  • 1. Data: 2006-02-26 00:02:02
    Temat: amortyzacja -> kpir
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Witam,
    Czy odpisy amortyzacyjne mozna wpisywac do kpir z opoznieniem ?
    (tzn. np. nie wpisywac przez kilka miesiecy, a dopiero pozniej
    naraz kilka?) (zalezy mi na wykazaniu wyzszego dochodu w picie,
    dla zwiekszenia 'zdolnosci kredytowej').
    a.

  • 2. Data: 2006-02-26 00:24:39
    Temat: Re: amortyzacja -> kpir
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > naraz kilka?) (zalezy mi na wykazaniu wyzszego dochodu w picie,
    > dla zwiekszenia 'zdolnosci kredytowej').

    Ja to praktykowalem. Kontroli z dochodowego nie mialem, a kontrola vat
    (ktora mialem) sie tym nie interesowala, bo niby dlaczego. :-)

    Tylko przypadkiem nie zmieniaj amortyzacji na roczna z miesiecznej, w
    czasie jej trwania, bo tak jest na pewno nieprawidlowo. Amortyzacje
    nadal miej miesieczna, tylko wpisz te kwoty jakims dowodem zbiorczym,
    kiedy juz bedziesz chcial. Ogolnie koszt mozesz wpisac w dowolnym
    momencie roku, nie wiem na ile ostre wyjatki sa w kwestii amortyzacji.

    Nie jestem teoretykiem, jestem praktykiem, wiec poczekaj na
    interpretacje ludzi bardziej kompetentnyych. :-)

    marekz

  • 3. Data: 2006-02-26 12:52:20
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    MarekZ <m...@w...irc.pl> wrote:

    > Tylko przypadkiem nie zmieniaj amortyzacji na roczna z miesiecznej, w
    > czasie jej trwania, bo tak jest na pewno nieprawidlowo.

    To oczywiste. Dzieki za odpowiedz. Wlasnie myslalem o jednym DW w polowie
    roku z wpisami np. od poczatku roku.

    pozdrowienia
    a.

  • 4. Data: 2006-02-28 10:39:37
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Zgodnie z art.22h ust.4 podatnicy mogą dokonywać odpisów amortyzacyjnych w
    równych ratach co miesiąc albo w równych ratach co kwartał, albo jednorazowo
    na koniec roku podatkowego.
    Graszka

  • 5. Data: 2006-03-02 22:55:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Feb 2006, Wemif wrote:

    > Wlasnie myslalem o jednym DW

    Mnie intryguje powód wystawiania DW.
    IMO dowodem ksiegowym jest numer pozycji w EST...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-03-03 13:36:23
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    > Mnie intryguje pow?d wystawiania DW.
    > IMO dowodem ksiegowym jest numer pozycji w EST...

    Nie wiem jak byc powinno, ale Mala Ksiegowosc RZ z odpisow
    amortyzacyjnych generuje wlasnie DW i dopiero je sie ksieguje.

    a.

  • 7. Data: 2006-03-03 13:38:25
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@s...com.pl> napisal(a):

    > Mnie intryguje powód wystawiania DW.
    > IMO dowodem ksiegowym jest numer pozycji w EST...

    Numer nie jest żadnym dowodem księgowym, podobnie jak data nie jest
    dniem a cena telewizorem. :)
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 8. Data: 2006-04-14 16:34:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Mar 2006, Samotnik wrote:

    > Numer nie jest żadnym dowodem księgowym, podobnie jak data nie jest
    > dniem a cena telewizorem. :)

    Przyjęto!
    Dowodem ksiegowym jest pozycja EST, "oznaczona numerem albo w inny
    sposób" jak chce rozporządzenie ds. KPiR :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)