  • 11. Data: 2007-06-22 06:10:33
    Temat: Re: poczta polska, pokwitowanie
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0706220036420.416@athlon64...

    > Czy jakaś kontrola miała okazję skomentować takie wpisy? :)
    > Pytam z ciekawości, bo w myśl tezy "zbędny DW nie jest przestępstwem"
    > w zasadzie trudno się czepiać.
    > Ale skoro rozp. o KPiR wymienia *wprost* "dowody opłat bankowych
    > i pocztowych" jako dowody księgowe, można taki DW porównać do DW
    > wystawionego np. do faktury :)

    U mnie jescze kontroli nie bylo, ale robie tak jak robi tesc u siebie, mial
    juz niejedna kontrole i bylo ok, dlatego przyjelam ten sam sposob, bo majac
    takich pokwitowan w miesiacu z 20, a czasem wiecej to szkoda czasu na
    wpisywanie kazdego pokwitowania z osobna.

    --
    pozdr,
    ewka

  • 12. Data: 2007-06-22 08:29:25
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Acz sprawę może skomplikować uznawanie istnienia refaktury.

    Moze ;)

  • 13. Data: 2007-06-22 10:48:34
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 22-06-2007 o 00:38:45 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Ale skoro rozp. o KPiR wymienia *wprost* "dowody opłat bankowych
    > i pocztowych" jako dowody księgowe, można taki DW porównać do DW

    "wpisów dokonuje się na podstawie" - a nie "wpisów dokonuje się
    *bezpośrednio* na podstawie"
    - czyli zbiorczy DW będący "na podstawie" powoduje że wpis też jest "na
    podstawie",
    tyle że pośrednio :)

  • 14. Data: 2007-06-22 11:28:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Jun 2007, t...@o...pl wrote:

    > "wpisów dokonuje się na podstawie" - a nie "wpisów dokonuje się
    > *bezpośrednio* na podstawie"

    1. Nie bez kozery wspominałem, że to tak samo jakby do faktury
    VAT wystawić DW, jak Cię nie dziwi to przyjmuję do wiadomości ;)

    2. cytuję:

    +++
    § 14.
    1. Na udokumentowanie zapisów w księdze, dotyczšcych niektórych
    kosztów (wydatków), mogš być sporzšdzone dokumenty [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    (dowody wewnętrzne) [...]
    2. Dowody, o których mowa w ust. 1, mogš dotyczyć
    wyłšcznie:
    ^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^
    [...tu dłuuuuuuga lista, na której NIE MA dowodów opłat
    bankowych i pocztowych...]
    ---

    > - czyli zbiorczy DW będący "na podstawie" powoduje że wpis też
    > jest "na podstawie", tyle że pośrednio :)

    Ale DW jest niezgodny z rozporządzeniem j.w.!

    Zauważ - rozporządzenie wyraźnie ogranicza listę dopuszczalnych
    sytuacji wystawiania DW na koszty, nie na przychody, "listy"
    to możemy sobie robić w stylu "lista dzisiejszych faktur" (i tę
    listę ujmować w pozycji "przychody" w KPiR), dla kosztów jest
    ograniczenie.
    Z góry zastrzegam, że z zasady "przepis wyższego rzędu uchyla
    przepis niższego rzędu" owo ograniczenie nie może mieć zastosowania
    tam, gdzie *ustawa* pozwala na ujecie w koszty a *nie ma*
    innego (niż DW) dokumentu na którym byłby wykazany koszt,
    przykładem są różnice kursowe.

    Ale jeśli taki dokument istnieje, czyli w przypadku:
    - opłaty pocztowej - jej dowód
    - raty amortyzacyjnej - numer pozycji w ESToWNiP (spełnia
    wymogi par 12!)
    ...itp,
    to IMO należy stosować się do ograniczenia w rozporządzeniu
    i "pisać wprost", bez zbędnego (i "nierozporządzeniowego") DW.

    Zaznaczam, że przyznaję iż 20 "świstków z poczty" może być pewnym
    problemem :) i *prawdopodobnie* nikt się nie przyczepi, a jakby
    nawet to skończy się na dokonaniu korekty sposobu wpisywania
    (nie wartości) w KPiR.
    Znaczy bynajmniej NIE sugeruję, żeby takie "zbędne DW" były jakoś
    mocno kryminogenne :]
    Niemniej co minister napisał to napisał i nie mam na to wpływu :|

    Problem "stosu świchów" rozwiązałem kiedyś (rzadko mam wiele
    dowodów z poczty) tak, że spiąłem kilka takich dowodów wpłat
    na jednym karteluszku, ale "potraktowałem" AFAIR jednak osobnymi
    wpisami.

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 15. Data: 2007-06-22 11:54:37
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0706221313190.3604@athlon64...

> [...]
    > problemem :) i *prawdopodobnie* nikt się nie przyczepi, a jakby
    > nawet to skończy się na dokonaniu korekty sposobu wpisywania

    No i wlasnie w tym rzecz, jak tu sie stosowac do tego co nam odgornie
    minister napisal, tymbardziej ze jak do tej pory nikt sie nie przyczepil
    skoro mozna sobie ulatwic ;)

    Fakt moze i nie bylby to problem, zeby codziennie czy tez prawie codziennie
    (bo tyle tych swistkow) wpisywac to w KPiR, ale poki sie nikt nie czepia to
    latwiej to zrobic jednorazowo, a skupic sie na powazniejszych sprawach.

    --
    pozdr,
    ewka