  • 1. Data: 2005-01-13 10:15:43
    Temat: po raz pierwszy zatrudniony
    Od: "Kudlaty" <c...@i...pl>

    witam,
    mam pytanie (gdzies bylo ale znalezc nie moge)

    gdzie znalezc przepisy dotyczace takiej sytuacji:
    chce zatrudnic osobe dla ktorej bylaby to pierwsza praca. Z tego co gdzies
    wyczytalem to moge ja zatrudnic na caly etat a wyplacac 80% wynagrodzenia
    (najnizszego) przez pierwszy rok, 90% przez drugi.

    a czy jesli ta osoba byla zarejestrowana jako bezrobotna i oddelegowana do
    pewnej firmy (w formie stazu czy czegos takiego finansowanego z pieniedzy
    unijnych,wyplacanych przez Urzad Pracy - 3 miesiace) to tez mozna zastosowac
    powyzsza "metode"???
    i gdzie i jak moge sprawdzic czy dana osoba czasem nie "zapomniala" o swych
    legalnych pracach??

    dzieki z gory

  • 2. Data: 2005-01-13 14:41:13
    Temat: Re: po raz pierwszy zatrudniony
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Kudlaty <c...@i...pl>
    wystukał[a]:
    > chce zatrudnic osobe dla ktorej bylaby to pierwsza praca. Z tego co
    > gdzies wyczytalem to moge ja zatrudnic na caly etat a wyplacac 80%
    > wynagrodzenia (najnizszego) przez pierwszy rok, 90% przez drugi.

    zgadza się

> [...]
    > finansowanego z pieniedzy unijnych,wyplacanych przez Urzad Pracy - 3
    > miesiace) to tez mozna zastosowac powyzsza "metode"???

    chyba nie, jeżeli jest to staż to UP płaci danej osobie - tyle ile
    wynosi zasiłek dla bezrobotnych tj. 504 zł brutto (ok 450 na rękę).
    Wtedy ty nic nie dopłacasz, ani złotówki nie możesz dołożyć (nawet jak
    chcesz, nawet np. na umowę zlecenia), bo wtedy taka osoba będzie musiała
    sie wyrejestrować z UP i straci ten staż. Aha, zusow tez nie placisz.

    > i gdzie i jak moge sprawdzic czy dana osoba czasem nie "zapomniala"
    > o swych legalnych pracach??

    tego chyba nie da się sprawdzić, ale jeżeli bierzesz taką osobę w ramach
    stażu to niech tym się już UP martwi.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-01-13 16:43:30
    Od: charlie_partana <c...@p...onet.pl>

    Witaj Kudlaty,
    W Twoim liście datowanym 13 stycznia 2005 (11:15:43) można przeczytać:

    > Z tego co gdzies
    > wyczytalem to moge ja zatrudnic na caly etat a wyplacac 80% wynagrodzenia
    > (najnizszego) przez pierwszy rok, 90% przez drugi.

    Może nie na temat, ale nie moge sie powstrzymać. Najniższa krajowa to
    ile wychodzi na rękę??? coś koło 600 zł. Zabieranie komuś z tej
    mizernej kwoty jeszcze 10 czy 20 procent to lekka przesada. i nie
    mówię tu o prawie które na to zezwala a o zwykłej ludzkiej
    przyzwoitości...
    --
    Pozdrowienia,
    charlie_partana mailto:c...@p...onet.pl

  • 4. Data: 2005-01-14 10:47:58
    Od: "Kudlaty" <c...@i...pl>

    nie chodzi o "oskubanie" pracownika, bo do nich szacunek mam i wiem jak to
    jest jak sie zaczyna,tylko o nizsze (jak najnizsze) daniny na panstwo