul 2014, anacron wrote:

    > Niestety. Ale właściwie w czym problem, koszty i tak przerzucasz na
    > klientów. Tych wszystkich miałczących o tym, że to, że cokolwiek możesz
    > odliczyć to grzech i jawne oszustwo (z tym, że oni tego nie rozumieją).

    Z tym jest jeszcze gorzej.
    Przekłada się to mianowicie na brak zrozumienia, że nadmierne
    opodatkowanie przekłada się na brak chętnych do prowadzenia DG,
    a to z kolei przekłada się na brak możliwości przebierania
    w ofertach pracy.
    Na co to ostatnie się przekłada, to już wiedzą.

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2014-07-04 09:51:53
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 03.07.2014 09:28, BartekK pisze:
> [...]
    > tym fachu" ;) Auto moje ma być moje, tak bym mógł z nim zrobić co chcę,
    > a nie pytać się leasingu, czy aby na ukrainę mogę wyjechać albo zrobić

    A ja się o nic nie pytam poza zgodą na wypłatę odszkodowania przy
    naprawie z polisy. Nie pytam, bo nie muszę, więc nie wiem, o co Ci
    chodzi. Leassing mam w WBK

    --
    anacron
    aba/

  • 28. Data: 2014-07-04 10:18:56
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-07-04 09:51, anacron pisze:

    > A ja się o nic nie pytam poza zgodą na wypłatę odszkodowania przy
    > naprawie z polisy. Nie pytam, bo nie muszę, więc nie wiem, o co Ci
    > chodzi. Leassing mam w WBK

    ja tam się nie znam bo leasingu nigdy nie miałem, ale na zdrowy rozum -
    nie twoje auto, więc jak chcesz wywiercić dziurę na antenę CB to musisz
    zapytać właściciela, jak chcesz pożyczyć auto żonie czy naprawić u
    Wieśka w warsztacie to też musisz tą kwestię z właścicielem dogadać
    (może masz dogadane przy podpisaniu umowy?)

    Łukasz

  • 29. Data: 2014-07-04 10:53:56
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-07-04 10:18, dddddddd pisze:

> [...]
    > Wieśka w warsztacie to też musisz tą kwestię z właścicielem dogadać
    > (może masz dogadane przy podpisaniu umowy?)

    I przede wszystkim wszystkie czynności wymagające później wizyty w
    urzędzie (aktualizacja danych pojazdu w DR):
    1. montaż haka
    2. montaż LPG
    3. założenie kratki
    4. wywalenie kratki.

    itepe
    za każą taką usługę leasingodawca kasuje odpowiednią prowizję.

    --
    Pete

  • 30. Data: 2014-07-04 13:20:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Jul 2014, anacron wrote:

    > A ja się o nic nie pytam poza zgodą na wypłatę odszkodowania przy
    > naprawie z polisy. Nie pytam, bo nie muszę,

    Możesz pro publico bono wskazać link do OWU, w którym "pozwalają
    na wszystko"?
    Bo to w tę stronę działa, nie na odwrót.
    Leasingobiorca "prawie na wszystko" potrzebuje zgody z mocy przepisów,
    poza "używaniem i pobieraniem pożytków w sposób ujęty w umowie".
    KC art.709 z indeksami.
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,204,6602
    ,20090101,umowa-leasingu.html
    709[10], 709[12], to konkretnie "swap silnika" czy pożyczenie szwagrowi,
    o czym zdaje się wspomniano.

    W to że nie pytasz akurat wierzę, chyba każdemu zdarzyło się naruszyć
    przepisy prawa :> (tudzież umowy), ale to nie znaczy, że Ci wolno.

    > więc nie wiem, o co Ci chodzi. Leassing mam w WBK

    Tu?
    http://leasing24.pl/oferta/leasing-samochodow-osobow
    ych-i-dostawczych/leasing-samochodow-osobowych-i-dos
    tawczych.html#tab_jak_zamowic

    Na dzień dobry, nie widzę OWU :D
    "tajne/poufne pan podpisze na miejscu"?

    pzdr, Gotfryd