  • 21. Data: 2011-12-07 14:12:00
    Temat: Re: jak wykazać dochody w PIT?
    Od: "Henryk" <h...@w...pl>

    On 12/7/2011 12:52 AM, macso wrote:
    > Najbezpieczniej ustalić z pracodawcą co
    > ma za ochotę wysłać do US.

    tak, wiem, ale pracodawca jakoś nie ma ochoty się dogadywać i podobno
    jeszcze mu nie wypłacił wynagrodzenia za ostatni miesiac pracy.

    > zaliczki płaci pracodawca ( sam płacisz tylko wtedy jeśli masz DG

    tak wiem, chodziło mi jedynie o to że ja jako DG też mam obowiązek
    odprowadzania zaliczek co miesiąc, ale jeśli bym tego nie robił to pewnie
    musiał bym je i tak wykazać w picie i zapłacić na koniec roku wraz z jakimiś
    karnymi odsetkami, nie bawiłem się w to, moze warto bo może to się okazać
    lepsze to od comiesięcznego oglądania jak miłe panie puszczają bonki w
    stołki,
    podobnie pewnie jest z pracodawcą, skoro co miesiąc nie płącił, lub zaniżał,
    to teraz będzie musiał zapłacić z karnymi odsetkami na koniec roku.

  • 22. Data: 2011-12-07 14:25:13
    Od: "Henryk" <h...@w...pl>

    On 12/7/2011 12:52 AM, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Obawiam się że doszło do nieporozumienia: w przypadku kiedy
    > podatnik nie ujawnia źródła dochodu (wolno mu), stawka podatku
    > wynosi 75%. Tak zwyczajnie i po prostu, przepis tu:
    > http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,43
    713,20111014,podstawa-obliczenia-i-wysokosc-podatku.
    html
    > ...w art.30.1.7 (sprawdź!)

    dzięki, ale co rozumiesz porzez ujawnienie źródła dochodu, gdzie w picie się
    owo źródło ujawnia?

    > Nie przerabiałem, ale co by było, jeśliby że Twój znajomy
    > zaplątał się w "lewą" umowę, nie ujawnioną przed US?

    co rozumiesz przez lewą umowę, umowa to umowa, a jaka jest lewa a jaka
    prawa?

    co do reszty to znajomy woli teraz się uczciwie rozliczyć, niż potem, w
    razie jakeijś kontroli pracodawcy, skarbówka miała by się do niego
    przyczepić o jakieś lewe dochody i niezapłacone podatki.

  • 23. Data: 2011-12-07 17:41:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/7/2011 8:03 AM, Henryk wrote:

    > oj wituś, a ty znowu straszysz?
    > pewniakiem zatrudniasz na czarno i srasz teraz po gaciach, mam rację?

    Nie masz, ale widzę, że ci się rzeczowe argumenty skonczyły i totalnie
    nie masz pojęcia co z tym pitem zrobić.

  • 24. Data: 2011-12-09 00:34:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Dec 2011, Henryk wrote:

    713,20111014,podstawa-obliczenia-i-wysokosc-podatku.
    html

    > dzięki, ale co rozumiesz porzez ujawnienie źródła dochodu, gdzie w picie się
    > owo źródło ujawnia?

    Poprzez wpisanie we właściwą rubrykę.
    W jednych są przychody z pracy, w innych (rubrykach) przychodzy z umów
    wykonywanych osobiście i tak dalej.

    > co rozumiesz przez lewą umowę, umowa to umowa, a jaka jest lewa a jaka prawa?

    Napisałem - chodzi o nie ujawnioną przed US.
    Brak zaliczek, brak deklaracji.

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2011-12-10 11:26:03
    Od: <news>

    On 12/10/2011 12:02 AM, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Poprzez wpisanie we właściwą rubrykę.
    > W jednych są przychody z pracy, w innych (rubrykach) przychodzy
    > z umów wykonywanych osobiście i tak dalej.

    faktycznie, jest odpowiednia rubryka, ale jak nie ma umowy to jaką rubrykę
    powinien wypełnić i jaki składki w tej rubryce?

    > Napisałem - chodzi o nie ujawnioną przed US.
    > Brak zaliczek, brak deklaracji.

    no ale piszesz tak jakby to pracownik miał obowiązek odprowadzeć składki, to
    że pracodawca ich nie płaci to jego problem, pracownik chce poprawnie
    wypełnić PITa, jak ma to zrobić?