  • 151. Data: 2014-03-20 23:56:02
    Temat: Re: powstać ma Rada ds. Unikania Opodatkowania
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.03.2014 23:40, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2014-03-20, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie politycy i urzędnicy. Wyborcy nie chcą oszczędności, które
    > miałyby się na nich jakkolwiek odbić. To przede wszystkim.
    > Problem w tym, że to tak naprawdę jedyne miejsce gdzie można
    > poczynić realne, a nie kosmetyczne oszczędności.

    Znaczy nalezy obnizyc pensje.

    Dobrze zrozumialem?

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 152. Data: 2014-03-20 23:56:18
    Od: ikka <i...@n...pl>

    On 03/20/2014 11:40 PM, Wojciech Bancer wrote:
> [...]
    > Problem w tym, że to tak naprawdę jedyne miejsce gdzie można
    > poczynić realne, a nie kosmetyczne oszczędności.

    społeczeństwo może faktycznie nie przełknąć tej gorzkiej pigułki pod
    tytułem: wy zaciskacie pasa a my dalej jedziemy po całości.

    Obetnijmy na początek liczbę urzędników, limuzyn i takich tam drobnych
    przyjemności elity, zlikwidujmy senat i finansowanie partii, przestańmy
    finansować kościół,
    tak, na dobry początek, dla poprawienia nastrojów społecznych, uprośćmy
    system podatkowy (co przyczyni się do jego uszczelnienia) i zobaczmy co
    będzie
    :)

    jako że przykład idzie z góry - potem zajmiemy się przywilejami
    zwykłych ludków.
    jeszcze kilka rzeczy zostanie do zrobienia, ale jak dokonamy tego, to
    znaczy, że wszystko się da.

    rozsądny kompromis?
    ;)

  • 153. Data: 2014-03-20 23:57:27
    Od: "A. Filip" <a...@x...wp.pl>

    hikikomorisan <h...@a...pl> pisze:

    > Oderwany jestes od rzeczywistosci ze az zal :D

    A dlaczego sądzisz że on mówi to co (naprawdę) myśli a nie to co ma interes
    mówić? [W tłumaczeniu na język potoczny: Wciska ciemnotę *innym*]

    --
    A. Filip
    Lepszy jest koniec sprawy niż jej początek. (Przysłowie biblijne)

  • 154. Data: 2014-03-20 23:58:34
    Od: ikka <i...@n...pl>

    On 03/20/2014 11:57 PM, A. Filip wrote:

    > A dlaczego sądzisz że on mówi to co (naprawdę) myśli a nie to co ma interes
    > mówić? [W tłumaczeniu na język potoczny: Wciska ciemnotę *innym*]

    bo ciemny lud wszystko kupi....

    :)

  • 155. Data: 2014-03-21 00:00:17
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-20, ikka <i...@n...pl> wrote:

    [...]

    > I naprawdę uważasz, że 469 radnych jest Warszawie potrzebna?

    Nie wiem. Może tak, może nie. Nie mam danych by to ocenić.

    > Serio?> W '89 było 120tys. urzędników. Teraz jest ich pół miliona.
    > A mamy komputery i internet.

    Ale też i więcej obowiązków i zadań (choćby tych związanych z unią).
    Nie wiem też jak u Ciebie, ale jak dla mnie, w kontaktach które miałem
    w ostatnich latach, zarówno szybkość, sprawność, fachowość i życzliwość
    ulegała znacznej poprawie.

    > Naprawdę uważasz, że to dobrze dla tego kraju?

    W tym względzie bardziej jestem Keynesistą.

    Uważam że oszczędności w tym obrzarze nie będą jakieś wybitne. Myślę
    też, że w sektorze urzędniczym zwolnienia IMHO powinny mieć miejsce
    w czasach dużego prosperity, tak by rynek mógł wchłonąć sprawniej
    tych ludzi.

    -
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 156. Data: 2014-03-21 00:01:01
    Od: ikka <i...@n...pl>

    On 03/20/2014 11:43 PM, Wojciech Bancer wrote:

    > E tam zaraz firmy. Słabo radzące sobie cwaniaczki, a nie żadne firmy.
    > Jakoś powazniejszej firmy będącej takim tworem jeszcze nie spotkałem.

    rozumiem, że tobie dobrze jest tak jak jest i radzisz sobie. i chwała
    ci za to.
    nie rozumiem tylko dlaczego tak upierasz się, że to jest już to
    optimum, do którego dążymy

  • 157. Data: 2014-03-21 00:04:31
    Od: ikka <i...@n...pl>

    On 03/21/2014 12:00 AM, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2014-03-20, ikka <i...@n...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie wiem. Może tak, może nie. Nie mam danych by to ocenić.

    w los angeles jest 15, w londynie 25. skłaniam się ku stwierdzeniu, że
    prawie pięciuset to szaleństwo, które powinno być karane.

> [...]
    > Nie wiem też jak u Ciebie, ale jak dla mnie, w kontaktach które miałem
    > w ostatnich latach, zarówno szybkość, sprawność, fachowość i życzliwość

    tak to tylko w poznaniu :)

> [...]
    > też, że w sektorze urzędniczym zwolnienia IMHO powinny mieć miejsce
    > w czasach dużego prosperity, tak by rynek mógł wchłonąć sprawniej

    a ja twierdzę, że przyniosłoby to wymierne korzyści :)

  • 158. Data: 2014-03-21 00:06:18
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.03.2014 23:57, A. Filip wrote:

    > A dlaczego sądzisz że on mówi to co (naprawdę) myśli a nie to co ma interes
    > mówić? [W tłumaczeniu na język potoczny: Wciska ciemnotę *innym*]

    Musze cos zalozyc. Bez wzgledu na intencje - nie zgadzam sie z tym i
    obnazam wciskany kit.

    Najlepsze to te, gdzie prosi o cyfry albo sie posilkuje np. PKB.

    A potem ja te cyfry wystawiam i milknie

    13 urzedasow na 1000 obywateli?

    o w morde.

  • 159. Data: 2014-03-21 00:06:27
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-20, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > Oderwany jestes od rzeczywistosci ze az zal :D

    No dobra. Wskaż no te prężnie działające poważne firmy uciekające
    przed ZUS do UK.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 160. Data: 2014-03-21 00:10:12
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-20, ikka <i...@n...pl> wrote:

    [...]

    > rozumiem, że tobie dobrze jest tak jak jest i radzisz sobie. i chwała
    > ci za to.
    > nie rozumiem tylko dlaczego tak upierasz się, że to jest już to
    > optimum, do którego dążymy

    Nie upieram się i nigdzie nie pisałem że stan jest idealny.
    Natomiast zgodzę się, że poprzez wmawianie mi różnych rzeczy
    przez Hikiego i spółkę, można takie wrażenie odnieść.

    System można poprawiać w sposób ewolucyjny, już to pisałem.
    Niespecjalnie jestem przekonany czy czasy niepokojów gospodarczych
    są ku temu najlepsze, uważam że ograniczanie wydatków rządowych
    powinno następować w czasach prosperity, tak by rząd działał
    antycyklicznie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl