  • 1. Data: 2007-07-25 11:30:15
    Temat: paragon zagraniczny
    Od: "Bea" <b...@N...gazeta.pl>

    Witam!

    Szef wybrał sie do Londynu i przywiozl mi paragony z marketu (programy,
    ksiazki itp.) - wiec nie "materialy pomocnicze" ani "paliwo".
    Sa oczywiscie w funtach.
    Czy taki paragon to wystarczajacy "dowod ksiegowy" do wpisania w KPiR?
    Oczywiscie po przeliczeniu kursow.
    Czy mozna lub trzeba z tego zrobic "dowod wewnetrzny".

    Pozdrawiam!

    Bea

  • 2. Data: 2007-07-25 11:39:23
    Temat: Re: paragon zagraniczny
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 25 Jul 2007 11:30:15 +0000, Bea napisał(a):

> [...]
    > Oczywiscie po przeliczeniu kursow.
    > Czy mozna lub trzeba z tego zrobic "dowod wewnetrzny".

    A co jest na tym paragonie?
    Obawiam się, że jeśli nie ma tam nazw i adresów sprzedawcy i waszrej, to
    nijak nie da się z tego zrobić dowodu księgowego i nie pomoże żaden dowód
    wewnętrzny.

  • 3. Data: 2007-07-25 12:46:42
    Od: "Bea" <b...@g...pl>

    To jest normalny paragon z kasy fiskalnej, jak dostajesz np. w Media Markcie
    czy realu.
    Jest sprzedawca, nie ma naszych danych.
    Jest towar ilość sztuk, za ile itd.

    Pozdrawiam!

    Bea

  • 4. Data: 2007-07-25 17:40:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Jul 2007, Bea wrote:

    > Witam!
    >
    > Szef wybrał sie do Londynu i przywiozl mi paragony z marketu (programy,
    > ksiazki itp.) - wiec nie "materialy pomocnicze" ani "paliwo".

    A takie "programy i książki" nie są "pomocnicze"?

    Inna sprawa, że mógł wziąć f-rę (pewnie by się zdziwili :))

    > Sa oczywiscie w funtach.
    > Czy taki paragon to wystarczajacy "dowod ksiegowy" do wpisania w KPiR?
    > Oczywiscie po przeliczeniu kursow.
    > Czy mozna lub trzeba z tego zrobic "dowod wewnetrzny".

    *Jeśli* bym się odważył coś takiego wpisać, to przy założeniu że w razie
    czego twardo będzie twierdził że książki są "materiałem pomocniczym"
    i wystawiłbym DW.
    Dla krajowych zakupów i drobnych kwot czasami tak robię - ale zaznaczam,
    są to drobne kwoty (max kilkanaście zł).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-07-26 12:45:34
    Od: "Bea" <b...@g...pl>

    > A takie "programy i książki" nie są "pomocnicze"?
    >
    > Inna sprawa, że mógł wziąć f-rę (pewnie by się zdziwili :))

    Fakture wziac pewnie mogl tylko mu do glowy to nie przyszlo ;)

> [...]
    > Dla krajowych zakupów i drobnych kwot czasami tak robię - ale zaznaczam,
    > są to drobne kwoty (max kilkanaście zł).

    Dzieki. Zastanowie sie nad tym moze sie da wcisnac w pomocnicze :) w tym
    problem ze to nie kilka zlotych ......

    Potwierdzily sie moje obawy :) Ale mialam jeszcze cicha nadzieje
    ze "zagraniczne" to moze ulgowo mozna potraktowac "jako dowód poniesienia
    kosztu".
    Dzieki za porady.

    Pozdrawiam!

    Bea