  • 11. Data: 2004-03-13 10:50:47
    Temat: Re: pozyczka na umowe + weksel (czy w umowe wspomniec o wekslu?)
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > a na banknocie tez bys wydrukowal? Weksel jest srodkiem platniczym i sa
    > scisle okreslone sposoby umieszczania adnotacji zarowno co do formy i
    > tresci...

    Akurat umieszczenie umowy wekslowej z tyłu weksla in blanco jest bardzo
    dobrym rozwiązaniem. Nie ma wtedy wątpliwości, że umowa ta dotyczy właśnie tego
    blankietu wekslowego, a nie innych, które mogą wyglądać tak samo.

    Zauważ, że nie da się udowodnić, że umowa wekslowa dotyczy konkretnie tego
    jednego blankietu wekslowego, jeśli blankietem tym jest urzędowy formularz
    wekslowy zaopatrzony jedynie w podpis wystawcy.

    A co do "ściśle określonych sposobów umieszczania adnotacji zarówno co do
    formy jak i treści" to proszę o wskazanie w prawie wekslowym artykułu
    zabraniającego umieszczania umowy wekslowej (lub adnotacji o jej istnieniu) z
    tyłu weksla. Ja takiego przepisu nie znam.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 12. Data: 2004-03-13 16:41:08
    Od: "Jacek" <c...@u...poczta.onet.pl>

    Nieustraszony(a) niczym Liwiusz napisał(a):
    > Akurat umieszczenie umowy wekslowej z tyłu weksla in blanco jest bardzo
    > dobrym rozwiązaniem. Nie ma wtedy wątpliwości, że umowa ta dotyczy właśnie
    > tego blankietu wekslowego, a nie innych, które mogą wyglądać tak samo.

    Deklarację wekslową można sobie o kant potłuc.Ona czy jest czy jej nie ma ,w
    żaden sposób nie zmienia sytuacji.
    Sam weksel wystarczy.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!

    Adres trochę "przerobiony"

  • 13. Data: 2004-03-14 10:21:06
    Od: "rafaello de D." <z...@p...onet.pl>

    "Jacek" <c...@u...poczta.onet.pl> wrote in message
    > Deklarację wekslową można sobie o kant potłuc.Ona czy jest czy jej nie ma
    ,w
    > żaden sposób nie zmienia sytuacji.

    weksel in blanco bez deklaracji wekslowej ??
    i spać snem spokojnym?

    > Sam weksel wystarczy.

    wystarczy..... ale ja jestem za wpisaniem tam kwoty :)

    pozdrawiam
    rafaello de :D.
    (śpiacy snem spokojnym - dający "in blanco" tylko z deklaracją)

  • 14. Data: 2004-03-14 10:47:10
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Deklarację wekslową można sobie o kant potłuc.Ona czy jest czy jej nie ma ,w
    > żaden sposób nie zmienia sytuacji.
    > Sam weksel wystarczy.

    Dla wierzyciela sam weksel wystarczy. Ale dla dłużnika lepiej będzie, jeśli
    sporządzi się umowę wekslową podpisaną przez wystawcę oraz remitenta. Będzie
    wtedy mógł podnosić zarzuty wobec tegoż remitenta, że weksel został wystawiony
    niezgodnie z zawartym porozumieniem.

    Klauzula blokująca indos powinna przeciwdziałać indosom mającym na celu
    pozbawienie dłużnika zarzutów. W takim przypadku umowa wekslowa jest jak
    najbardziej potrzebna.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 15. Data: 2004-03-14 18:51:15
    Od: "Marcin" <m...@t...pl>

    ok, dzieki za pomoc, wszystko juz wiem

    mam jeszcze takie pytanko, jesli ktos podpisze umowe pozyczki, + weksel, +
    deklaracje na weksel
    zobowiaze sie oddac pozyczke np po miesiacu

    i potem wykreci sie tak, ze nie ma zadnego majatku, to czy ten
    pozyczkobiorca za dlugi pojdzie do wiezienia?

    czy absolutnie moze spac spokojnie z zerowym majatkiem?
    czy to jest juz jakies wyludzenie czy inne przestepstwo?

    co mozna wtedy zrobic?

    pozyczylem komus 35 tys, mam weksle, umowy deklaracje, kopie aktu
    notarialnego na mieszkanie, zeby od razu mozna bylo zlokalizowac majatek
    tego kogos....

    i tak z ciekawosci teraz pytam ze gdyby ta nieruchomosc nie byla juz jego i
    ten ktos nie mial by juz zadnego majatku....

    pozdrawiam

  • 16. Data: 2004-03-15 16:36:31
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > i potem wykreci sie tak, ze nie ma zadnego majatku, to czy ten
    > pozyczkobiorca za dlugi pojdzie do wiezienia?

    Za długi, z wyjątkiem alimentów, nie idzie się do więzienia.

    > czy absolutnie moze spac spokojnie z zerowym majatkiem?
    > czy to jest juz jakies wyludzenie czy inne przestepstwo?

    Musiałbyś udowodnić, że w momencie brania pożyczki dłużnik chciał Cię oszukać.

> [...]
    > i tak z  ciekawosci teraz pytam ze gdyby ta nieruchomosc nie byla juz jego i
    > ten ktos nie mial by juz zadnego majatku....

    Spróbuj skargi Pauliańskiej.

    Kodeks cywilny:
    Art. 527
    § 1. Gdy wskutek czynności prawnej dłużnika dokonanej z pokrzywdzeniem
    wierzycieli osoba trzecia uzyskała korzyść majątkową, każdy z wierzycieli może
    żądać uznania tej czynności za bezskuteczną w stosunku do niego, jeżeli dłużnik
    działał ze świadomością pokrzywdzenia wierzycieli, a osoba trzecia o tym
    wiedziała lub przy zachowaniu należytej staranności mogła się dowiedzieć.

    § 2. Czynność prawna dłużnika jest dokonana z pokrzywdzeniem wierzycieli,
    jeżeli wskutek tej czynności dłużnik stał się niewypłacalny albo stał się
    niewypłacalny w wyższym stopniu, niż był przed dokonaniem czynności.

    § 3. Jeżeli wskutek czynności prawnej dłużnika dokonanej z pokrzywdzeniem
    wierzycieli uzyskała korzyść majątkową osoba będąca w bliskim z nim stosunku,
    domniemywa się, że osoba ta wiedziała, iż dłużnik działał ze świadomością
    pokrzywdzenia wierzycieli.

    § 4. Jeżeli wskutek czynności prawnej dłużnika dokonanej z pokrzywdzeniem
    wierzycieli korzyść majątkową uzyskał przedsiębiorca pozostający z dłużnikiem w
    stałych stosunkach gospodarczych, domniemywa się, że było mu wiadome, iż
    dłużnik działał ze świadomością pokrzywdzenia wierzycieli

    Art. 528
    Jeżeli wskutek czynności prawnej dokonanej przez dłużnika z pokrzywdzeniem
    wierzycieli osoba trzecia uzyskała korzyść majątkową bezpłatnie, wierzyciel
    może żądać uznania czynności za bezskuteczną, chociażby osoba ta nie wiedziała
    i nawet przy zachowaniu należytej staranności nie mogła się dowiedzieć, że
    dłużnik działał ze świadomością pokrzywdzenia wierzycieli.

    Art. 529
    Jeżeli w chwili darowizny dłużnik był niewypłacalny domniemywa się, iż działał
    ze świadomością pokrzywdzenia wierzycieli. To samo dotyczy wypadku, gdy dłużnik
    stał się niewypłacalny wskutek dokonania darowizny.

    I tak dalej.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 17. Data: 2004-03-17 07:05:41
    Od: b...@w...pl (Barbara)

    Nie, musisz napisać nowy dokument...

  • 18. Data: 2004-03-17 07:53:53
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Barbara napisał:

    > Nie, musisz napisać nowy dokument...

    A dlaczego nie?

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 19. Data: 2004-03-17 10:01:14
    Od: b...@w...pl (Barbara)

    Dlatego że weksel podpisuje własnoręcznie pożyczkobiorca oraz powinien
    podpisać deklarację wystawcy weksla

  • 20. Data: 2004-03-17 10:27:09
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Barbara napisał:
    > Dlatego że weksel podpisuje własnoręcznie pożyczkobiorca oraz powinien
    > podpisać deklarację wystawcy weksla

    I dlatego nie można tej deklaracji umieścić na odwrocie weksla?

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net