  • 1. Data: 2004-01-15 12:51:35
    Temat: problem z f.VAT przy sprzedaży wysylkowej -
    Od: "j23" <w...@s...com.pl>

    Mam problem. Czasami sprzedaje cos wysylkowo i klient prosi o f.VAT i tu
    jest pewien problem...

    Zwykle wysylam orginal i kopie z prosba o odeslanie podpisanej kopii - ale
    to nie jest zbyt dobre rozwiazanie, bo zdarza sie, ze klient po prostu
    wyrzuci kopie do kosza

    Moge oczywiscie prosic najpierw o przeslanie upowaznienia do wyst. f.Vat bez
    podpisu odbiorcy, ale w ten sposob zwykle traci sie klienta.

    Mam zatem pytanie czy dla sprzedazy wysylkowej nie ma jakiegos wyjatku,
    pozwalajacego na wyst. f.Vat bez podpisu odbiorcy - niestety nie moge nic
    takiego znalezc, a problem staje sie coraz wiekszy, bo sprzedaz przez
    internet caly czas rosnie.

    Dodam jeszcze, ze chodzi mi o f.Vat wystawiane dla osob nie prowadzacych DG.

  • 2. Data: 2004-01-15 14:26:54
    Temat: Re: problem z f.VAT przy sprzedaży wysylkowej -
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    > Dodam jeszcze, ze chodzi mi o f.Vat wystawiane dla osob nie prowadzacych
    DG.

    To po co wystawiac fakture jesli ta osoba jej nie potrzebuje?

  • 3. Data: 2004-01-15 15:17:02
    Od: "j23" <w...@s...com.pl>

    Użytkownik "Piwek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > DG.
    >

    > To po co wystawiac fakture jesli ta osoba jej nie potrzebuje?

    A skad to przypuszczenie, ze nie potrzebuje? A poza tym jesli klient prosi o
    fakture, to sprzedawca jest zobowiazany do jej wystawienia.

  • 4. Data: 2004-01-15 15:21:36
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    > A skad to przypuszczenie, ze nie potrzebuje? A poza tym jesli klient prosi
    > fakture, to sprzedawca jest zobowiazany do jej wystawienia.

    Jasne, ze tak ale wtedy zrozumie, ze musi wyslac oswiadczenie lub odeslac
    kopie. A jak nei odesle kopii to jego problem. A jak nei zada faktury- co
    chyba sie jednak czesciej zdarza- to nei wystawiasz i juz.

  • 5. Data: 2004-01-15 15:40:16
    Od: "j23" <w...@s...com.pl>

    > Jasne, ze tak ale wtedy zrozumie, ze musi wyslac oswiadczenie

    Oj widze, ze kolega ma malo doswiadczenia z klientami. Kazdy chce, zeby
    towar wyslac mu natychmiast - nie chce czekac az oswiadczenie do mnie
    dotrze. Moge oczywiscie wyslac towar z faktura + druk oswiadczenia, ale
    wtedy dochodzimy do problemu o ktory mi chodzi - nie wszyscy klienci odesla
    podpisane oswiadczenia.

    > lub odeslac
    > kopie. A jak nei odesle kopii to jego problem.

    W tym caly problem, ze jak nie odesle kopii to MOJ problem, bo mam luki w
    numeracji - oczywiscie jest na to prosty sposob drukuje po dwie kopie i
    jedna zawsze zostaje u mnie, ale niestety BEZ PODPISU osoby upoważnionej do
    odbioru f.Vat.

    > A jak nei zada faktury- co
    > chyba sie jednak czesciej zdarza- to nei wystawiasz i juz.

    To akurat jest oczywiste, ale w moim przypadku co srednio co trzeci klient
    zada faktury.

  • 6. Data: 2004-01-15 15:48:45
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

> [...]
    > numeracji - oczywiscie jest na to prosty sposob drukuje po dwie kopie i
    > jedna zawsze zostaje u mnie, ale niestety BEZ PODPISU osoby upoważnionej

    hmm a moze korekte faktury? A moze po prostu nieladnie mowiac "olac sprawe"
    . Czy US sie przyczepi jesli bedzie luka w fakturach jesli oczywiscie bedzie
    towar ujety w sprzedazy. Moze ktos sie inny wypowie niz ja. Bo pozornie
    trywialy problem a jak widac moze przyspozyc klopotow.

  • 7. Data: 2004-01-15 16:09:38
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "j23" <w...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > numeracji - oczywiscie jest na to prosty sposob drukuje po dwie kopie i
    > jedna zawsze zostaje u mnie, ale niestety BEZ PODPISU osoby upoważnionej
    do
    > odbioru f.Vat.

    Bez podpisu to "mała szkodliwość"
    Brak kopii faktury rodzi duży problem
    Drukuj po dwie kopie

  • 8. Data: 2004-01-15 16:23:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Jan 2004, j23 wrote:

> [...]
    >+ jedna zawsze zostaje u mnie, ale niestety BEZ PODPISU osoby upoważnionej do

    No to "standardowe pytanie Karola": a co ci to wadzi ?
    Konkretnie: jakim przepisem KKS jesteś zagrożony ?

    I nie chodzi o to że w rozporządzeniu jest że "ma być podpis".
    Ma być. Ale f-ra bez podpisu IMHO *nie jest* dla ciebie żadnym
    zagrożeniem: VAT odprowadziłeś ? - odprowadziłeś.
    Co, UKS uzna fakturę za "nieważną" i wyda decyzję że masz
    sobie VAT odebrać ? ;)
    IMHO *tylko* jakby podpisanie faktury miało być dla ciebie
    warunkiem czegoś-tam (ze dwa lata temu poszłem na noże z którymś
    z 'expertów' na .prawo, bo jemu nie spodobało się że ktoś zażądał
    "jego danych osobowych do f-ry" - a taki przepis wtedy *był*,
    warunkujący zwolnienie "z kasy" :)) to miałbyś w tym jakiś
    "przymus".
    Niemniej - Karolowi AFAIR nikt nigdy na owo pytanie nie
    odpowiedział :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-01-15 16:32:18
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Niemniej - Karolowi AFAIR nikt nigdy na owo pytanie nie
    > odpowiedział :)

    Może dlatego, że mało komu chce się studiować kolejną
    ustawę? - przyznaję się bez bicia, że mnie też ;-)

    > pozdrowienia, Gotfryd
    również, Pix

  • 10. Data: 2004-01-16 08:48:28
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik j23 napisał:

> [...]
    > wtedy dochodzimy do problemu o ktory mi chodzi - nie wszyscy klienci odesla

    A nie możesz wysłać towar + oświadczenie do wypełnienia + pismo
    informujące, że fakturę przyślesz po otrzymaniu oświadczenia? Wiem, nie
    możesz...ci klienci...
    Skoro chodzi o sprzedaż przez internet to zrób tak jak robią inni
    (zawsze warto podejrzeć co robi konkurencja ;-) - unmieść oświadczenie
    na WWW. Klient przecież musi podać swoje dane na zamówieniu a jeżeli
    chce fakturę to zafajkowuje tekst typu "proszę o wystawienie faktury
    VAT" - dodaj do tego coś w stylu ", jednocześnie upoważniam firmę XXX do
    wystawienia faktury bez podpisu odbiorcy" i sprawe masz załatwioną.

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net