  • 11. Data: 2015-03-23 17:18:56
    Temat: Re: podatki za umowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Mar 2015, Podatnik wrote:

    > Wojciech Bancer napisał:
    >> http://ksiegowosc.infor.pl/podatki/podatki-osobiste/
    pit/295289,Umowy-zlecenia-do-200-zl-opodatkowanie-ry
    czaltem-18-PIT.html

    > Z podanego linku widzę że przepis jest świeży i obowiązuje dopiero od 2011r,
    > ale nic tam nie ma o b raku obowiązku rozliczenia z US.

    Bo to działa na odwrót - aby istniał taki obowiązek, musiałby być
    nakazany przepisem. Nie jest.

    > Chcesz powiedzieć że pracodawca od takiej umowy płaci podatek,

    Tak.

    > ale nie ma obowiązku tego dokumentować

    Ma obowiązek.
    Skąd pomysł że nie ma?
    Nie ma obowiązku wysyłać info do zleceniobiorców i wykonawców!

    > a ja nie mam obowiązku tego wykazywać w PIT?

    Tak właśnie - nie masz obowiązku.

    > Jak się US spyta skąd miałem an samochód to powiem ze miałem kilkaset umów
    > poniżej 200zł:)

    I wtedy przejdzie się po papiery do tych zamawiających i zleceniodawców
    których wskażesz. *KTOŚ* za to beknie.

    > Aż dziw bierze że pracodawcy się jeszcze nie wycwanili i nie podpisują takich
    > umów zamiast śmieciówek:)

    Zależy od definicji "śmieciówki".
    Jak jest to 200zł "dorobienia" przez bezrobotnego to pewnie ujdzie
    w tłoku (i pewnie są tacy).
    Jak miałby to być "zamiennik pensji" w wysokości średnia krajowa++, to
    zabawa stałaby się "zagrożona kratkami".

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2015-03-23 17:27:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Nic mi się nie pomerdało, bo pierwsze słysze żebym płacił podatek komuś kto
    > mi wstawił okna.

    A ile razy, *występując jako firma*, powierzałeś komuś kto *występując
    jako osoba nie prowadząca DG* wstawiał Ci okna?

    Bo tak się dziwnie składa, że "grupowicz dostaje odpowiedź na to o co
    pytał a nie to o czym myślał" - sorry, ale "odpowiedź ogólna" zaczęłaby
    przypominać (grubością wydruku) ustawy, o które jest oparta, z setką
    zróżnicowań i wyjątków.

    > Czyli nowa luka na ukrywanie lewych dochodów?

    Nie, bo to jest "sprawdzalne z obu stron".
    <OT>
    To jest cios podatkowy w "drobne umowy", przez co (drobne) umowy
    z realnymi kosztami stają się zwyczajnie nieopłacalne.
    Nie wiem kto to wymyślił.
    Jak chcieli zrobić dobrze podatnikom, to mogli zapisać "podatnik
    może" i już.
    Zupełny brak pomyślunku u rządzących, aby zauważyć ze zakaz
    odliczania kosztów może się przekładać na "zakaz zarabiania"
    jest chyba khem... standardowy.
    No chyba że wynika z mocnego przekonania że po 200zł nie
    warto się schylać. Ale kwoty minimalnych świadczeń
    i zasiłków powinny dać w tej materii do myślenia.
    </OT>

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2015-03-24 22:55:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik pracownik k...@w...pl ...

    > Pracowałem kilka dni w pewnej firmie, straszne cwaniaki i krętacze,
    > tak więc umowę zawarli dopiero po zakończeniu pracy, była to umowa z
    > tytułem umowy o dzieło, oczywiście to fikcja bo wykonywałem tą samą
    > pracę co pracownicy na umowach.

    To akurat nie implikuje fikcyjnosci rodzaju umowy...