  • 1. Data: 2003-09-07 21:37:47
    Temat: jaka data na duplikacie faktury
    Od: <g...@w...pl>

    pewnie proste pytanie ale potrzebuje odpowiedzi na wczoraj.

    Pierwszy raz jak prowadze DG musze wystawic duplikat faktury bo
    odbiorca twierdzi ze "zgubił"

    Prosze o info czy data jaka tam jest ma być dzisiejsza czy sprzed 2 miesiecy

    A może dwie daty:

    Data wystawienia faktury: xxx
    Data wystawienie duplikatu: yyy

    Prosze o szybka odpowiedz.

    Pozdr.

    Marcin

  • 2. Data: 2003-09-08 01:07:32
    Temat: Re: jaka data na duplikacie faktury
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    <g...@w...pl> wrote in message news:bjg8i7$6a1$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > odbiorca twierdzi ze "zgubił"
    >
    > Prosze o info czy data jaka tam jest ma być dzisiejsza czy sprzed 2

    Dwie daty

  • 3. Data: 2003-09-08 09:55:37
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Data wystawienia faktury: xxx
    > Data wystawienie duplikatu: yyy

    Tak ma być

  • 4. Data: 2003-09-08 11:24:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Sep 2003, SP9LWH wrote:

    >+ Użytkownik <g...@w...pl> napisał [...]
    >+ > Data wystawienia faktury: xxx
    >+ > Data wystawienie duplikatu: yyy
    >+
    >+ Tak ma być

    ...i oczywiście kopia duplikatu "dla siebie", żeby wystawca
    sobie nie myślał że ma kopię oryginału to mu wystarczy !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 5. Data: 2003-09-08 21:06:58
    Od: <g...@w...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > ...i oczywiście kopia duplikatu "dla siebie", żeby wystawca
    > sobie nie myślał że ma kopię oryginału to mu wystarczy !

    Nie rozumiem,

    jaka kopia dla mnie?

    Do duplikat ma jeszcze ORYGINAŁ I KOPIE????

    Qrde,

    moze ktoś mi powie gdzie moge znalezc wzor duplikatu bo sie zaczynam gubic

  • 6. Data: 2003-09-09 06:59:53
    Od: "Magdalena" <m...@W...pl>

> [...]
    >
    > Qrde,
    >
    > moze ktoś mi powie gdzie moge znalezc wzor duplikatu bo sie zaczynam gubic

    nie ma takiego wzoru. Po prostu wystawiasz taką samą fakturę jak ta zagubiona,
    nadając jej stary numer i datę wystawienia, wystawiasz w dwóch egzemplarzach
    (oryginał/kopia), dopisujesz słowa DUPLIKAT WYSTAWIONY DNIA...
    Tylko pamiętaj, żeby go nie księgować do ksiąg i VAT

    Magdalena

  • 7. Data: 2003-09-09 08:10:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Sep 2003 g...@w...pl wrote:

> [...]
    >+ > ...i oczywiście kopia duplikatu "dla siebie", żeby wystawca
    >+ > sobie nie myślał że ma kopię oryginału to mu wystarczy !

    Tak podejrzewałem :)

    >+ Do duplikat ma jeszcze ORYGINAŁ I KOPIE????

    A dlaczegóż by nie ? Przecież na duplikacie jest co najmniej
    jedna informacja której nie ma na oryginale: data wystawienia
    duplikatu. Powinna być kopia tej informacji :)

    >+ Qrde,
    >+
    >+ moze ktoś mi powie gdzie moge znalezc wzor duplikatu bo sie zaczynam gubic

    A opis: "tak samo jak oryginał i to samo co na oryginale, ale
    dopisek 'DUPLIKAT' oraz data wystawienia duplikatu na oryginale
    duplikatu i wszystkich kopiach" ci pasuje ? ;)

    Podstawa prawna ? - proszę:

    ++++++++++
    § 48. 1. Faktury i faktury korygujące są wystawiane co najmniej w dwóch
    egzemplarzach, przy czym oryginał otrzymuje nabywca, a kopię zatrzymuje
    sprzedawca.
    [...tu opisy co i jak na f-rze...]
    4. W przypadku gdy:
    2) nabywca posiada fakturę lub fakturę korygującą nie potwierdzoną
    kopią u sprzedawcy,
    - faktury te i dokumenty celne nie stanowią podstawy do
    obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku
    lub zwrotu podatku naliczonego.
    7. Przepisy ust. 4-6 stosuje się odpowiednio do duplikatów faktur.

    § 49. 1. Jeżeli oryginał faktury lub faktury korygującej ulegnie
    zniszczeniu albo zaginie, sprzedawca na wniosek nabywcy ponownie wystawia
    fakturę zgodnie z danymi zawartymi w kopii tej faktury.

    2. Faktura wystawiona ponownie musi zawierać wyraz DUPLIKAT oraz datę jej
    wystawienia. Duplikat faktury powinien być wystawiony w dwóch
    egzemplarzach, przy czym oryginał otrzymuje nabywca, a kopię zatrzymuje
    sprzedawca.

    3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do not korygujących.

    § 50. 1. Podatnicy są obowiązani przechowywać oryginały i kopie faktur,
    faktur korygujących i not korygujących, a także duplikaty tych dokumentów
    w okresie 5 lat, licząc od końca roku, w którym wystawiono fakturę,
    fakturę korygującą lub notę.
    ------

    Może byś profilaktycznie przeczytał całe rozp. MF z 22.III.2002
    z którego pochodzą załączone cytaty ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)