  • 1. Data: 2003-09-08 06:29:27
    Temat: Neostrada w domu a koszty firmy
    Od: Michal Z. <m...@s...com.pl>

    Witam wszystkich grupowiczow.

    Sprawa ktora chcialbym tu poruszyc jest troche
    zagmatwana, ale jak kazdej osobie prowadzacej
    dz. gosp., tak i mnie zalezy na kosztach, tak wiec pytam.

    Dzial. gosp. (tzn. miejsce przechowywania dok. ksiegowych)
    mam zarejestrowana w innym miescu niz mieszkam.

    Niestety tam, nie przebywam czesto, ale moja dzial. wymaga
    stalego lacza do internetu.

    Czy w miescu, w ktorym mieszkam, moge zalozyc staly dostep
    do Internetu (np. neostrada) i wliczac faktury za to lacze, w koszty
    d. g.?

    Sprawa na tyle jest skomplikowana, ze w miejscu, w ktorym
    obecnie mieszkam, nie jestem zameldowany, ale mam tytul
    prawny do lokalu z tytulu wynajmu.

    Prosze o opinie?

    Pozdrawiam
    Michal Z.

  • 2. Data: 2003-09-08 07:53:02
    Temat: Re: Neostrada w domu a koszty firmy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Sep 2003, Michal Z. wrote:

> [...]
    >+ Dzial. gosp. (tzn. miejsce przechowywania dok. ksiegowych)
    >+ mam zarejestrowana w innym miescu niz mieszkam.
    [...]
    >+ Sprawa na tyle jest skomplikowana, ze w miejscu, w ktorym
    >+ obecnie mieszkam, nie jestem zameldowany, ale mam tytul
    >+ prawny do lokalu z tytulu wynajmu.

    Zastanów się moment: załóżmy że prowadziłbyś kawiarenkę
    internetową. To co, chciałbyś doprowadzać Internet tam gdzie:
    a.) mieszkasz
    b.) trzymasz dokumenty
    c.) prowadzisz działaność
    ?? ;)

    IMHO sprawa wygląda tak, że należałoby zgłosić to "miejsce
    w którym ma być Neostrada) jako miejsce (jedno z miejsc)
    *prowadzenia działalności* :)

    >+ Prosze o opinie?

    ...ja też ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2003-09-08 10:35:10
    Od: "gs" <g...@N...hambawenah.art.pl>

    > IMHO sprawa wygląda tak, że należałoby zgłosić to "miejsce
    > w którym ma być Neostrada) jako miejsce (jedno z miejsc)
    > *prowadzenia działalności* :)

    a jak w dokumentach mam wpisane miejsce prowadzenia dzialalnosci: caly kraj
    ?

    bo ja tak wlasnie mam wpisane.

    g.

  • 4. Data: 2003-09-08 10:53:28
    Od: Tomek <m...@p...onet.BLABLA.pl>

    > a jak w dokumentach mam wpisane miejsce prowadzenia dzialalnosci: caly kraj
    > ?
    >
    > bo ja tak wlasnie mam wpisane.

    I w całym kraju korzystasz z tej Neostrady??? Na pewno w NIP 1 masz
    wpisane konkretne adresy siedzib i pod jednym z nich Neostrada musiałaby
    być zainstalowana.

    Tomek

  • 5. Data: 2003-09-08 11:22:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Sep 2003, gs wrote:

> [...]
    >+ > *prowadzenia działalności* :)
    >+
    >+ a jak w dokumentach mam wpisane miejsce prowadzenia

    ...no... ja też tak mam :)
    Ale mniemam że ty piszesz o wpisie w EDG. Natomiast do US
    chyba się składa informację o wszystkich "stałych" miejscach
    (coby mogli przyjść i np. towar handlowy obejrzeć czy
    nie kradziony) - ale tylko "gdybam", jakby co to proszę
    krzyczeć !
    Podeprę się doświadczeniami grupowiczów:
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&th=50dd3dd67e1
    6910d&rnum=2

    ...i jeszcze był post w tym stylu pod kątem "zaliczenia remontu"
    (tj. że lepiej mieć takie remointowane "miejsce prowadzenia"
    zgloszone, bo inaczej US przyjdzie i z kosztów wyrzuci - ale
    nie chce mi się szukać)

    .... :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPir, VAT)

  • 6. Data: 2003-09-08 17:04:32
    Od: "tatko1971" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Z." <m...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Czy w miescu, w ktorym mieszkam, moge zalozyc staly dostep
    > do Internetu (np. neostrada) i wliczac faktury za to lacze, w koszty
    > d. g.?

    najpierw definicja:
    "kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są wszelkie koszty
    poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w
    art. 23" (art. 22, ust.1 pdof)."

    Jeżeli uzasadnisz że neostrada w domu słuzy osiągnięciu przychodu, to możesz
    to wliczyć w koszty.
    Moim zdaniem nie ma tu sformułowania, że koszt musi powstać w miejscu
    prowadzenia i zarejestrowania działalności.

    Możesz neostradę założyć gdzie chcesz pod warunkiem, że będziesz w stanie
    przekonać US, że służyło to osiągnięciu przychodów.

  • 7. Data: 2003-09-10 12:09:49
    Od: "agagoc" <a...@N...wp.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > [...]
    My zrobiliśmy tak:
    osoba prowadząca działalność na swoje nazwisko wynajęła pomieszczenie 9 m2,
    zgłosiła to miejsce, jako miejsce prowadzenia działalności (w sumie ma 2
    takie
    miejsca - to + adres zameldowania) i w tym wynajmowanym na czas nieokreślony
    ma neostradę, którą wlicza w koszty.
    pozdrawiam,
    agagoc