  • 21. Data: 2004-03-18 06:42:15
    Temat: Re: pozyczka na umowe + weksel (czy w umowe wspomniec o wekslu?)
    Od: b...@w...pl (Barbara)

    na nie można nic samemu pisać, dopiero możesz go wypełnić w momencie nie
    wywiązania się przez pożyczkobiorcę z umowy.

  • 22. Data: 2004-03-18 08:11:57
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Barbara napisał:

    > na nie można nic samemu pisać, dopiero możesz go wypełnić w momencie nie
    > wywiązania się przez pożyczkobiorcę z umowy.

    Przed podpisaniem też nic nie można pisać? Wystawca z tyłu pisze
    deklarację wekslową i ją podpisuje, z przodu podpisuje weksel, a potem
    wręcza pożyczkodawcy - tak też nie można?
    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 23. Data: 2004-03-18 12:23:27
    Od: b...@w...pl (Barbara)

    na wekslu wszystko pisze pożyczkobiorca, musi się on podpisać i dodatkowo
    musisz sporządzić dokument tzw. Deklarację wystawcy weksla.

  • 24. Data: 2004-03-18 12:57:41
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Barbara napisał:

    > na wekslu wszystko pisze pożyczkobiorca, musi się on podpisać i dodatkowo
    > musisz sporządzić dokument tzw. Deklarację wystawcy weksla.

    Czyli pożyczkobiorca tj. wystawca weksla może się na nim podpisać, ale
    na odwrocie deklaracji napisać nie może, bo deklarację napisać może
    tylko pożyczkodawca czyli odbiorca weksla (czy jak on tam się fachowo
    nazywa) ale on na odwrocie napisać nie może bo na wekslu może pisać
    tylko wystawca a on deklaracji napisać nie może....ahaaa.... :-O

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 25. Data: 2004-03-18 13:56:20
    Od: b...@w...pl (Barbara)

    najlepiej wejdź na tą stronkę www.windykacja.pl może Ci pomoże, tam są wzory
    różnych dokumentów i opisy zabezpieczeń.

  • 26. Data: 2004-03-18 21:36:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Mar 2004, Barbara wrote:

    >+ najlepiej wejdź na tą stronkę www.windykacja.pl

    Hrm... po przeczytaniu takiego tekstu:

    +++
    weksel własny
    Stwarza bezwarunkową odpowiedzialność osób na nim podpisanych.
    Weksel własny pełni funkcję gwarancyjną ponieważ w chwili jego wręczenia
    kontrahentowi nie stanowi żadnej samodzielnej wierzytelnośc
    ---

    ...to ja bym polecał ostrożność. Sprzeczność wewnętrzna jest oczywista,
    a uwierzenie w drugą część cytatu... hm... ryzykowne :>
    Jest Liwiusz na horyzoncie ? ;) Bo p. J.Benarczyk chyba nie pisuje
    na grupy.

    I jeszcze: "a osoba która otrzymuje ten weksel zobowišzuje się nie
    puszczać go w obieg."
    IMHO "ładny kfiatek" :]
    Jak ktoś nie wie co znaczy obecność lub brak klauzuli "na zlecenie"
    lub "nie na zlecenie" (ne wekslu WŁASNYM lub DOWOLNYM INNYM) to ja
    polecam:
    http://www.weksel.pl/weksel1.html

    Opis jak napisać deklarację na wekslu też tam jest :)
    I nie wykluczam że reklamowana na stronie książka dla kogoś kto
    "szuka o wekslu" może być warta swojej ceny - na pewno wyjdzie
    taniej niż ewentualne "wtopienie" na jakiejś formalności :]

    >+ może Ci pomoże, tam są wzory
    >+ różnych dokumentów i opisy zabezpieczeń.

    No tak, ale jak one wszystkie są równie "niemal prawdziwe" jak
    wyżej...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 27. Data: 2004-03-20 09:47:36
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > ...to ja bym polecał ostrożność. Sprzeczność wewnętrzna jest oczywista,
    > a uwierzenie w drugą część cytatu... hm... ryzykowne :>

    Takich "kwiatków" w artykułach dotyczących weksli jest tak dużo, że możnaby o
    tym napisać całą książkę :)

    Na przykład:
    w encyklopedii internetowej WIEM napisali o wekslu:
    "W zależności od osoby remitenta rozróżnia się: weksel na zlecenie (upoważnia
    do przeniesienia w drodze indosu prawa do wierzytelności), weksel imienny
    (zawiera ścisłe określenie osoby remitenta) oraz weksel na okaziciela.
    "

    Tymczasem weksel na zlecenie jest również wekslem imiennym (posiada wskazanego
    remitenta, lub będzie miał go wskazanego po uzupełnieniu), natomiast wskazanie
    remitenta jako 'okaziciela' unieważnia weksel.

    Szczytem absurdu był opis weksla własnego, w książce "papierowej" - żałuję
    bardzo, ale nie pamiętam w tej chwili autora. Pisał on o różnych sposobach
    windykacji długów w małych firmach, poświęcił też, niestety, trochę miejsca
    wekslom. Zamieszczoną tam definicję weksla własnego można było ująć w jedym
    zdaniu:

    "Weksel własny to weksel in blanco, w którym trasatem może być bank"

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl