  • 21. Data: 2014-01-28 00:02:11
    Temat: Re: mieszkancy parteru sie bogaca...
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 28.01.2014 00:01, artustas wrote:

    > dlatego powinny byc windy na monety - dla gosci.

    > Ale dojebałeś, uważasz się za inteligentnego?

    Ironia dupska ci jeszcze nie odgryzla? :>

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 22. Data: 2014-01-28 07:02:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-27 22:44, Grzegorz Kurczyk wrote:

    > Dzisiaj jak wychodziłem do pracy, uciekł mi autobus i dymałem do roboty
    > na piechotę :-( Dzięki temu wzbogaciłem się o 3,50zł
    >
    > Który PIT mam wypełnić ? ;-)

    Tylko nie wspominaj o ile się wzbogaciłeś dzięki temu, że nie latasz do
    pracy śmigłowcem.

    Shrek.

  • 23. Data: 2014-01-28 07:31:30
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-01-27 17:52, Shrek pisze:

    > Z mocy ustawy o własności lokali tak właśnie jest we wspólnotach;)
    >
    > Jeszcze lepiej jest z miejscami parkingowymi - jeśli cały garaż nie jest
    > wydzielonym lokalem, to jest częścią wspólną. Tyle że stanowiska
    > postojowe są przeznaczone do wyłącznego użytkowania przez "właścicieli".

    Nie namieszałeś trochę przypadkiem?
    We wspólnocie właśnie jest dość sztywno ustawione, że za część wspólną
    płacą własciciele wg udziałów. Czyli np. za windę - wg m2 (prawie).
    Podobnie za suszarnie (a zwłaszcza ich ogrzewanie).
    Za parking już musi być uchwała o zmianie przeznaczenia części wspólnej
    (z wyznaczeniem boksów) i że na wynajem. Wtedy najemca może sobie
    powiesić kłódkę. Tak samo suszarnia może stać się mieszkaniem, z którego
    Wspólnota będzie czerpać przychód, z którego rozmaite Szczurki urwą swój
    haracz.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 24. Data: 2014-01-28 08:28:01
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > Niesłusznie, bo przepis jest głupi.
    > Na początek ten z UoWL :)
    > Zwracam uwagę, że zarówno w przepisach ogólnych (w KC) *jak i* w UoWL,
    > ale już tylko dla lokali użytkowych (!) zasadą jest, że uzasadnione
    > koszty generowane przez użytkownika płaci ten użytkownik.

    Z tym generowaniem bądź nie też nie jest takie proste, bo zazwyczaj na
    ostatnim piętrze wieżowców są pralnie/suszarnie, czasami tam robione są
    zebrania lokatorskie, więc to nie do końca takie jednoznaczne, że nie
    korzystają, mogą korzystać w inny sposób niż dojazd do mieszkania.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 25. Data: 2014-01-28 09:44:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Jan 2014, Shrek wrote:

    > Tylko nie wspominaj o ile się wzbogaciłeś dzięki temu, że nie latasz do pracy
    > śmigłowcem.

    Że tak spytam: "a co, Ty nie możesz latać?"
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2014-01-28 09:48:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Jan 2014, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Z tym generowaniem bądź nie też nie jest takie proste, bo zazwyczaj na
    > ostatnim piętrze wieżowców są pralnie/suszarnie,

    Racja (o ile są).
    Podobnie jak z argumentem o "utrzymaniu" (znaczy że są jakieś
    koszty nie wynikłe z eksploatacji).
    Co nie zmienia faktu, że wg zasad ogólnych, całkiem zdroworozsądkowo,
    można (i należy) te koszty zróżnicować, choćby ze względu na koszt
    wykluczający pomiary miało to być zróżnicowanie ryczałtowe.

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2014-01-28 10:52:28
    Od: Wiesiaczek <W...@c...pl>

    W dniu 28.01.2014 08:28, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > zebrania lokatorskie, więc to nie do końca takie jednoznaczne, że nie
    > korzystają, mogą korzystać w inny sposób niż dojazd do mieszkania.

    Trzeba zrobić windy na żetony! :)

    Swoją drogą, takie myślenie, żeby każdemu wszystko wyliczyć jest chore.
    Pamiętacie czasy, gdy ogrzewanie, śmieci, woda etc. były płacone w
    czynszu ryczałtem?
    Każdy korzystał według potrzeb i było ok.
    Potem wprowadzono liczniki, podzielniki etc. i teraz mam pytanie:
    Kto na tym zarobił i czy Wasze rachunki zmalały?
    Pomijam "wygodę" i koszt odczytywania i raportowania wyników pomiarów :)

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 28. Data: 2014-01-28 10:58:53
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-01-28 10:52, Wiesiaczek pisze:

> [...]
    > Kto na tym zarobił i czy Wasze rachunki zmalały?
    > Pomijam "wygodę" i koszt odczytywania i raportowania wyników pomiarów :)

    Przy wodzie - niektórzy mieli szansę na obniżenie kosztów, bo są
    liczniki, przy podzielnikach, zysk mógł być przypadkowy, bo niestety
    podzielnik mirzy coś, ale to ma się nijak do zużycia, więc oszczędności
    mogą być wątpliwe. Na szczęście w bloku w którym mieszkam osoby chodzące
    na zebrania są na tyle rozumne, żeby nie godzić się na podzielniki, a
    wszędzie tam, gdzie są podzielniki ze znanych mi miejsc ludzie mają
    zimno (bo oszczędzają), a dodatkowo płacą często więcej niż ja....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 29. Data: 2014-01-28 11:07:51
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 28.01.2014 10:52, Wiesiaczek wrote:

> [...]
    > czynszu ryczałtem?
    > Każdy korzystał według potrzeb i było ok.
    > Potem wprowadzono liczniki, podzielniki etc. i teraz mam pytanie:

    Fiskus.

    Wiecej durnej roboty, wiecej podatkow.

    I od razu wiadomo kto sie wzbogaca nie jezdzac winda.

    Partery dla milionerow.

  • 30. Data: 2014-01-28 16:49:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-28 09:44, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Że tak spytam: "a co, Ty nie możesz latać?"
    > ;)

    Spadaj - jutro idę się do US tłumaczyć - nie jestem w nastroju do
    głupich żartów.

    Zresztą nie mogę - nad centrum jest zakaz lotów, co niestety prowadzi do
    wniosku, że nie tylko heli, ale końcówkę taksówką - większe wzbogacenie;)

    Shrek.