  • 11. Data: 2011-02-08 14:44:35
    Temat: Re: mam spadek i nie wiem co dalej
    Od: Paweł Trzciński <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik <l...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:iippm4$bl2$1@inews.gazeta.pl...
    > Paweł Trzciński <t...@p...onet.pl> napisał(a):
    >
    > [ciach]
    >
    > Serdeczne dzięki!
    >
    > A czy przydadzą mi się potwierdzenia jakichś płatności, np. za telefon.
    > Obciążyły one trochę spadek. Czy mogę pomniejszyć o nie wartość
    > nieruchomości
    > w celu obniżenia podatku?

    Tego niestety nie wiem. W moim przypadku nie było takich okoliczności.
    Najlepiej zapytać w US, w okienku od tego typu podatków (spadków, darowizn,
    nabycia praw) tam nie gryzą ;)

    --
    Paweł

  • 12. Data: 2011-02-08 14:56:15
    Od: Paweł Trzciński <t...@p...onet.pl>

    > A czy przydadzą mi się potwierdzenia jakichś płatności, np. za telefon.
    > Obciążyły one trochę spadek. Czy mogę pomniejszyć o nie wartość
    > nieruchomości
    > w celu obniżenia podatku?

    Nie wiem jak jest przy tak dalekim pokrewieństwie, ale przy bliskim to
    złożenie deklaracji w US skutkuje tym, że podatku się nie płaci wcale, a
    złożenie jej po terminie już takiego przywileju nie daje i płacić trzeba jak
    osoba zupełnie obca.
    Więc przy terminowym "rozliczeniu" się z US odnośnie nabytego spadku po
    bliskich nie mają znaczenia koszty ani wartość nieruchomości, bo stawka
    podatku jest 0%. Musisz się gdzieś dowiedzieć, jak to jest w twoim
    przypadku.

    ps.
    Wszystko co piszę to wynika z faktu, że niedawno temat "przerabiałem" a nie,
    że go znam od podszewki, bo jestem np. prawnikiem. Nic z tych rzeczy.
    Jak chcesz mieć spokój, to odchoruj te 200, może 500 zł i idź do radcy
    prawnego. Dla nich to normalka, a tu dowiesz się jedynie, jak to wyglądało u
    innych, a to nie koniecznie odpowiada twojemu przypadkowi.

    --
    Paweł

  • 13. Data: 2011-02-08 15:06:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Feb 2011, wrote:

> [...]
    > Obciążyły one trochę spadek. Czy mogę pomniejszyć o nie wartość nieruchomości

    Oczywiście.
    Zarówno w przypadku jak już zostały uregulowane, jak i jeszcze są
    zaległe.
    Do spadku wchodzą za*równo* wierzytelności jak i długi.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2011-02-08 17:47:58

    Tue, 8 Feb 2011 15:56:15 +0100, w <iirliv$71l$1@inews.gazeta.pl>, Paweł
> [...]

    > złożenie jej po terminie już takiego przywileju nie daje i płacić trzeba jak

    ... chyba, że udowodni się, że "nic nie wiedziałem, dowiedziałem się dopiero
    wczoraj".