  • 11. Data: 2008-11-27 22:39:11
    Temat: Re: podpis elektroniczny
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 27 listopad 2008 23:34
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0811272328190.3480@quad>):

    > Oj, to było oczywiste od początku podpisu elektronicznego.

    Wiadomo, jak Filipińczyk ustawę podpisał, to myśleli, że się ludzie na to
    rzucą. Nie sprzedawało się zupełnie, to dali obowiązkowy zakup... Teraz
    tylko czekamy na koszmar nadużyć.

    --
    Tristan

  • 12. Data: 2008-12-04 08:16:00
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 27 Nov 2008 09:37:56 +0100, Majka napisał(a):

    > Pewnie ntg. ale moze ktos podpowie.
    > Skonczyl mi sie klucz prywatny w platniku i
    > potrzebuje jakiejs dobrej firmy ktora sprzeda ustrojstwo do podpisu
    > elektronicznego.
    > najlepiej bezstresowo przez net i bez prob wyludzenia kasy.

    Bez wychodzenia z biura ;)
    http://www.kir.com.pl/main.php?p=3990&s=47470

    > narazie znalazlam cennik z instalacja i wyszlo ze wszystko bedzie kosztowalo
    > 900 zl.

    Skąd taka horrendalna cena???
    Certyfikat na dwa lata z czytnikiem i "resztą" kosztuje ~404zł brutto.
    Bez czytnika - na dwa lata certyfikat - 343zł brutto.
    Czytnik wystarczy kupić tylko raz ... no chyba że go uszkodzisz :)
    Potem tylko odnowienie certyfikatu.

    A jaj mam inne pytanko związane z kwalifikowanymi certyfikatami:
    - jak skorzystać z dobrodziejstwa CRU przy kwalifikowanym certyfikacie i
    bez ważnego certyfikatu "dyskietkowego ZUSowskiego"?