  • 1. Data: 2011-12-02 23:42:19
    Temat: zmiany w ustawie o vat od 1 stycznia 2011
    Od: RD <r...@g...com1>

    Witajcie,

    Właściwie, to przez przypadek znalazłem taką informację:

    "Zgodnie z Ustawą z dnia 29 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o zasadach
    ewidencji i identyfikacji podatników i płatników oraz niektórych innych
    ustaw powstanie obowiązek umieszczania numeru PESEL na fakturach VAT dla
    osób fizycznych oraz podatników niebędących płatnikiem podatku VAT.
    Numer NIP w tych przypadkach przestanie być używany. "

    Pytanie mam następujące: co ze sprzedażą dokumentowaną fakturami VAT
    zwolnioną z urządzeń rejestrującej (konkretnej wysyłkowa)? Czy będzie
    konieczność proszenia każdego Klienta o PESEL?! Jeśli tak -
    kasę/drukarkę kupuję jutro! :-(

    I przy okazji, czy faktura VAT wystawiona osobie fizycznej musi
    zawierać NIP?

    Pozdr,

  • 2. Data: 2011-12-03 08:10:52
    Temat: Re: zmiany w ustawie o vat od 1 stycznia 2011
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    RD wrote:

> [...]
    > zwolnioną z urządzeń rejestrującej (konkretnej wysyłkowa)? Czy będzie
    > konieczność proszenia każdego Klienta o PESEL?! Jeśli tak -

    Rozwiązaniem jest "wczytanie" się w przepis.
    Nie wymagają przecież poprawnego numeru PESEL.
    Wpiszesz cokolwiek i jak klientowi nie pasuje, to poprosi
    o zmianę i poda prawidłowy.

    > I przy okazji, czy faktura VAT wystawiona osobie fizycznej musi
    > zawierać NIP?

    Chyba pytasz o co innego.
    Osobie fizycznej nie prowadzącej działalności?

  • 3. Data: 2011-12-03 10:14:33
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2011-12-03 09:10, cef pisze:

    > Rozwiązaniem jest "wczytanie" się w przepis.
    > Nie wymagają przecież poprawnego numeru PESEL.
    > Wpiszesz cokolwiek i jak klientowi nie pasuje, to poprosi
    > o zmianę i poda prawidłowy.

    Jak zwykle wykręt na przepisy.. :-(
    Za podanie niepoprawnego nic nie grozi Klientowi? A jeśli się "wyda", a
    Klienta się czepią, a ten z kolei obciąży mnie i wobec takiej kontroli
    znajdzie się 2000 faktur VAT z tym samym nr PESEL, albo +1, to co? :-)

    > Chyba pytasz o co innego.
    > Osobie fizycznej nie prowadzącej działalności?

    Tak, osobie fizycznej nie prowadzącej DG.

  • 4. Data: 2011-12-03 13:25:16
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    RD wrote:

> [...]
    > a Klienta się czepią, a ten z kolei obciąży mnie i wobec takiej
    > kontroli znajdzie się 2000 faktur VAT z tym samym nr PESEL, albo +1,

    Każdy odpowiada za siebie.
    To jeden ze sposobów.

    > Tak, osobie fizycznej nie prowadzącej DG.

    To nie musi.