  • 11. Data: 2008-09-10 20:55:26
    Temat: Re: leasing_pytanie o wielkość_dobra grupa?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Sep 2008, cef wrote:

    > Nie wiem czy chciałbyś coś z sumą spłat np 115%,
    > ale realnie oprocentowane na 40% rocznie.

    Widzę problem rachunkowy w osiągnięciu takiego wyniku (z rachunkami
    uwzględniającymi limity podatkowe).
    Do tego trzeba mieć jasność co do CELU który chce osiągnąć
    nabywca.
    Wg tezy którą przedstawiasz, ktoś kto inwestuje w leasing WYŁACZNIE
    z powodu korzyści podatkowych (stać go na wyłożenie całej kwoty),
    co najwyżej może porównanie sumy spłat uzupełnić o w miarę pewne
    źródła kapitalizacji, czyli odsetki bankowe czy obligacje, a te
    40% nie osiągają.
    Reszta mu jest obojętna. Byle jak najmniej zapłacił.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2008-09-10 21:10:36
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 10.09.2008 cef <c...@i...pl> napisał/a:
    > Nie chodzi o to, żeby porównać z kredytem, tylko, żeby
    > umieć samemu ocenić, czy nie dają Ci z wielkimi problemami czegoś,
    > co możesz mieć bez łaski.

    Mowisz o kredycie? A bierzesz pod uwage korzysci podatkowe wynikajace
    z leasingu?

    Zreszta, jaki to wielki problem? Z mojej praktyki wynika, ze procedury
    towarzyszace leasingowi sa zblizone do procedur kredytowania.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@c...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 13. Data: 2008-09-11 05:35:18
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...]
    >
    > Widzę problem rachunkowy w osiągnięciu takiego wyniku

    Nie chodzi o mozliwość, tylko o samą zasadę.
    Ale jeśli komuś wystarcza sama suma spłat i jego biznes jest dochodowy,
    to niech sobie robi co mu się podoba.

  • 14. Data: 2008-09-11 06:11:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    icek2 wrote:

    > hmm
    > jesli leasing A daje mi w tej sumie 118% a drugi 120% to co mnie
    > obchodzi reszta?
    > prosze o oświecenie

    No ale Ty porównujesz te same mechanizmy:
    taka sama wpłata wstepna i taki sam okres spłat.
    Wystarczy, że podniesiesz lekko czynsz inicjalny,
    utrzymując sumę spłat i okres spłat bez zmian
    a oprocentowanie rośnie. I wtedy suma wpłat nic nie mówi,
    o opocentowaniu przedsięwzięcia.
    Ale w końcu to inne czynniki decydują
    o opłacalności, więc jeśli komuś wystarcza suma wpłat
    na odpowiednim poziomie, to proszę bardzo.

  • 15. Data: 2008-09-11 06:57:55
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    cef pisze:

> [...]
    > Ale w końcu to inne czynniki decydują
    > o opłacalności, więc jeśli komuś wystarcza suma wpłat
    > na odpowiednim poziomie, to proszę bardzo.

    ale kto zdrowo myslący idzie w jak najwiekszy czynsz inicjalny?

    --
    pozdros
    icek

  • 16. Data: 2008-09-11 07:58:29
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    icek2 wrote:

    > ale kto zdrowo myslący idzie w jak najwiekszy czynsz inicjalny?

    A kto pisał, że w największy?
    Do zmiany warunków finasowania na gorsze wystarczy tylko trochę większy.
    A tak swoją drogą, to ja chciałem akurat wysoki czynsz inicjalny,
    bo tak mi pasowało podatkowo. A uwględniałem również dodatkowy czynnik
    ryzyka związany z tym, że było to w czasach, gdy była to umowa nie nazwana
    z realnym zagrożeniem uznania tego zdarzenia za zakup środka trwalego.

  • 17. Data: 2008-09-11 09:29:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Sep 2008, icek2 wrote:

    > ale kto zdrowo myslący idzie w jak najwiekszy czynsz inicjalny?

    Ktoś, kto pieniądze MA, a jednocześnie z przyczyn podatkowych
    szuka możliwie wysokich kosztów *teraz* (a nie w przyszłym roku)?

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2008-09-11 09:58:12
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 11.09.2008 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:
    > Ktoś, kto pieniądze MA, a jednocześnie z przyczyn podatkowych
    > szuka możliwie wysokich kosztów *teraz* (a nie w przyszłym roku)?

    Ale zgodnie ze stanowiskiem Izb Skarbowych i interpretacjami
    indywidualnymi, czynsz inicjalny musi byc rozlozony na caly okres
    trwania leasingu.

  • 19. Data: 2008-09-11 11:40:18
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Przemyslaw Frasunek pisze:

    > Ale zgodnie ze stanowiskiem Izb Skarbowych i interpretacjami
    > indywidualnymi, czynsz inicjalny musi byc rozlozony na caly okres
    > trwania leasingu.

    ale nie jesli jest sie na KPiR

    --
    pozdros
    icek

  • 20. Data: 2008-09-12 13:25:49
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Przemyslaw Frasunek napisał:

    > Ale zgodnie ze stanowiskiem Izb Skarbowych i interpretacjami
    > indywidualnymi, czynsz inicjalny musi byc rozlozony na caly okres
    > trwania leasingu.

    W dniu 8 sierpnia 2008 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie
    orzekł (sygn. akt III SA/Wa 221/08), jak dla celów podatkowych
    powinieneś zaliczyć w koszty wstępną opłatę leasingową.

    Koszty uzyskania przychodów, inne niż koszty bezpośrednio związane z
    przychodami, są potrącalne w dacie ich poniesienia (art. 15 ust. 4d
    updop). Jeżeli jednak koszty te dotyczą okresu przekraczającego rok
    podatkowy, a nie jest możliwe określenie jaka ich część dotyczy danego
    roku podatkowego, w takim przypadku stanowią koszty uzyskania przychodów
    proporcjonalnie do długości okresu, którego dotyczą.

    Zdaniem większości organów podatkowych, czynsz inicjalny wnoszony w
    chwili zawierania umowy lub wydawania przedmiotu leasingu nie wykazuje
    bezpośredniego związku z osiąganymi przychodami, a poniesienie go
    decyduje zainicjowanie umowy. W związku z tym powinien być rozliczany w
    stosunku do długości jej trwania.

    WSA w Warszawie w wyroku z 8 sierpnia 2008 r. orzekł jednak, że opłata
    wstępna jest opłatą samoistną, której nie można przypisać do konkretnych
    rat, a poniesienie jej jest niezbędne do rozpoczęcia umowy. Sąd uznał
    więc, że opłata wstępna powinna być ujęta jako koszt uzyskania
    przychodów jednorazowo.