  • 11. Data: 2007-11-08 17:04:55
    Temat: Re: kpir - nazwanie pozycji
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Ania w <news:fgvdn7$krf$1@inews.gazeta.pl>:

> [...]

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > swietne naprowadzenie, jak okreslacie takie rzeczy w kpir... jako
    > wytworzone, czy po prostu prototyp stojaka...
    > nie chcialabym miec pozniej problemow przez niejasne nazewnictwo

    Zostawiłem Ci esencję tego co Maddy napisała i podkreśliłem -- jest to
    jednocześnie to o co pytał jureq...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 12. Data: 2007-11-08 17:47:55
    Od: Ania <a...@g...pl>

    'Tom N' pisze:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Zostawiłem Ci esencję tego co Maddy napisała i podkreśliłem -- jest to
    > jednocześnie to o co pytał jureq...

    no tak tylko wczesniej na biezaco ich nie ujmowalam a fakturki sa z 4
    ostatnich miesiecy, czy to bedzie teraz duzym bledem wprowadzenie tego
    jako jedna pozycje...

  • 13. Data: 2007-11-09 07:12:18
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 08 Nov 2007 17:35:59 +0100, Ania napisał(a):

    > sumujac faktury z kosztami poniesionymi na niego, do tej pory byl
    > odpisywany tylko vat a fakturki szly na kupke, zeby nie robic balaganu i
    > sie pozniej gesto nie tlumaczyc czy to bylo wykorzystane do tgo czy
    > innego... tak urzadzenie jest gotowe i wszystko jednym wpisem jest
    > zalatwione a nie 50 wpisami

    Przecież to jest nieprawidłowe. Jeśli ten prototyp nie jest twoim
    środkiem trwałym, to twoim kosztem jest zakup każdej z części a nie
    wytworzony prototyp. I do KPiR należy wpisywać te zakupy. Co najwyżej
    można gdzieś z tyłu faktury opisać: "zużyte do wytworzenia xxx". Ciekawe
    co wpisujesz jako numer dokumentu w KPiR?

  • 14. Data: 2007-11-09 07:14:17
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 08 Nov 2007 18:47:55 +0100, Ania napisał(a):

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > no tak tylko wczesniej na biezaco ich nie ujmowalam a fakturki sa z 4
    > ostatnich miesiecy, czy to bedzie teraz duzym bledem wprowadzenie tego
    > jako jedna pozycje...

    Nikt nie powinien mieć pretensji jeśli wpiszesz to teraz. Ale nie jako
    jedną pozycję a osobno każdą fakturę. Źle by było tylko gdyby to wypadło
    na przełomie roku podatkowego.

  • 15. Data: 2007-11-09 09:39:40
    Od: gonia <g...@w...pl>

    [...]

    Użytkownik Ania napisał:

    > a czemu niby ma nie byc, doceleowo bedzie sluzylo uzskaniu przychodu...
    > poki co jest w formie, w jakiej mozna testowac, przedstawic potencjalnym
    > inwestorom... bedzie przerobione i wtedy bedzie to ST lub towarem

    I dlatego ja bym się zastanowiła, czy będzie to kosztem bieżącym.
    Jeżeli działalność polega na produkcji, to budowa prototypów jest
    normalnym kosztem, i nie rozumiem, dlaczego zużycie materiałów na ich
    budowę nie było kosztem bieżącym.
    Jeżeli jest to to budowa ST, to raczej widzę wykluczenia w ustawie do
    zaliczenia w koszty.

    g.

  • 16. Data: 2007-11-09 20:54:50
    Od: Ania <a...@g...pl>

    jureq pisze:

> [...]
    > można gdzieś z tyłu faktury opisać: "zużyte do wytworzenia xxx". Ciekawe
    > co wpisujesz jako numer dokumentu w KPiR?

    w tej sytuacji myslalam aby spisac wszystkie numery faktur na jeden
    dowod wewnetrznym i wpisac to dw.... o ile byloby tak poprawnie

  • 17. Data: 2007-11-12 08:09:45
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 09 Nov 2007 21:54:50 +0100, Ania napisał(a):

    > w tej sytuacji myslalam aby spisac wszystkie numery faktur na jeden
    > dowod wewnetrznym i wpisac to dw.... o ile byloby tak poprawnie

    Nie byłoby poprawnie

  • 18. Data: 2007-11-12 18:52:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Nov 2007, Ania wrote:

    > w tej sytuacji myslalam aby spisac wszystkie numery faktur na jeden dowod
    > wewnetrznym i wpisac to dw.... o ile byloby tak poprawnie

    Formalizując odpowiedź jureq, w rozporządzeniu masz *zamkniętą* listę
    tego co można wrzucić w koszty na podstawie DW, oraz nie przewidziane
    przez ministra :) ale zawarte w ustawie regulacje (np. różnice kursowe)
    które w myśl "akt wyższego rzędu uchyla przepis niższego rzędu" też
    da się upchać.
    Na który przepis chcesz się powołać, wskazując że DW będzie prawidłowym
    dowodem księgowym?
    Hint: powołanie się na przepis ogólny kończy się słowami "*nabycia*
    *w celu*". Czyli (jeśli coś zaliczamy jako koszt ogólny) kosztem jest
    *nabycie*, i to dokonane *w celu* (późniejsze przekwalifikowanie nie
    znajduje podstawy prawnej do uznania za koszt! - chyba ze są przepisy
    szczegółowe, jak np. przy ST).

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2007-11-14 15:27:59
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Ania pisze:
> [...]
    > bieżąco, teraz jednak chciałabym wrzucić całą kwotę netto (ok. 7 tys)
    > wszystkich faktur w koszty i mam problem z nazwaniem takiej pozycji, jak
    > to określić, nie jest to środek trwały bo za moment będzie rozebrany i
    > czesciowo zezlomowany, czesc zapewne bedzie wykorzystana do stworzenia
    > urządzenia właściwego, towar to rownież jeszcze nie jest.
    > czy mozna tak pozycje okreslic jako np. "protoyp urządzenia zzz", czy
    > należy dodać okreslenie zbudowane, zakonczona budowa, gotowe...
    >
    > Prosze serdecznie o pomoc bardziej doswiadczonych...

    to atk odpowiem sobie samej moze komus sie przyda,
    wiec z paniami z US uradziłysmy, że opis pozostaje po prostu zakup
    elementow do budowy prototypu, fakturki wszystkie wrzucam po kolei z
    data kiedy urzadzenie jest gotowe, zakupy sa kosztem prac rozwojowych, a
    w uwagach w kpir wpisuje, ze jest to koszt prac rozwojowych nie
    zaliczany do wart niematerialnych i prawnych

    pzdr

  • 20. Data: 2007-11-14 22:08:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Nov 2007, Ania wrote:

    > to atk odpowiem sobie samej moze komus sie przyda,

    ...wysoce się chwali :)
    (większość wpada z pytaniem i ucieka bez słowa komentarza :( o wynikach)

    pzdr, Gotfryd