  • Data: 2007-09-20 13:23:22
    Temat: podatek dochodowy za pracownika
    Od: "Kuba" <q...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Od sierpnia jestem pierwszy raz pracowdawcą, zatrudniam pracownika na umowę
    o pracę na 1/2 etatu za 800 zł brutto
    Po odliczeniu jego części zusu 186,37 zł wychodzi podatek - 8 zł
    liczę to tak
    800 - 186,37 = 613,63
    613,63 - kwota wolna 572,54 = 41,09
    41,09 x 19% = 7,8 czyli wychodzi 8 zł zaliczki na podatek
    to jest z pewnością dobrze, ale mam problem, jakto jest z odliczeniem przez
    pracownika kwoty na dojazdy do pracy?
    odlicza się od przychodu jakąś domyślną kwotę miesięcznie czy dokładnie taką
    jaką pracownik wydaje na kartę miesięczną , potrzeba na to fakturę itp ?
    czy w moim przypadku wyjdzie w ogóle podatek za pracownika ?
    i jeszcze jedno w jaki sposób mam wpłacić ta zaliczkę za pracownika do US ,
    przez moje konto w mBanku ( nie ma tam tytułu przelewu ) żeby US wiedział że
    to za podatek pracownika ?
    pozdrawiam i dzięki za konkretne odpowiedzi
    Kuba