  • 11. Data: 2005-01-24 23:58:54
    Temat: Re: kpir- jak ewidencjonowac koszty bankowe??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Jan 2005, CzeslawEm. wrote:
    [..poczta...]
    >+ I na takim czyms nie ma mojego nazwiska ani NIP ... Jak nie DW to co ?

    "dowód wpłaty".
    Weźże to rozporządzenie i *sprawdź* że *jest* *osobna* regulacja
    dla "dowodów opłat pocztowych i bankowych".
    Wprost, *BEZ* DW !!
    Ja opłaty "za polecone" przypinam do kartki "coby się nie rozeszły"
    (bo małe są) ale do KPiR wpisuję numery *dowodów* a nie kartek do
    których są przypięte :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2005-01-25 08:23:49
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

> [...]
    > Ja opłaty "za polecone" przypinam do kartki "coby się nie rozeszły"
    > (bo małe są) ale do KPiR wpisuję numery *dowodów* a nie kartek do

    To jak juz jestescie przy temacie dowodow i kosztow bankowych to sie
    dopytam. Drukuje sobie z internetowego banku
    nastepujace przelewy:
    (KUP) - skladka na FP, oplata za prowadzenie konta
    (PRZYDOCH) - nalicznie odsetek od konta firmowego

    Na owych wydrukach przybijam pieczatke i podpis, oraz nadaje im kolejny
    nr WEW 01/04, WEW 02/04 itd.
    DO KPiR wpisuje wlasnie te nr (WEW 01/04) - moge tak robic ?? Dodam ze
    kazdy z wydrukow ma wewnetrzny (bankowy) nr tranzakcji, moze ten mumenr
    powininem wpisywac do KPiR ?

    Co gdybym chcial zebrac oplaty bankowe z jednego miesiaca na jednym
    wydruku i wpisac do KPiR ? Czy moglbym nadac mu WEW ... i tak wpisac go
    do ksiazki ??

    Daniel

  • 13. Data: 2005-01-25 11:49:19
    Od: Black Peter <b...@w...pf.pl>

    Daniel Chlodzinski napisał(a):

> [...]
    >
    > Co gdybym chcial zebrac oplaty bankowe z jednego miesiaca na jednym
    > wydruku i wpisac do KPiR ? Czy moglbym nadac mu WEW ... i tak wpisac go

    Ja robie troche inaczej... tzn jako nr dokumentu wpisuje "wyciag z dnia
    25-01-2005" Nie wiem czy to jest dobre ale tak sobie przyjolem. Chodzi
    oczywiscie o oplaty za operacje i odsetki od salda.
    Ale tak jak pisalem *nie wiem* czy to jest dobrze!

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*

  • 14. Data: 2005-01-25 15:45:54
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <ct5bnn$2t2$1@inews.gazeta.pl>, Black Peter wrote:

> [...]
    > oczywiscie o oplaty za operacje i odsetki od salda.
    > Ale tak jak pisalem *nie wiem* czy to jest dobrze!

    Wyciag to wiarygodny dokument i jest twoj numer konta. Ja robie tak
    samo.
    Ale sa jeszcze potwierdzenia przesylek poleconych (PITy do US) - tam nie
    ma nic procz kwoty napisanej dlugopisem a szkoda jednak oddawac US
    butelke whisky jesli sie nie musi i jest czystym jak aniolek.
    Myslalem ze zbiorowka i DW to zalatwia, a teraz juz nie wiem.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 15. Data: 2005-01-26 00:24:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Jan 2005, Daniel Chlodzinski wrote:
    [...]
> [...]
    >+ nr WEW 01/04, WEW 02/04 itd.
    >+ DO KPiR wpisuje wlasnie te nr (WEW 01/04) - moge tak robic ??

    Hm... mam wątpliwości.
    Powód ? - "nie wolno przerabiać obcych dowodów".
    Wniosek (uwaga: MÓJ wniosek, nieprawnika - wynikający z poczytania
    i udziału w dyskusjach !) - wolno sobie je OPISYWAĆ, ale informacja
    stanowiąca "opis" *nie* jest "oznaczeniem dokumentu", bo
    nie stanowi jego "części". Jakby stanowiła - to byłaby (karalną)
    "przeróbką".
    Być może się mylę, ale "stoję na takim stanowisku" :)

    >+ Dodam ze
    >+ kazdy z wydrukow ma wewnetrzny (bankowy) nr tranzakcji, moze ten mumenr
    >+ powininem wpisywac do KPiR ?

    W rozporządzeniu jest "oznaczone numerem LUB W INNY SPOSÓB".
    Była swojego czasu zacięta dyskusja co do używania identyfikatora
    transakcji - IMO można go używać (i co z tego że "nie wiemy" co
    on oznacza - warunek "oznaczania" spełnia !) :)
    Ja tak rozbię.

    >+ Co gdybym chcial zebrac oplaty bankowe z jednego miesiaca na jednym
    >+ wydruku i wpisac do KPiR ? Czy moglbym nadac mu WEW ... i tak wpisac go
    >+ do ksiazki ??

    IM*H*O nie. Ale według mnie skoro wolno wpisać np. "przeksięgowanie
    TH na KUP" (czyli w 2 pozycjach KPiR !) to wolno również wpisać
    "zdarzenie gospodarcze pt. rozliczenie opłat i przychodów z konta",
    w pozycjach "przychody inne" i "koszty pozostałe" w jednej linijce :)
    Zeznaję... tak, wpisuję kilka id transakcji do opisu :)
    Nie, kontrola jeszcze *tego* (specyficznie) nie sprawdzała, to stanowiska
    US nie znam :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 16. Data: 2005-01-26 00:26:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Jan 2005, CzeslawEm. wrote:
    [...]
    >+ Ale sa jeszcze potwierdzenia przesylek poleconych (PITy do US) - tam nie
    >+ ma nic procz kwoty napisanej dlugopisem a szkoda jednak oddawac US

    Moment.
    Wysyłasz Pocztą Polską przesyłkę poleconą - i na potwierdzeniu
    nadania NIE MASZ NUMERU ???
    Czegoś nie rozumiem :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 17. Data: 2005-01-27 07:01:21
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

> [...]
    > "zdarzenie gospodarcze pt. rozliczenie opłat i przychodów z konta",
    > w pozycjach "przychody inne" i "koszty pozostałe" w jednej linijce :)
    Przy hand-KPiR - da się.
    Schody zaczynają się przy księgowaniu w programie komputerowym, który ma
    predefiniowane tworzenie i księgowanie dokumentów i nie przyjmuje dowolnych
    wpisów.
    WSm

  • 18. Data: 2005-01-27 07:51:47
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > transakcji - IMO można go używać (i co z tego że "nie wiemy" co
    > on oznacza - warunek "oznaczania" spełnia !) :)

    Wiele banków podaje numer wyciągu. I nie szkodzi, że jest to numer
    kolejny w "ramach danego konta"

  • 19. Data: 2005-01-27 08:58:25
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Moment.
    > Wysyłasz Pocztą Polską przesyłkę poleconą - i na potwierdzeniu
    > nadania NIE MASZ NUMERU ???
    > Czegoś nie rozumiem :(

    Eeee - sorry. Moje nazwisko jest ale NIP-u nie ma. A dla VAt-owca to
    raczej obowiazkowe.
    ???
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 20. Data: 2005-01-27 08:59:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Jan 2005, WSm wrote:
    [...]
> [...]
    >+ predefiniowane tworzenie i księgowanie dokumentów i nie przyjmuje dowolnych

    ...a to już wina użytkowników takich programów ;)
    Owszem, oglądałem swojego czasu dema programów i dziwne rzeczy mi
    powychodziły: na przykład w niektórych nie było jak wprowadzić
    remanentu. Nie przewidziano wpisywania "pozycji dowolnej" :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)