  • 31. Data: 2005-01-21 00:44:02
    Temat: Re: księgowanie faktur - obowiązkowe?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Jan 2005, pix wrote:
    [...]
    >+ odwróćmy się rolami - powiedz mi wobec tego gdzie tam jest napisane,
    >+ że osoby prowadzące DG wpisują do KPiR tylko przychody związane z DG,
    >+ a nie również z pracy czy renty?

    Ale mi tylko o to chodzi.
    TAKIEGO wniosku dyskutował nie będę - poczekam co NSA na to :)
    Chodzi o obowiązującą interpretację.
    Jeśli NSA zgodzi się z wnioskiem że przychód z emerytury też
    ma być - to w porządku.
    Ja takiego orzeczenia nie znam.
    I sądzę iż to jest powód dla którego dla "rozchodów" też go nie będzie.
    Ja NIE jestem ustawodawcą żebyś się czepiał "dlaczego coś tak
    zapisano" ;) i na dodatek dopuszczam wnioskowanie przez negację :)
    Oczywiście to ostatnie NIE chroni od błędu (w razie uznania że
    "emerytura ma być" oczywiście moja KPiR również będzie nieprawidłowa).
    Zakładam że w razie pojawienia się TAKIEGO orzeczenia będzie miało
    miejsce zastosowanie zasady "wiarygodności i zaufania " czy jak jej
    tam - tej samej w imię której odstąpiono nie tylko od ukarania ale
    również ściągnięcia VATu od wszystkich "samochodowiczów z kratką".

    >+ No to ja się pytam gdzie tu "stoi", że ów dochód dla "osób prowadzących"
    >+ jest ograniczony wyłącznie do tego z DG???

    To niech już inni rozstrzygają ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)