  • 1. Data: 2005-02-15 14:33:52
    Temat: korekta za 3 lata
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Kupowałem pewne usługi na rynku. Facet wystawiał mi fakture ze stawka 22%. I
    bylo OK. Az tu nagle w styczniu wystawil mi f-re ze stawka "zw". Zadzwonilem
    i dowiedzialem sie, ze wystapil do Izby Skarbowej i dostal oficjalne, ze
    powienin stosowac stawke "zw". Zgodnie z prawem ja nie mialem prawa odliczyc
    VAT z jego f-r, ale czy wystawienie korekt z lutym za za 3 lata rozwiaze moj
    problem? Co on powinien zrobic, abym ja mial dobrze.

    Adam

  • 2. Data: 2005-02-15 14:44:42
    Temat: Re: korekta za 3 lata
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mialem prawa odliczyc VAT z jego f-r, ale czy wystawienie korekt z lutym
    > za za 3 lata rozwiaze moj problem? Co on powinien zrobic, abym ja mial

    Byc moze bladze, ale wydaje mi sie, ze miales prawo.... Gdyby to byla
    prawda, i jemu by nie zalezalo, to najlepiej by chyba bylo to zostawic tak
    jak nalezy. Ja mialem taka sytuacje dawno temu, ze mi ovatowano licencje na
    programy komputerowe (to chyba dosc spektakularne). Wprawdzie jakby co,
    zdazylo sie to juz przedawnic (uplynelo te 5+ lat) ale jak sie
    zorientowalismy co sie stalo, nic z tym nie robilismy.

    marekz

  • 3. Data: 2005-02-15 14:46:41
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]

    Byc moze bladze, ale wydaje mi sie, ze miales prawo.... Gdyby to byla
    prawda, i jemu by nie zalezalo, to najlepiej by chyba bylo to zostawic tak
    jak jest teraz. Ja mialem taka sytuacje dawno temu, ze mi ovatowano licencje
    na programy komputerowe (to chyba dosc spektakularne). Wprawdzie jakby co,
    zdazylo sie to juz przedawnic (uplynelo te 5+ lat 1 stycznia 2005 wlasnie)
    ale jak sie zorientowalismy co sie stalo, jeszcze kilka lat przed
    przedawnieniem, nic z tym nie robilismy.

    marekz

  • 4. Data: 2005-02-15 22:35:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Feb 2005, Adamski wrote:

> [...]
    >+ VAT z jego f-r, ale czy wystawienie korekt z lutym za za 3 lata rozwiaze moj
    >+ problem? Co on powinien zrobic, abym ja mial dobrze.

    IMO Marek ma rację - przeczytaj wątek "faktura VAT dla nievatowca"
    i podany tam przez Jacka Spirydowicza link do wyroku TK !
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)