  • 11. Data: 2003-09-04 18:27:04
    Temat: Re: nowy Płatnik
    Od: Tomek <m...@p...onet.BLABLA.pl>

    > oj, nie jesteś na bieżaco z przepisami ZUS....
    Hmm poczytałem dokładniej i... masz rację. Jak widać słyszałem, że
    dzwonią (czyli, że od kwietnia nie trzeba już wysyłać co miesiąc), ale
    nie wiedziałem, w którym kościele (zmiana podstawy NIE zobowiazuje to do
    skladania DRA).

    Dzięki za podpowiedź :-)
    Tomek

  • 12. Data: 2003-09-04 18:50:28
    Od: Tomek <m...@p...onet.BLABLA.pl>

    > oj, nie jesteś na bieżaco z przepisami ZUS....
    Jeszcze o jedną rzecz zapytam, bo przeglądając grupy natknąłem się na 3
    rady dotyczące numerowania przelewów:

    200303 01 - ostatnio składany miesiąc (ale to brzydko brzmi) z numerem
    deklaracji 01
    200308 01 - bieżący miesiąc z numerem deklaracji 01
    200308 00 - bieżący miesiąc z numerem deklaracji 00

    Który z nich jest prawidłowy?
    Tomek

  • 13. Data: 2003-09-04 19:59:40
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

    1.Napisali że biura rachunkowe powinny instalowac baze SQL
    2. Dali za darmo motor bazy danych

    i tak

    a) Na nt 4.0-server setup.exe w ogole nie odpala sie (lub konczy dzialanie
    bez zadnego komunikatu)
    b) na win 2000 profesional zainstalowal sie dobrze i z koncowki win98 udalo
    sie podlaczyc do bazy
    c) na innym win 2000 prof. tez zainstalowal sie poprawnie ale nie udalo mi
    sie podlaczyc do bazy z zadnego innego komputera
    d) na milemium i win98 instaluje sie po podaniu urzytkownika 'sa' ale nie ma
    zadnego sposobu aby sie do bazy podlaczyc z innego komputera.
    e) motor jest darmowy, i gdyby dzialal wszystko byloby ok, bo brak jest
    jaichkolwiek narzedzi do ustawiania bazy (wszystko ma sie ustawiac samo) ,
    ale jak nie dziala, tak jak u mnie, to nie ma sposobu czegokolwiek ustawic,
    trzeba korzystac z mdb - i to jest przerazajace.

    (nie musze mowic ze infolinia nie zna tego problemu)

    Atomek

  • 14. Data: 2003-09-04 20:24:58
    Od: "PawełJ" <p...@p...onet.pl>

    > (nie musze mowic ze infolinia nie zna tego problemu)
    Za pare dni pozna....... Jak ludzie zaczną instalować. Za parę miesięcy będą
    znali rozwiązanie.
    A mi się udało wysłać dokumenty i odebrać potwierdzenie. Tylko ciekawie
    todziała. Wcisnąłem wyślij (ustawione na www.warszawa...). Po 40 min. dałem
    spokój bo mnie już drażniły te fruwające listki. Wyszedłem z programu i
    wszedłem jeszcze raz. Dałem wyślij i poszło od razu. Dałem mu żeby ściągnął
    potwierdzenie. I tak jak przy wysyłce 20 min czekania i ciągle te
    latające... Wyszedłem z programu i wszedłem jeszcze raz. Odebrał od razu. Na
    potwierdzeniu drukuje nazwisko wysyłającego. Trochę źle, bo ja nie
    powinienem wysyłać tych dokumentów.
    Mój system to win 98 se. Zainstalowałem serwer SQL.
    No i teraz napiszę co mi się spodobało.
    1) Na drukach rcx nie ma "trójwymiarowego hologramu" tego czarnego na dole.
    2) Listy crl pobrał i zainstalował samodzielnie.
    3) Sam proces wysyłki uproszczony (pomijając wchodzenie i wychodzenie z
    systemu)
    4) zablokowane dane wysłane - brak możliwości zmiany

  • 15. Data: 2003-09-05 06:32:00
    Od: zoil <p...@1...0.0.1>

    On Thu, 04 Sep 2003 20:50:28 +0200, Tomek wrote in nessage
    <4g18jb.ie5.ln@serwerek>:

> [...]
    >deklaracji 01
    >200308 01 - bieżący miesiąc z numerem deklaracji 01
    >200308 00 - bieżący miesiąc z numerem deklaracji 00

    200308 01 (jeśli składki za sierpień 2003):
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/0827.htm

  • 16. Data: 2003-09-05 12:40:52
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 4 Sep 2003 20:10:26 +0200, w <bj7v6n$87e$1@korweta.task.gda.pl>, "Dariusz
    Stefan" <s...@S...post.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik "Tomek" <m...@p...onet.BLABLA.pl> napisał w wiadomości

    > oj, nie jesteś na bieżaco z przepisami ZUS....

    A co, teraz nie trzeba składać raz na kwartał ?

  • 17. Data: 2003-09-05 15:11:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Sep 2003, Radosław Popławski wrote:

> [...]
    >+ > oj, nie jesteś na bieżaco z przepisami ZUS....
    >+
    >+ A co, teraz nie trzeba składać raz na kwartał ?

    AFAIK nie: nie wiem czy *zawsze* nie trzeba, a konkretnie
    - jeśli ktoś płaci składkę nieminimalną ale bliską granicy
    i następuje "przejście" (podwyższenie) na wartość minimalną.
    Możliwy jest jeszcze drugi wątpliwy przypadek: jeśli ktoś
    płaci od tak dużej podstawy że obniżenie "średniej krajowej"
    spowoduje przymusowe obniżenie składki ;> !
    W innych przypadkach - ZUS twierdzi że da sobie radę; jak
    będzie dowiemy się za czas jakiś :]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (...któremu pani doradzca podatkolog powiedziała: "wie
    Pan, chyba bezpieczniej składać..." i pewnie ma rację :>)

  • 18. Data: 2003-10-12 22:46:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Sep 2003, Tomek wrote:

> [...]
    >+ deklaracji 01
    >+ 200308 01 - bieżący miesiąc z numerem deklaracji 01

    AFAIK powyższe :)

    >+ 200308 00 - bieżący miesiąc z numerem deklaracji 00

    Tak było, ale krótko. Zdaje się że stwierdzono że szanowne
    oprogramowanie sobie nie radzi i zmieniono przepisy :>,
    wyszło rozporządzenie że pomimo braku deklaracji ma być "01".

    pozdrowienia, Gotfryd
    (czekający czy go ZUSolodzy skrzyczą ;))

  • 19. Data: 2003-10-14 06:58:17
    Od: Tomek <m...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-10-13 00:46, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (czekający czy go ZUSolodzy skrzyczą ;))

    Nie skrzyczą ;-)
    Przedpiszca już podał link do odpowiedniego rozporządzenia:
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/0827.htm

    No chyba, że coś się od 14 maja 2003 r zmieniło ;-)
    Tomek