  • 11. Data: 2002-05-15 11:14:50
    Temat: Re: prywatny samochod w DG cd
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > Faktury wewnętrzne wystawia sie na materiały i towary przekazane na
    > cele reprezentacji i reklamy (limit nie ma tu nic do rzeczy) i z tej
    > faktury księguje sie w koszty *tylko* *VAT*.

    Nie prawda :-(
    http://www.tgc.pl/pl/cl/bulletin_1_3.html
    http://www.graczyk.com.pl/podfiz.htm
    http://www.grafsoft.com.pl/faq/2000/ewidencj.htm

    itd.

    > Wydatki netto na cele reprezentacji i reklamy dokumentuje się tak jak
    > inne wydatki.
    > Faktura wewnetrzna nie służy do obliczania jakiegokolwiek limitu.

    nie pisałem, że służy do obliczania, lecz pomaga w rozliczeniu

    > Moi kochani, bo mnie szlag trafi. Wprawdzie czasu nie mam dziś wiele,
    > ale jak czytam takie herezje.....
    :-(

    > Do pilnowania kosztów utrzymania samochodu osobowego nie wprowadzonego
    > do EŚT słuzy ewidencja przebiegu pojazdu.
    > W niej wpisujemy *każdą* fakture, rachunek czy inny dowód wydatku (np.
    > polisa). Obok jest ewidencja przejechanych kilometrów. Na koniec
    > miesiąca sumujemy wartośc wpisanych faktur, mnożymy liczbę kilometrów
    > przez stawkę i księgujemy w KPiR łączną kwotę wydatków, nie wiekszą
    > jednak niz obliczony limit. To co zostało (kilometry lub wydatki)
    > przechodzi na nastepny miesiąc i tak w kółko az do konca roku. Od
    > nowego roku zaczynamy "od zera".

    a VAT, mi cały czas chodzi o VAT, bo reszta jest względnie oczywista

    > Tylko tyle i aż tyle. Czy trzeba jeszcze jakiegos narzędzia do
    > "pilnowania limitu"? Szczegółowa ewidencji nie wystarczy?
    > Nie księguje sie dokumentów bezpośrednio w PKiR, ale w ewidencji
    > przebiegu. Do KPiR wrzuca sie łaczna kwotę wynikająca w ewidencji.
    > KPW?

    no właśnie, co z VAT za np. części ?

    > Mam dziwne uczucie że piszę te oczywistości już setny raz.

    takie podejście, o które pytam jeszcze nie było omawiane.
    Jak chcesz, to opiszę szczegółowo całe zagadnienie,
    a w zasadzie propozycję rozwiązania.
    Nie wiem tylko, czy jest w zgodzie z szalejącymi przepisami :-(

    > Może by tak jakieś FAQ założyć? I nakładac kary chłosty za nieczytanie
    > go przez zadawaniem pytań.
    > Kto ZA?
    Ja :-)
    ale nie będzie osoby, która zostanie redaktorem naczelnym.

    Pozdrawiam
    i bardzo dziękuję

    Piotr

  • 12. Data: 2002-05-15 22:24:38
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 May 2002, Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:
    [...pomijając kategorię "samochód"...]
    >+ Szukałem ale nie znalazłem takiego wynalazku jak faktura zbiorcza zakupu.

    Ja też (z takim samym skutkiem).
    Już zeznawałem że na podstawie ustnego stwierdzenia "pani z US"
    (trzeba by w końcu siąść do pisania pytań :() jak na razie
    stosuję taki wynalazek - do...delegacji :> (mam podtabelkę
    na bilety - VAT !)
    Niemniej - w przepisach nie ma :(

    [...]
    >+ > Czyli trzeba uważać, żeby na fakturze z np. częsciami nie było pozycji dla
    >+ > różnych pojazdów ?
    >+
    >+ Najprościej jest mieć oddzielnie. Ale można opis dołączyć do faktury,
    [...pomijając sprawę samochodu, nim Maddy pogryzie ;)...]
    oczywiście - przecież jak na fakturze są pozycje "podpadające" pod
    różne rubryki (np. towar handlowy i osprzęt do wykorzystania "u siebie")
    to faktury też nie drze się na pół ;) !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2002-05-15 22:29:27
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 May 2002, Maddy wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Może by tak jakieś FAQ założyć? I nakładac kary chłosty za nieczytanie

    Jakby to rzec... Pomysł nasunął mi się już przed setnym razem ;),
    ale jak skojarzyłem że wypadałoby wtedy siąść na d*&^% i zrobić
    dobry początek (z tego co wiem) to... jakoś tak ciągle przesuwa
    się "na później" ;>
    Nie żebym ci coś sugerował, w żadnym wypadku... !
    -:)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (jasne, że ZA; oczywiście nie mylić FAQ z regulaminem - bo
    o TAKI pomysł[1] to się już pokłociłem kiedyś na *.prawo :)!)
    [1]..tj. nazywania regulaminu FAQ !

  • 14. Data: 2002-05-16 07:06:45
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > Nieprawda :-(
    > http://www.tgc.pl/pl/cl/bulletin_1_3.html
    > http://www.graczyk.com.pl/podfiz.htm
    > http://www.grafsoft.com.pl/faq/2000/ewidencj.htm

    i cisza ...

  • 15. Data: 2002-05-16 08:10:14
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Piotr K. napisał:
> [...]
    Nie widze związku. Nie ma tam nic co podważałoby moje twierdzenie.

    Śliczny spis tematów, ale nie ma wejścia "do środka". To sobie
    poczytałam...

    Nie bardzo rozumiem co ma do rzeczy pomoc techniczna Buchaltera????

    > i cisza ...
    Niektórzy jeszcze czasem pracują na ten dochód narodowy brutto.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 16. Data: 2002-05-16 09:29:50
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > Nie widze związku. Nie ma tam nic co podważałoby moje twierdzenie.

    Cytat:
    "Jednakże, nowa miesięczna "faktura wewnętrzna" jest wymagana dla
    dokumentowania
    świadczenia usług oraz przekazania towarów na potrzeby reprezentacji i
    reklamy,
    na potrzeby osobiste podatnika oraz darowizny towarów. Powyższe czynności
    opodatkowane są właściwymi stawkami VAT pod warunkiem, że podatnik
    nie skorzystał z prawa odliczenia podatku naliczonego, związanego z tymi
    czynnościami. W przeciwnym razie czynności te są zwolnione z opodatkowania."

    > Śliczny spis tematów, ale nie ma wejścia "do środka". To sobie
    > poczytałam...

    Cytat:
    ".....Wystawia się wówczas fakturę wewnętrzną, na której wyodrębnia się
    cały pobrany towar w wartościach netto, uwzględniając również podatek
    VAT, ponieważ pobranie towaru na potrzeby własne właściciela rodzi
    obowiązek odprowadzenia podatku VAT. "

    > Nie bardzo rozumiem co ma do rzeczy pomoc techniczna Buchaltera????
    Cytat:
    " ..... Wystarczy wpisać swoją firmę do kartoteki kontrahentów....."
    ( przykład praktycznego zastosowania )

    Chciałem tylko wykazać, że zdanie jest nieprawdziwe:
    1. nie tylko RiP
    2. VAT nie jest tu kosztem

    > Niektórzy jeszcze czasem pracują na ten dochód narodowy brutto.
    >
    > Maddy

    OK, przepraszam za zawracanie głowy

    Piotr

  • 17. Data: 2002-05-16 10:11:13
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0205160019310.27800-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...
> [...]
    > oczywiście - przecież jak na fakturze są pozycje "podpadające" pod
    > różne rubryki (np. towar handlowy i osprzęt do wykorzystania "u siebie")

    A można zaksięgować z jednej faktury do dwóch kolumn na raz (do 10 i 14). Np
    pozycje 1-5 na zakup towarów, inne w koszty.
    Ja widziałem w jakiejś książce takie rozwiązanie.

    WS

  • 18. Data: 2002-05-16 10:12:15
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Piotr K. napisał:

    > Chciałem tylko wykazać, że zdanie jest nieprawdziwe:
    > 1. nie tylko RiP
    > 2. VAT nie jest tu kosztem

    ad 1) nie napisałam, że "tylko"
    ad 2) VAT od towarów przekaznych na cele reprezentacji i reklamy JEST
    kosztem, chyba że art. 23 ust. 1 pkt. 43 lit.b) ustawy o PDOF przestał
    obowiązywac ze środy na czwartek, a ja tego nie zauważyłam

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 19. Data: 2002-05-16 10:21:10
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Maddy <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@i...pl...

> [...]
    > Nie księguje sie dokumentów bezpośrednio w PKiR, ale w ewidencji
    > przebiegu. Do KPiR wrzuca sie łaczna kwotę wynikająca w ewidencji.

    JA wiem o tym ale chyba chodziło o to żeby wpisywać do ewidencji sume ze
    zbiorczego zestawienia faktur.
    Ee........to jest bez sensu...bez komentarzy proszę.

    > Mam dziwne uczucie że piszę te oczywistości już setny raz.
    >
    > Może by tak jakieś FAQ założyć? I nakładac kary chłosty za nieczytanie
    > go przez zadawaniem pytań.
    > Kto ZA?

    Ja też jestem ZA. Mogę zrobić to na swoim serverze jako stronę www ale
    musicie mi pomóc w części redakcyjnej.
    Proponuję najpierw zebrać Najczęstsze pytania a potem będziemy robić do nich
    kompletne odpowiedzi.
    Wysyłać można na mój e-mail.
    Jak każdy coć dorzuci to powinno się szybko uzbierać. A ułatwi to życie
    wszystkim strasznie.
    Ja zaczynam
    Pytanie nr 1: Samochód osobowy a koszty działalności
    2: Likwidacja działalności a podatek dochodowy i VAT
    3. Zawieszenie działalności. Formalności. Skutki w podatku dochodowym, VAt i
    ZUS
    4.Rozliczenie roczne w przypadku braku dochodów
    5.ZUS pracodawcy a zatrudnienie na umowę o pracę
    6.Podatek dochodowy a przychody z najmu.
    7. Kasa fiskalna. Kiedy, jaki zwrot.

    Można je rozbić na bardziej szczególowe ale zachodzi niebezpieczeństow że
    gość nie doczyta czegoś i się wyłoży.

    pozdrawiam
    Twórczy WS

  • 20. Data: 2002-05-16 14:26:58
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:

    > A można zaksięgować z jednej faktury do dwóch kolumn na raz (do 10 i 14).
    > Np pozycje 1-5 na zakup towarów, inne w koszty.
    > Ja widziałem w jakiejś książce takie rozwiązanie.
    I chyba jest to najbardzie logiczne rozwiązanie. I nie ma obowiązku
    zapełniania tylko jednej kolumny na pozycje w KPiR.
    Zresztą praktycznie wszystkie programy komputerowe dopuszczaja taka
    możliwość - księgowanie w jednej pozycji w kilku kolumnach.
    I problem z głowy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk