  • 31. Data: 2004-01-26 20:51:58
    Temat: Re: niesciagalne wierzytelnosci a vat
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2004, daanuta wrote:

    >+ > Możesz nie sugerować mi rzeczy których nie cytowałem ? ;)
    >+ >
    >+ chcialam ci narzucic pewien tok myslenia :-)

    A ja się nie dałem :)
    [...]
    >+ skoro kontrahent nie wywiazal sie z warunkow umowy, tym samym ja zerwal
    >+ gdyby tak wniesc pozew do sadu o unieważnienie tej umowy, tym samym zmusic
    >+ kontrahenta do przyjecia f-ry korygujacej

    Bez znaczenia, IMHO.

    >+ zakladajac ze wyrok bedzie pomyslny, mozna uznac umowe (transakcje) za
    >+ niebyla i...vat do przodu

    Nieprawda. Czemu chcesz zaprzeczyć, że usługę wykonałaś ??
    VAT nie jest "za umowę" ! VAT jest *ZA USŁUGĘ* !
    A w odróżnieniu od "wydania towaru" - to "wykonania
    usługi" nie da się cofnąć.

    Przecież w myśl VAT modulo .pl - jeśli komuś wykopiesz rów
    to musisz odprowadzić od tego VAT.
    A jak się okaże że on cię wcale o to nie prosił :> i teraz
    masz (nieważne czy wyrokiem czy nie) zasypać ów rów, to
    jak go już zasypiesz - od zasypania należy się osobny VAT... :>
    A ty byś zamiast zapłacić drugi raz chciała z powrotem :)

    Trzeba by było wykazać że usługi NIE BYŁO.
    Z konsekwencjami karnymi za fałszowanie dokumentów, popieranie
    podziemia gospodarczego i próbę obniżenia podatków u kontrahenta
    ("za udostępnienie kosztów").
    Heh... nie masz lepszych pomysłów ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 32. Data: 2004-01-26 21:05:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2004, daanuta wrote:

    >+ dziekuje wszystkim, ktorzy zabrali glos w dyskusji
    >+ a oto wnioski jakie udalo sie wysiagnac z tej rozmowy:
    >+ w przypadku sprzedazy towaru i braku zaplaty, vat wydaje sie byc do
    >+ uratowania

    Nie tak hop.
    Trzeba ODZYSKAĆ TOWAR ! Tylko wtedy możesz wystawić fakturę
    korygującą. I do tego kontrahent musi ci ją podpisać :>

    >+ w przypadku sprzedazy uslug, znikome szanse
    >+ aczkolwiek moznaby odzyskac material (jesli byl) ujety w wartosci uslugi, co
    >+ daloby podstawe f-ry korygujacej

    J.w. Musisz:
    1. odzyskać owe "materiały" (zadrukowane kartki na przykład :])
    2. uzyskać potwierdzenie zwrotu
    [...]
    >+ zycze wszystkim aby prawo bylo bardziej sprawiedliwe

    A to wzajem, wzajem.
    Chyba już pisałem iż tacy co uważają istniejacy stan rzeczy za
    "sprawiedliwy" są, i to bynajmniej nie wyglądają na posłów ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)