  • 11. Data: 2007-01-11 11:14:44
    Temat: Re: mBiznes MAX i odsetki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Jan 2007, sojkasia wrote:

    > Ja odsetki wpisuje w "pozostałe przychody" w kpir. dobrze robię?

    IMO dla konta gospodarczego "tak trzeba".

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2007-01-11 11:15:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Jan 2007, Rafal... wrote:

    > Użytkownik "PiotrB." <p...@n...pl> napisał
    >
    > Tego nie wiem, ale zauważyłem, że Inteligo potrąca,

    Z konta *gospodarczego*???

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2007-01-11 11:37:00
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0701111215070.3292@athlon64...

    > Z konta *gospodarczego*???

    Juz wiem, ze nie ;-)

    Ale powiedz mi jak ja to mam księgować, bo z Inteligo dostaje wyciąg
    mailem, nie ma on numeru, tylko plik, który przykładowo nazywa się
    "wyciag_010107_0070.html". A ja muszę podać przy opłatach - numer dowodu
    opłaty, przy odsetkach - numer wyciągu, no i pytanie zasadnicze, czy
    koszt za grudzień jest kosztem w grudniu czy w styczniu, skoro wyciąg
    jest z 1 stycznia, ale opłata faktycznie poszła 18 grudnia.... POMOCY!!
    (hehe ;-))

    W treści ma powiedzmy coś takiego:
    <--
    WYCIĄG z konta Inteligo z dnia 01.01.2007
    Rachunek bieżący, XXX
    nr rach. 50 1020 [...] 0070, PLN (złoty polski)
    Wyciąg za okres od 01.12.2006 do 31.12.2006.
    -->

    A w środku:
    18.12.2006 opłata
    Opłata miesięczna prowadzenie rachunku: 3,99

    18.12.2006 naliczenie odsetek
    Kwota należnych odsetek 0,01
    Kwota odprowadzonego podatku 0,00
    Kwota odsetek po podatku 0,01

    --
    Rafał - Tarnów
    rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

  • 14. Data: 2007-01-11 11:47:35
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 11 Jan 2007 12:37:00 +0100, Rafal... napisał(a):

> [...]
    > "wyciag_010107_0070.html". A ja muszę podać przy opłatach - numer dowodu
    > opłaty, przy odsetkach - numer wyciągu, no i pytanie zasadnicze, czy

    Ja znam 3 szkoły

    1. Robimy dowód wewnętrzny do każdego wyciągu i mamy numer tego DW

    2. Wpisujemy jako np "wyciąg 12/2006"

    3. Metoda najbardziej bezpieczna, ale marnowanie papieru: drukujemy w
    systemie potwierdzenie każdej operacji osobno i księgujemy to
    potwierdzenie zamiast wyciągu - ono ma numer operacji.

    > koszt za grudzień jest kosztem w grudniu czy w styczniu, skoro wyciąg
    > jest z 1 stycznia, ale opłata faktycznie poszła 18 grudnia.... POMOCY!!
    > (hehe ;-))

    W grudniu

  • 15. Data: 2007-01-11 12:15:49
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    > W grudniu

    Ale wyciąg mam z dnia 1. stycznia....

  • 16. Data: 2007-01-11 12:32:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Jan 2007, Rafal... wrote:

    > Ale powiedz mi jak ja to mam księgować, bo z Inteligo dostaje wyciąg mailem,
    > nie ma on numeru, tylko plik, który przykładowo nazywa się

    Stosuję "wersję 3" z odpowiedzi jureq: numery transakcji, a ściślej listę
    tychże w jednym wpisie pt. "rozliczenie odsetek i opłat konta" :)
    Kontrola nie krzyczała :O
    Natomiast IMO:

    > "wyciag_010107_0070.html". A ja muszę podać przy opłatach - numer dowodu
    > opłaty, przy odsetkach - numer wyciągu

    ...w rozporządzeniu jest "oznaczony numerem LUB W INNY SPOSÓB".

    > no i pytanie zasadnicze, czy koszt za
    > grudzień jest kosztem w grudniu czy w styczniu, skoro wyciąg jest z 1
    > stycznia, ale opłata faktycznie poszła 18 grudnia.... POMOCY!! (hehe ;-))

    A znasz jakiś przepis, że to data otrzymania dokumentu stanowi podstawę
    do zaliczenia w KUP?

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2007-01-11 12:44:25
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 11 Jan 2007 13:32:55 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > A znasz jakiś przepis, że to data otrzymania dokumentu stanowi podstawę
    > do zaliczenia w KUP?

    Wystawienia, nie otrzymania. A jak to wygląda po ostatnich nowelizacjach?
    Czy aby właśnie nie data wystawienia faktury? Jeszcze się gubię w tych
    nowościach a sprawdzać nie mam czasu.

  • 18. Data: 2007-01-11 12:57:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Jan 2007, jureq wrote:

    > Wystawienia, nie otrzymania. A jak to wygląda po ostatnich nowelizacjach?
    > Czy aby właśnie nie data wystawienia faktury?

    Ale to nie f-ra :)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2007-01-11 13:13:53
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ale to nie f-ra :)

    A czy to znaczy ze nie ma daty wystawienia?

    --
    2007

  • 20. Data: 2007-01-11 13:26:53
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 11-01-2007 o 14:13:53 Hikikomori San <h...@o...eu>
    napisał(a):

    > A czy to znaczy ze nie ma daty wystawienia?

    No ale co to ma do daty powstania kosztu?