  • 1. Data: 2007-11-08 10:40:03
    Temat: kpir - nazwanie pozycji
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Witam
    mam problem z nazwaniem pozycji w kpir, a mianowicie od 3 miesiecy jest
    budowany prototyp pewnwgo urzadzenia rozrywkowego do grania i wlasnie
    zakonczyl sie ten etap, prototyp jest gotowy, vat odpisywałam na
    bieżąco, teraz jednak chciałabym wrzucić całą kwotę netto (ok. 7 tys)
    wszystkich faktur w koszty i mam problem z nazwaniem takiej pozycji, jak
    to określić, nie jest to środek trwały bo za moment będzie rozebrany i
    czesciowo zezlomowany, czesc zapewne bedzie wykorzystana do stworzenia
    urządzenia właściwego, towar to rownież jeszcze nie jest.
    czy mozna tak pozycje okreslic jako np. "protoyp urządzenia zzz", czy
    należy dodać okreslenie zbudowane, zakonczona budowa, gotowe...

    Prosze serdecznie o pomoc bardziej doswiadczonych...
    Pozdrawiam
    AN

  • 2. Data: 2007-11-08 10:44:39
    Temat: Re: kpir - nazwanie pozycji
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Ania pisze:
> [...]
    > należy dodać okreslenie zbudowane, zakonczona budowa, gotowe...
    >
    > Prosze serdecznie o pomoc bardziej doswiadczonych...

    i jeszcze jedno, czy wprowadzajac taka pozycje dowodem wewnętrznym, na
    tym dowodzie muszę wprowadzić wszystkie numery faktur, cyz np. wystarczy
    jeśli wpiszę nazwe rejestru VAT za dany okre czsu, w którym znajdują się
    tylko faktury związane z tym urządzeniem

  • 3. Data: 2007-11-08 11:21:28
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Ania napisał:
> [...]
    > czy mozna tak pozycje okreslic jako np. "protoyp urządzenia zzz", czy
    > należy dodać okreslenie zbudowane, zakonczona budowa, gotowe...

    ja bym się zastanowiła, czy to na pewno będzie kosztem uzyskania

    g.

  • 4. Data: 2007-11-08 12:25:27
    Od: Ania <a...@g...pl>

    gonia pisze:

    > ja bym się zastanowiła, czy to na pewno będzie kosztem uzyskania
    >

    > g.
    a czemu niby ma nie byc, doceleowo bedzie sluzylo uzskaniu przychodu...
    poki co jest w formie, w jakiej mozna testowac, przedstawic potencjalnym
    inwestorom... bedzie przerobione i wtedy bedzie to ST lub towarem

  • 5. Data: 2007-11-08 13:06:04
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Ania napisał:

    > a czemu niby ma nie byc,

    a nigdzie nie napisałam, że ma nie być
    stwierdziłam, że zastanowiłabym się
    to wszystko

    doceleowo bedzie sluzylo uzskaniu przychodu...

    docelowo,
    dopiero będzie

    > poki co jest w formie, w jakiej mozna testowac, przedstawic potencjalnym
    > inwestorom...

    nie jest kosztem pośrednim jak dobrze zrozumiałam

    bedzie przerobione i wtedy bedzie to ST

    jak ST, to raczej nie będzie stanowiło kosztu inaczej niż przez odpisy

    lub towarem

    i wtedy będzie kosztem, kiedy towar zacznie być sprzedawany

    i w dalszym ciagu powiedzmy, że sie zastanawiam;>
    a to powyżej, to takie przemyślenia tylko

  • 6. Data: 2007-11-08 14:00:14
    Od: Ania <a...@g...pl>

    gonia pisze:

> [...]
    >
    > docelowo,
    > dopiero będzie

    > nie jest kosztem pośrednim jak dobrze zrozumiałam

    bedzie zbudowane kolejne, a to bedzie zezłomowane, ale to jeszcze
    troszke....

    > jak ST, to raczej nie będzie stanowiło kosztu inaczej niż przez odpisy
    odpisy??? poczatkuje i nie bardzo rozumiem

    > lub towarem
    >
    > i wtedy będzie kosztem, kiedy towar zacznie być sprzedawany

    a teraz jeszcze nie jest??? nie biore tu pod uwage kosztow robocizny,
    jedynie wydatki poniesione na poszczegtolne elementy skladowe...

    wiec czy mozna po prostu to opisac jako "prototyp urzadzenia xyz"

  • 7. Data: 2007-11-08 14:32:21
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Ania pisze:
> [...]
    > jedynie wydatki poniesione na poszczegtolne elementy skladowe...
    >
    > wiec czy mozna po prostu to opisac jako "prototyp urzadzenia xyz"

    Mam na co dzień do czynienia z takimi wydatkami, moim klientem jest
    agencja reklamowa. Miesięcznie wykonujemy/zlecamy wykonanie kilku
    prototypów stendów, wieszaków, stelaży itp.
    Kontrole skarbowe w ciągu ostatnich 6 lat akceptowały fakt, że prototypy
    są ujmowane jak materiały pomocnicze i "giną" w kosztach w momencie zakupu.
    Moim zdaniem wydatek ten został poniesiony w celu osiągnięcia przychodu
    (np. my robimy kilka prototypów i klient wybiera który wzór mu sie
    podoba) a sam prototyp często nie ma żadnej wartości rynkowej poza
    wartością złomu, jeżeli jest metalowy. Plastikowe konstrukcje trzeba
    utylizować i to generuje jeszcze dodatkowe koszty.
    Nie jest to środek trwały, bo pożytek z takiego prototypu jest
    krótkotrwały, po rozpoczęciu produkcji masowej to tylko śmieć.
    Ba zdarzyło się, że było kilka prototypów, które się nie udały - np. ze
    stojaka spadały butelki. Nie było z tymi kosztami żadnych kłopotów.

    To tylko moja opinia, ale nie widzę powodu, żeby coś co jest potrzebne
    do osiągnięcia przychodu i w takim celu zakupione, nie jest środkiem
    trwałym i nie jest wyłączone z kosztów w ustawie nie mogło być
    jednorazowo kosztem uzyskania przychodu.

    A co powiecie na zakup w rodzaju: 3 rodzaje gumy do żucia, butelka coli,
    trzy paczki prezerwatyw? Były potrzebne do zdjęć na plakaty. ;)
    Przy czym cola została wypita przez niewiadome osoby a do butelki wlano
    brązową żelatynę żeby uzyskać jakiś komiczny efekt na zdjęciu. Los gum
    do żucia i prezerwatyw od zakończenia sesji zdjęciowej pozostaje
    nieznany. ;)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 8. Data: 2007-11-08 14:53:49
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 08 Nov 2007 11:40:03 +0100, Ania napisał(a):

> [...]
    > czy mozna tak pozycje okreslic jako np. "protoyp urządzenia zzz", czy
    > należy dodać okreslenie zbudowane, zakonczona budowa, gotowe...

    A ja zadam dziwne pytanie: dlaczego i w jaki sposób chcesz wpiusać do KPiR
    ten "prototyp" zamiast materiałów przeznaczonych na jego budowę?

  • 9. Data: 2007-11-08 16:32:42
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Maddy pisze:

> [...]
    > brązową żelatynę żeby uzyskać jakiś komiczny efekt na zdjęciu. Los gum
    > do żucia i prezerwatyw od zakończenia sesji zdjęciowej pozostaje

    swietne naprowadzenie, jak okreslacie takie rzeczy w kpir... jako
    wytworzone, czy po prostu prototyp stojaka...
    nie chcialabym miec pozniej problemow przez niejasne nazewnictwo

  • 10. Data: 2007-11-08 16:35:59
    Od: Ania <a...@g...pl>

    jureq pisze:

    > A ja zadam dziwne pytanie: dlaczego i w jaki sposób chcesz wpiusać do KPiR
    > ten "prototyp" zamiast materiałów przeznaczonych na jego budowę?

    sumujac faktury z kosztami poniesionymi na niego, do tej pory byl
    odpisywany tylko vat a fakturki szly na kupke, zeby nie robic balaganu i
    sie pozniej gesto nie tlumaczyc czy to bylo wykorzystane do tgo czy
    innego... tak urzadzenie jest gotowe i wszystko jednym wpisem jest
    zalatwione a nie 50 wpisami